Laat je Grand Seiko zien VI

Wow…je hebt dan ook meteen een van de mooiste GS modellen naar mijn mening. Fantastisch! Van harte…geniet ervan. :ok_hand:

De Herfst editie toch?

3 likes

Nou vind ik GS’s wel vaker enorm gaaf, maar van deze was ik direct al sinds de U.S. release helemaal weg van. Kon de verleiding toch blijven weerstaan, omdat ik hem nooit in het echt kon bekijken.
Maar eenmaal in handen gehad… Game over :sweat_smile:

Thanks!

Winter :+1:
De herfst is die met de blauwe plaat

18 likes

Oh ja idd.

Geweldig hoor…dat wordt enorm genieten de komende lange (winter)tijd…

1 like

Op de heenweg zag ik voor de eerste keer sneeuw deze winter, het moest zo zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: :sparkles:

2 likes

Echt heh. Heerlijk. :snowflake:

1 like

Super aanwinst en wat een knaller :ok_hand:t2:

Genieten genieten wordt het van deze topper…veel draagplezier en graag gedaan :facepunch:t2:

1 like

Grappig. Ik had die 231 band en sluiting ook op de SBGA293.

2 likes

Great minds… :wink:

Maar ik vind dat de SBGA niet tot zijn recht komt op een zwarte band. De plaat is niet helemaal wit, daar hoort mijns inziens een bruine strap op. Ik was zelfs aan het overwegen om hem te verkopen, tot ik er een ander kleurtje op gezet heb.Vandaar dat ik de zwarte band op overschot had, komt goed uit voor mijn SBGV :slight_smile:

vs

22 likes

Absoluut het mooist op een bruine band. Zeer fraai zo :ok_hand:

2 likes

Echt heel mooi! Veel foto’s posten he?

Uit die serie kan je bijna geen foute kiezen. Voor mij zou de keuze tussen lente en herfst gaan. Zo eentje komt er nog wel eens een keer.

1 like

Heel mooi! Dit of de lichtroze Shunbun zijn mijn favorieten… springdrive, titanium en de 62GS geïnspireerde kast zijn een top combi :ok_hand:

Geniet ervan! :slight_smile:

2 likes

Goed bezig :+1:t2:
Hele goede keuze, geniet ervan!

1 like

Ik vond bruin ook een mooie combi met mijn SBGW253. De originele zwarte band is ook mooi, maar met cognac / bruin is het wat vriendelijker.

13 likes

De beste keuze vd 4.

3 likes

Heel mooi ook! Het maakt het horloge wat minder streng :blush::+1:

1 like

Naast de skyflake SBGA407 en omiwatari SBGY007 nu ook een nieuwe lichtblauwe LE (x140) voor Thong Sia in Azië. 44GS kast en het ‘oude’ hi-beat uurwerk:

12 likes

Dit dus inderdaad:

  • With the brand already offering a seemingly endless stream of iterations in familiar colours and textures, it is surely challenging to conceive of something that combines existing elements while still being unusual and tasteful, but Thong Sia and Grand Seiko aced it.

Alleen de achterkant is weer eens erg lelijk met de print op de zichtachterkant.

1 like

Bijzonder geslaagd.

Waarom ze dit toch doen? Erg lelijk en druk inderdaad

Het zou voor mij een reden zijn om zo’n horloge niet te kopen.

Alleen bij de Godzilla vind ik het dan wel weer grappig gedaan. Ik had die ook liever leeg gehad, maar daar is het zo over the top gedaan, dat het in de hele context van het over the top horloge weer past in het verhaal. Maar ook hier was leeg beter geweest.

Of eigenlijk niet leeg, want ook “lege” zichtachterkanten hebben Grand Seiko subtiel ingeëtst. Alleen zie je het dan alleen onder een bepaalde hoek.

2 likes