Enerzijds wel jammer, omdat het maar net is waar je woont of je makkelijk even kunt kijken en passen. Hier in Breda bij House of Pertijs hebben ze wel wat GS liggen, maar dat is zeer beperkt. En mijn 2 bezoekjes waren nou niet echt een super ervaring. Ik vond het nogal stijfjes daar.
Dus voor GS ga ik naar Van Baal. Is wel verder weg, maar die heeft meer keus en ik vond de ervaring daar top.
Ik ben bij alle GS winkels geweest die er in Nederland zijn. Mijn beste ervaring heb ik gehad bij de GS winkel in Oudewater die er nu verplicht mee gestopt is. Hier heb ik ook mij eerste GS gekocht. Mijn tweede heb ik bij van Hel in Amersfoort ook een goede ervaringen zij moeten er ook mee stoppen. De grootste collectie heb ik gezien in Amsterdam bij de Seiko boutique.
In Heerlen en in Den Haag hebben ze echt super veel verstand wat ze verkopen.
Is de markt in Nederland wel interessant genoeg voor GS. Persoonlijke denk ik van niet maar ze moeten want hier zit Seiko Benelux.
Je moet het eigenlijk van de andere kant bekijken, GS levert ze aan boutique en AD voor 2.900 inkoop, ze zetten een consumentenprijs van 5000 waardoor de AD 30% marge heeft. Als de boutique geen korting geeft komt het volle pond van de marge bij GS.
Ik ben zelf in Heerlen geweest bij de GS dealer. Dat was echt iemand die echt hart heeft voor het merk zonde dat hij er mee moet stoppen.
Dan blijven alleen Haarlem, Nijmegen, Breda, en Den Haag over. Als iemand weet of er nieuwe bijkomen hoor ik het graag.
Amsterdam hoort er ook nog bij
Ik vraag me af of Breda dan ook overblijft. Wat zij hebben stelt maar weinig voor. Ik ga ze iig niet missen, hoewel slechts 5km bij mij vandaan.
En vd Hell?
Of zijn ze daarom zo scherp in de aanbieding?
Van hel moet ermee stoppen ik hen er net een snowflake gekocht met 25% korting dat schiet lekker op
Ze hebben nog wel wat mooie horloges liggen voor mensen die dat willen
Gewoon door naar Antwerpen naar Tensen dan. Zij hebben veel in stock alleszins en ze nemen de tijd voor je bezoek.
Ik kreeg ook de uitleg dat ze 3 niveaus hebben van dealers: de boutiques die aan alles kunnen geraken, de grote dealers en de kleine dealers. Tensen is onlangs tot grote dealer benoemd en ze krijgen daardoor ook sneller toegang tot een aantal LE’s die ze anders niet geleverd kregen.
Mogelijks moeten de kleine dealers eruit? Geen idee op basis van wat GS beslist om ze te schrappen. Het totaalplaatje speelt ook denk ik, dus welke merken de winkel nog in aanbod heeft bv.
Wat mij betreft mag het hele horloge gebeuren grote klappen krijgen. Voor mij geen GS meer als ze Rolex & Omega achteraan gaan.
Alsof boutiques wat toevoegen behalve personeel wat het gezeur zat is.
Ik denk zelf niet dat ze Rolex achterna gaan alleen al het aantal horloges wat GS maakt tegenover Rolex of de andere merken.
Zo ver ik heb begrepen zijn maken de dure merken weinig zelf en is het meer de naam.
Bij de twee winkels waar ik mijn GS heb gekocht ben ik zeer netjes behandeld en namen ze echt de tijd voor mij. PS. Ik kwam gewoon binnen in mijn motor pak.
Menig (leren) motorpak is duurder dan een net kostuum…
Haha mijn motor pak was in de aanbieding.
Dit dus.
Echt een ambassadeur die vanaf het begin GS heeft gepromoot. (Zonder andere dealers tekort willen doen).
Zonde dat hij het dealerschap is kwijtgeraakt.
Ik begreep dat GS probeert zich omhoog te werken door voorwaarden te stellen aan de andere merken die verkocht worden. Dus het liefste naast omega en Rolex in het bakje.
Persoonlijk denk ik dat GS nog onvoldoende body heeft om zich staande te houden in dit segment. Juist de liefhebbers die onder de dealers zaten zorgden voor een stevig fundament. Over 3-5 jaar zullen we het wel zien….
Misschien in NL, maar de wereld is groter dan dat. Ik vermoed dat ze hier niet licht over gaan. Maar we gaan het zien inderdaad…
Natuurlijk is de afzetmarkt groter. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat GS zelf ook zoekende is. Dus niet enkel het dealerschap aanpassen.
Veel nieuwe modellen/limiteds, modelnamen die opeens voor iets anders staan (sbgy bijvoorbeeld).
Ik ben ze af en toe kwijt
Gelukkig blijven hun horloges wel top
GS kan en niet met Rolex of omega vergelijken dat zijn echt mode horloges en dat is GS zeker niet. Die moeten het hebben van kwaliteit boven kwantiteit. Een goede dealer is altijd het fundament zonde dat ze daar mee stoppen.