Laat je Grand Seiko zien VII

Tja, geneuzel eigenlijk

Ik ook met mijn sbga231! Jammer dat @watchup de zijne te koop heeft. Door zijn foto’s van de 229 en de sla033 heb ik me mede een beeld gevormd van de maat.

Ik heb de titanium 231 in hamburg gepast, en toen bleek hij veel beter te dragen dan ik had verwacht. Dus toen heb ik die bij Jaap gekocht. Ik draag hem vaak.

3 likes

Geweldig! Hoe meer op het forum hoe beter!

Groetjes van zijn broertje!

(Xpost)

25 likes

:sunglasses: dank u, dank u!

Wij zijn -2 plebs Simon :laughing:

1 like

Coole foto :star_struck:

1 like

De laatste zullen de eerste zijn. :wink:

1 like

Wat Jasper zegt @Tijner. Band en sluiting zijn m.i. erg goed. De sluiting van mijn Omega AT, ook zonder fijnafstelling, vind ik net iets beter omdat hij platter is.

2 likes

Nog steeds blij met mijn SBGM221G. :blush:

26 likes

Zo mooi…

1 like

Schitterend

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Een GMT staat niet op mijn verlanglijst, maar als er dan toch een komt, gooit deze hoge ogen. Geniet ervan!

1 like

Kan ik me voorstellen!

1 like

Gisteren deze gepast in Lille.

Lichte kleurschakeringen …

29 likes

Is dat de SBGA415 “Winter”? Hoe dan ook: ik vind hem mooi, maar zou graag meer modellen op leer zien.

Gelet op de dial en de kleur van de secondewijzer, lijkt me dat de 413. Ik heb gisteren in Nijmegen de 415 gepast. Een beauty hoor! Staat nu (ook) op m’n lijst

11 likes

Helaas niet gekeken naar het modelnummer. Wat ik wel weet is dat het deze is die soms een licht roze tint laat zien (zie mijn 4de foto).

1 like

Die vraag heeft me een poosje bezig gehouden, en ik vermoed dat het volgende een rol heeft gespeeld.
Ik heb gehoord dat een dealer inkoopt voor adviesverkoopprijs - 30%, maar neem dat percentage met een korreltje zout. Een GS horloge van € 5.000 (en ik vermoed dat dat inmiddels minder is dan het gemiddelde want de prijzen voor nieuwe modellen liggen telkens een stapje hoger), kost dus exclusief 21% BTW ruim € 4.100 in de Seiko Boutique en bijna € 2.900 inkoop voor de dealer. Als er minder dealers zijn is de kans groter dat je aanklopt bij de Seiko Boutique en verdient Seiko dus € 1.200 meer.
Die € 1.200 geven ze graag aan een AD, maar dan moet zo’n dealer wel het verschil maken tussen de verkoop van een GS en de verkoop van een ander merk. Eén van de helaas afgevallen dealers (mijn GS is daar gekocht) heeft een mooi assortiment, maar naar mijn mening geen serieus alternatief voor een GS. Zo’n dealer maakt dus voor GS niet het verschil, m.a.w. ze verkopen er niet meer horloges door. Tja, dan is het niet verrassend dat GS liever die extra marge zelf pakt of gunt aan een AD die wel zorgt voor extra verkopen.
Begrijp me niet verkeerd: ik zie graag wat meer AD’s, al was het maar omdat ik minstens twee uur moet rijden voor de dichtstbijzijnde AD. Er gaat niets boven het Noorden, tenzij je een GS AD wilt bezoeken.

Schitterend ! :star_struck:

1 like