Laat je Grand Seiko zien VII

Deze schoonheid weer eens om!

23 likes

Wtf, de 291/293 krijgen een 44GS kast🙈

Dan heb je dit artikel gemist;

2 likes

Mag ook wel voor 21% hogere prijs :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is een feit.

Ik zie hier een lichte strijd tussen de SBGN005 en de nieuwe SBGN029 waar de kroon en datum op 4 zit. Ik vind dit ontwerp ook wel wat hebben.

Wat dan als het geen quartz is maar een automaat zoals de SBGM245, wordt en dan nog anders over gedacht? Deze is iets groter dan de 005 maar ik ben er persoonlijk erg van gecharmeerd en zit er sterk over na te denken m’n 005 in te ruilen.

Vs.

• SBGM245
  • SBGN005

0 stemmers

2 likes

Ik heb niet gestemd. Want:

A. Ik ben voor deze serie wellicht inmiddels, tegen verwachting in, bevooroordeeld.
B. Ik vind beide modellen verschillende design aspecten hebben die in de specifieke combi “hoort”.

Voorbeeld bij de 005 bredere lugvlakjes op de lugs maar smallere bezel en crownguards.

Toont daardoor toch wat krachtiger dressy, terwijl de 245 wat steviger sportief toont. Dat geldt imho ook voor de 029. Mijn 2 centen voor wat het waard is.

Verder bevooroordeeld, dus, eh, toch gestemd. :slight_smile:

22 likes

Ik vindt het ook lastig kiezen, die nieuwe heeft wel mooie tool smoel door die kroon op 4 en ja… dan moet die datum ook op 4.

En je bent meteen van dat hommage gezever af. :speak_no_evil:

2 likes

Hij is echt prachtig. De dial is iets shinier dan de Skyflake omdat hij meer reflecteert.

Mijn vrouw zei zelfs “deze is zoooo mooi, die moet je toch wel in je collectie hebben” :sweat_smile:

18 likes

Waar heb je deze gepast?

Goed punt, eigenlijk een beetje vergeten dat dit een dingetje is. Vindt die eigen smoel met alles op 4 ook wat sportiever ogen en goed passen bij (Grand) Seiko.

1 like

Prachtige GMT, maar denk voor mij iets te groot.

2 likes

40mm te groot?

1 like

Doe mij maar een sbgn27 voor erbij :ok_hand:

11 likes

Ah excuus, dacht dat deze 44 was maar zie het inderdaad. 40.5. My bad… nee dat zou prima passen.

2 likes

Toen ik dit las begreep ik m’n kortsluiting :joy:.

GS die alles uit de kast haalt om hun horloge te laten shinen. Vakmanschap pur sang op een hoog niveau.

En dan een sporthorloge wat een allrounder behoort te zijn. Ergens klopt het niet voor mij.

3 likes

No worries :smiley: er zijn genoeg liefhebbers die 40mm al te groot vinden!

2 likes

Om precies te zijn, 40,5mm. En zelfs de dikte valt mee. :slight_smile:

EDIT: sorry zag te laat dat @bertus1987 al gereageerd had. :smiley:

2 likes

Als ik zo naar mijn pols kijk en dan naar jouw plaatje, is het niet alleen één van mijn favoriete GSen maar ook een koopje :slight_smile:

18 likes

Dit ziet er inderdaad prachtig uit. Dank voor de video. Je vrouw is blijkbaar een expert en ik denk dat ze volkomen gelijk heeft :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like