SBGR007
Chique zo!
Heel mooi! Heb je deze zelf? Zijn dit jouw foto’s?
Dit is toch een witgouden exemplaar? Met gegraveerde wijzerplaat? Maar niet groot toch?
Heel bijzonder.
Ja, ik heb deze zelf inderdaad.
Is 11.9mm x 35.3 in witgoud met gegraveerd GS. Met dubbele baton markers bij elke index. Erg mooi monochroom.
Voor GS termen een vrij ‘slank’ horloge omdat het een no date automaat is. Movement hebben ze maar in 3 verschillende horloges gebruikt. Dit soort modelletjes worden ondergesneeuwd door de honderden LE’s die jaarlijks uitkomen…
Ja zonde vind ik dat. Maar dit soort GS zijn voor mij wel de kersen op de taart. Wel maar een 35mm kers dan. Maar wel mooi!
Wow
Tof hoor.
Jaaaa! Die is echt fantastisch. Prach-tig!
Absoluut niet.
GS 1 is de oude school. (En inspireerde trouwens de sbgw231, die ook volledig oubollig is).
Bol glas, bolle plaat, amorfe, generische kast…
Wil niet zeggen dat ie niet charmant is, maar het is wel waartegen Tanaka ageerde met zijn Seiko Style.
GS wordt maar een beetje modern bij de 57, Bemerk al wat meer abstractie, platte vlakken, maar ook nog bevels aan de randen van de kast als knipoog naar de eerste GS.
En al helemaal bij de 44 GS: de totale abstractie.
Dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn
Zoals jij allerlei subtiele verschillen in vintage gs kunt beschrijven, zo vind ik de GS 1 en de sbgw231 ook echt veel verschillen.
Maar je post betekent wel dat ik nu mijn 4420 weer om ga doen!
Prachtig horloge, inderdaad moderne invulling met vintage vibe. Tijdloos mooi dus.
Klopt. Ik zei ook: inspireerde.
Er zijn inderdaad best wel wat kleine stilistische variaties/verschillen in detail, maar de ronde bolle kast met appendix (= niet plastisch geïntegreerde) lugs, mountain hands, de nostalgische kroon… er kan maar 1 voorbeeld zijn: de enige “niet moderne” vintage GS, de 3180.
Letterlijk alle andere vintage referenties hebben op één of andere manier (buiten een relatief obscure 56 GS referentie met een gehamerde kast) niet generische/ronde kasten met versmolten/geïntegreerde lugs, Seiko Style gewijs.
Ik heb heel even een sbgw001 in huis gehad, maar dat is al een tijdje terug. Ik heb hem nooit samen gezien met de originele GS 1, maar voor mij is de link wel duidelijk.
De reissues van de GS 1 kunnen wel licht afwijken van het origineel ook, die ken ik enkel van plaatjes.
Maar de basis van die ronde kast blijft hetzelfde.
Het grote verschil:
U wint.
Die witggouden 007 is ook heel gaaf. De vergelijking met de huidge stroom aan limiteds zou ik niet willen maken, daar de 007 bijna even oud als ik is en de eerste generatie 9S als krachtbron heeft. Desalnietemin een jaloersmakende GS!
Dat is een stalen 001 hoor, geen 007…
De seconden hacking werkte niet, hij is gelijk retour gegaan naar Japan.
Ook omdat ie verpoetst was, en ik me realiseerde dat deze stijl en dial layout me absoluut niet liggen.
Voor mij enkel Tanaka style … overal dezelfde markers, en een dubbele op 12!
Een paar posts omhoog is een echte 007
Denk toch dat ik deze eens ga proberen naast mijn SBGA407. Hier naast de Eichi 2 afgelopen zomer in Parijs.
Echt heel mooi zeg. Ziet er op de foto’s wel aanzienlijk groter uit dan 35mm.