Laat je Grand Seiko zien VI

Is idd alleen op foto’s. :joy::+1:

1 like

Prachtig! :star_struck: :ok_hand:

3 likes

Juuuup. :grin::grin:

11 likes

Wordt er hebberig van… :see_no_evil:

1 like

Snel naar @vierport!

Das minder dan ik heb betaald :wink::+1:

1 like

Top! Gefeliciteerd! Blijft schitterend :slight_smile:

1 like

Dank! Eenvoudig en toch zeer herkenbaar eigenlijk, ben er meer dan tevreden mee alleszins.

Weer een dagje om dus. De ultieme 9F GS imho :blush:

17 likes

De spring drive duikers zijn toch weer terug in de catalogus. Zelfde 44mm diameter, maar de lug to lug is1mm kleiner dan voorheen. Wow… not.

Hmmmm, waar zullen ze op bespaard hebben tov de 231 en de 229

Waarom gewoon geen 40-41, ze kunnen het gerust met dat uurwerk…

Zouden die dikke duikers echt beter verkopen bij het grote publiek? Kijk wat er gebeurde toen Tudor zijn BB58 uitbracht, het is pas 3 jaar later dat de productie eindelijk wat bijgebeend is (als het al niet bewuste schaarste was natuurlijk).

1 like

Ik denk dat er ergens bij Seiko een bordje in de kantine hangt:

  • 44mm未満のダイバーはいない
2 likes

Heel jammer dit. Mocht nog wel wat kleiner. 38-39 mm.

Als dat ooit gaat gebeuren komt die op de pas lijst. :wink:

Heb ik ook gelijk een donkere wijzerplaat in de collectie.

Na een paar dagen gelegen te hebben, pakte ik vanochtend de sbga103 weer net op tijd op om hem niet te doen stoppen. Maar ik beweeg vandaag nauwelijks, dus met de lunch staat hij nog steeds op bijna leeg…

16 likes

15 likes

14 likes

Zo toch gelukt :ok_hand:t2:

1 like

Horloge is identiek aan de vorige inclusief de L to L.
De enige reden voor de nieuwe ref. nummers is de ISO certificatie met de extra dot op 3. De bezel is nu rondom met markers zoals voorgeschreven.

Ik vind dit een pover artikel. Mss beter direct de GS website linken?
Daar staat dan ook duidelijk L-L 51. De exacte L-L is 50.6 bij de vorige en deze is niet anders. Afgerond 51 dus:


Niet met de bezel zoals GS het graag heeft. Een SLA017 clone zou wel kunnen rond 41mm. Maar dan heb je dus een een zeer dunne bezel, ik vind dat mooi (heb een SeaQ Panorama met een caliber van 32.2mm groot en het horloge is 43.2mm, werkruimte voor bezel: 11mm/2 =5.5mm) maar vermoed dat GS dat niet wil.

2 likes

Dus zouden ze eigenlijk exact gelijk aan de 229 en 231 zijn plus een lume dotje extra?

Dat extra lume dotje+ de nieuwe bezel, daar moeten rondom rond puntjes of streepjes staan.
GS wil blijkbaar absoluut ISO zijn , daar doen ze bij GO ook ‘big’ over. Is een dingetje blijkbaar voor luxury duikers die alleen aan de buro duiken. :smile:

2 likes

Heb je heel de dag op de bank gehangen? De SD gaan echt mega snel naar vol, tenmiste die van mij.

1 like