Vorige week de Slyfall en de 007 geprobeerd naast een aantal Astron modellen.
De Skyfall vond ik tegenvallen toen hem ooit voor het eerst zag. Nu was ik redelijk verliefd. De 007 is bijzonder mooi maar net wat te dressy.
Vorige week de Slyfall en de 007 geprobeerd naast een aantal Astron modellen.
De Skyfall vond ik tegenvallen toen hem ooit voor het eerst zag. Nu was ik redelijk verliefd. De 007 is bijzonder mooi maar net wat te dressy.
Ik vind vooral het uurwerk van de eichi zo vreselijk mooi. Ik vind het handopgewonden spring drive uurwerk van de grand seiko’s niet zo aantrekkelijk als de versies die credor levert. Nadeel van credor is weer dat ze op de eichi na niet zulke mooie kast- en wijzerplaatontwerpen hebben als grand seiko.
In de prijsklasse van de omiwatari zou mijn ideaal de grand seiko zijn met het credor 7r88 uurwerk. Ze hebben allemaal dezelfde architectuur, alle jewels en schroeven zitten op dezelfde plek. Maar de credor versie heeft hele andere bruggen (? Hoe heten die achterplaten ook alweer?).
vs.
Ergens hoop ik op een Eichi 3 die qua formaat tussen de Eichi (34mm) en de Eichi 2 (39mm) in zit. Dan zou ik hem serieus overwegen. Voor een dress watch vind ik de huidige eigenlijk te groot, en voor zo’n prijs moet het natuurlijk wel geheel bij je persoonlijke smaak aansluiten.
Skyflake…
Skyfall is toch dat liedje van Adèle met die sisklanken?
Valt wel mee. Minder erg dan gedacht.
Beauty!
Heb je eindelijk een inperfectie gevonden of is het een stofje?
Yep. Dit is gewoon broddelwerk. Totaal niet GS waardig haha
Sterker nog, ik heb zelfs een ergere gevonden met dank aan de miljoenmiljard vergroting:
Maar geen zorgen: met het blote oog echt niet zichtbaar. (Net zoals de ringen op de band).
Dan wordt het toch echt tijd dat je hem verkoopt Hans…… aan mij natuurlijk
Ik zal je matsen en er €500 voor geven, zo kan jij weer op zoek naar de perfecte
Mooi horloge
Confronterend. Maar hij heeft zoiets wel vaker laten zien. En ik vraag me af of zijn sbgw231 representatief is. Ik heb de mijne nooit met de loupe bekeken. En heb hem nu niet meer…
Ik las in de opmerkingen erbij op instagram dat iemand zei dat de horloges met quartz en spring drive beter zouden zijn afgewerkt omdat die uit dezelfde plaats komen als waar ook de micro artist studio gevestigd is. De getoonde sbgy003 is een spring drive horloge.
Check. Net even gekeken. Zowel oude sbgw001/005 als ook de nieuwe EU 267/ 269
De sbgy007 is inderdaad echt mooier afgewerkt.
Maar je moet wel een flinke vergroting hebben. 30x
edit ook nog een quartz: sbgx319 bekeken. Die is ook strak.
Misschien zijn het ook gewoon de wijzers van de 231 en aanverwante typen? Die vorm is anders dan de wijzers van de sbgy007, of van de sbgx319. Wellicht betrekken ze die van een andere toeleveringsstroom, en wordt die niet zo netjes afgewerkt als de GS wijzers met de vlakke bovenkant?
Ik vond de wijzers van de 231 alleszins een stuk doffer qua schittering ook, maar dat kan ook aan het ontwerp liggen. Dat was de reden dat hij eruit gegaan is hier alleszins