Laat je Grand Seiko zien VI

De halve dag :grin: ja, snotterig, koortsig, dan beweeg je niet veel

Spring drive laadt inderdaad snel als je een beetje beweegt.

3 likes

Beterschap dan :face_with_thermometer: :mask:

1 like

Het enige verschil is dus inderdaad de lumeplot bij de 3. En een nieuwe render. Ik zou niet zonder durven desk diven. Ik ben blij dat ze dit model nu ook een ISO certificering kunnen blijven geven.

Hier een screenshot van de australische site waar de oude modellen nog op staan en getoond worden als aanraders.

3 likes

Nieuwe strap binnen met dank aan @WPS !

Ik was serieus aan het twijfelen of ik deze ging inruilen voor een skyflake, maar deze combi is toch wel goud denk ik! :grinning_face_with_smiling_eyes:

En samen:

36 likes

Prachtig!

1 like

19 likes

Wonderschoon. :ok_hand:

1 like

Over skyflake gesproken, ik wil eens een bandje zonder al teveel structuur proberen, en die van jou lijkt een goede optie. Wasda? :grinning:

Heb er nu een alligator op in ongeveer dezelfde kleur.

Zou ik echt niet doen. Deze combi van wijzerplaten is prachtig.

1 like

Tijdlozer ook gok ik. De 293 is soms wat “saai” maar met de juiste strap is’t echt een klasse apart zo. Ik ga de onrust maar even de kiem in smoren en genieten van wat ik heb :wink:

Het is deze van Bulang. Ik heb hem zelf niet gekocht nieuw dus, maar hij zal vast wel op de website terug te vinden zijn. De strap is ook dik genoeg voor die kast, want veel van die premium bandjes zijn nogal dun. Aanrader alleszins :slight_smile:

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-bulang-sons-by-artisan-jpm-handgemaakte-band-19mm/364653

Het leuke is, vind ik… Dat jij -nu je er een kleiner dan 39mm GS naast hebt- gelijk hetzelfde doet als ik.
Je vind de sweetspot van GS & bij de ‘grotere’ ga je dan zoeken naar combinaties etc etc om er achter te komen dat je uiteindelijk alleen dat kleine ding gaat dragen. :wink:

2 likes

Haha, dus je wil zeggen dat de SBGA gedoemd is om eruit te gaan? :sweat_smile:

1 like

Jazeker!

1 like

We gaan het zien! Maar ik zie je punt :wink:

Hij heeft wel zijn uurwerk mee, dat Spring Drive caliber blijft toch iets bijzonders. Daar kan een handwinder of een quartz voor mij niet tegenop en ik neem het formaat er voorlopig graag bij daarvoor. Maar mezelf kennende mag ik niets beloven…

Zekers! :ok_hand:

1 like

Met zijn 40-mm is die sbga293 toch een mooie maat? Ik vond het die sbgv011 altijd een beetje ontbreken in uitbundigheid. Of ja, uitbundigheid is niet het goede woord. Presence? Aanwezigheid? Dat hangt niet van het formaat af.

Ik vond de sbgw231 met zijn 36mm op BoR band daar ook heel goed in. En mijn sbga103 versie van de sbgv011 was er beter in vond ik, door allerlei kleine details, zodat ik de sbgv011 toen verkocht heb. Ik zou de 293 nog maar even houden…

1 like

Met zijn 40mm en vrij korte lugs is het een heel gemakkelijke maat en het maakt het geheel een stuk minder gekleed. Alleen is hij wat aan de dikke kant. Het stoort mij niet echt, maar een paar millimeter dunner vind ik toch altijd comfortabeler.

En daar is de SBGV dan wel een topper in. De dikke lugs maken hem ook wat aanweziger dan bijvoorbeeld de sbgw231, waardoor de 37mm heel draagbaar wordt. Ik moet de stalen band ook nog eens sizen en erop zetten, meestal dragen horloges daarmee ook wat groter. Jouw 103 heb ik nog nooit gezien, dus die zou best nog een trapje hoger kunnen zijn :blush:

Maar het is wat je gewoon bent natuurlijk. Wat de 011 mist in presence, maakt hij goed in klasse en verfijndheid. Dus ik kan niet zeggen dat ik de ene maat boven de andere verkies eerlijk gezegd.

Na een half dagje dragen ben ik de 293 weer helemaal gewoon en is het terug de topper uit mijn horlogedoos (met dat gevoel heb ik hem ook gekocht). In de schaduw van mijn horlogedoos komt hij niet tot zijn recht, dus ik moet hem gewoon meer dragen :wink:

1 like

Geen idee hoe ze het maken, maar mooi blijft het wel. :heart_eyes:

37 likes

Wow! :star_struck:

2 likes

Prachtig! Komt mooi uit met een winterzonnetje zoals vandaag, gok ik :blush:

2 likes