Dit is echt weer ongelooflijk mooi. Krijg ik ongelooflijke jeuk van… al zit het altijd minder goed dan de quartz uitvoering.
Straks als in ‘incoming’?
Leuk om een keer een leren band te zien op deze kastvorm. Nog niet veel voorbeelden van gezien.
Ik vind de aansluiting van de band tussen de lugs persoonlijk niet erg mooi. De band zou iets hoger mogen zitten. Maar ben benieuwd naar foto’s om de pols.
Zou zelf namelijk graag nog een mooie leren band voor mijn SBGA375 kopen maar heb de match nog niet gevonden.
Dat heb je vaak met Grand Seiko, de lugholes zitten vaak te laag. Ik vond dat het geval met de SBGX261 en ook de SBGN003/5.
Als de kast bedoeld is voor een stalen band, dan valt die leren band meestal niet mooi… tenzij je er een enorm dikke band op steekt.
Ter illustratie, de sbgx261:
En dan de sbga293, waar het wel klopt:
De een stoort zich eraan, de andere niet zeker
Wel een prachtige combi. Het blauw lijkt wat donkerder dan de Skyflake of de Omiwatari alleszins
Ik vrees dat ik in de categorie val die zich er aan blijft storen.
Gelukkig vind ik de stalen band erg mooi op de SBGA375 maar het had leuk geweest om af te wisselen.
Mooi is die SBGA293 trouwens en inderdaad ook met deze band!
Mooi hoor!
Dankje!
De 375 is ook een mooie, de combi van dat blauw en de scherpe kast. Hij draagt net wat te groot voor mijn pols op de stalen band, anders had ik ook al eens eentje gehad.
Laat gerust eens een fotootje zien ervan!
Edit: datum staat verkeerd dus
Ja, de kwarts blijft het dunst in de modelreeks. Heb al vaker met het idee gelopen (als probeersel) om met een dergelijk horloge de kast deksel te vervangen door een dichte en de rotor eruit te halen. Maar een handwinder met schroefkroon is niet ideaal.
Yes. na het weekend.
Ja, ben ik met je eens. De band heeft niet de juiste dikte en vorm bij de kastaanzet. De band moet dik, plat en niet gevuld zijn. Gelukkig zijn er genoeg opties. Daarbij heb ik nog een stalen band.
De Omiwatari is het lichts gekleurd. Daar kan ik hem in ieder geval al mee vergelijken.
Wat vinden we van de nieuwe SBGJ255?
Bij de eerste aanblik dacht ik: meh, meer van hetzelfde en de zoveelste limited. Nu zijn het, zoals GS betaamt, weer allerbelabberdste renders en ik zie toch mooie details. Onder meer de lume op de indexen en wijzer. Ook de rotor vind ik best tof gedaan. Er is in ieder geval geen stempel om het glas geramd.
Het is inderdaad een horloge met interessante details. Wel vind ik 14mm wel een beetje dik voor 40mm…
Zoek de verschillen met de sbgj201. Die laatste is een stuk vriendelijker prijskaartje
Prachtig.
Ik heb deze SBGW253 even geleden overgenomen. Ik twijfelde, want ik had net mijn SBGW231 verkocht, de lieveling van deze GS afdeling. En was dit niet eigenlijk hetzelfde. Maar dan duurder. En killer. Maar deze ‘past’ me, zoals de SBGW231 me nooit echt gepast heeft.
Het verschil in de werkelijkheid is groter dan in de specs of op de foto. Het is een beetje zoals het vergelijk tussen Prince Charles en Ozzy Osborne. Op papier lijken ze hetzelfde. Handopgewonden GS met hetzelfde uurwerk, ongeveer dezelfde diameter en dikte. Alligator band. Maar in werkelijkheid past de ene je wel, en de andere niet. Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de SBGW231 voor mij overkomt als een wat gezellig bollig horloge. Wat aan de ouderwetse kant van GS. Terwijl deze SBGW253 rechte zijkanten heeft, een witte wijzerplaat, de vlakke wijzers. En daarmee een historische vibe een modernere invulling biedt. Alhoewel het een remake is van de eerste GS.
Dus was de eerste GS al modern? Verwarrend! Maar ik denk dat je dat wel zo kunt zeggen inderdaad. Grand Seiko was in de jaren 60 ‘moderner’ dan nu. Wat denk jij @bAAx?
Misschien is Prince Charles ook wel moderner dan Ozzy Osborne. Destijds toen Ozzy opkwam niet, maar nu wellicht wel.
Zeker een ‘killer watch’ dit horloge. Heel mooi.
De sbgw253 draagt sowieso groter. Meer dan de 1.5mm doet vermoeden.
Het is een mooier horloge qua vorm kast en wijzers (mening). Maar de wijzerplaat kleur vd sbgw231 is prettiger. Ik vind het wit vd 253 wel heel erg wit.
De beste optie wanneer je een keuze zou kunnen maken is de eerste remake vd first
SBGW033