Laat je Grand Seiko zien VII

Na een quartz gs die ik voor dagelijks gebruik draag. Nu de spring drive gekocht voor het weekend

21 likes

Gefeliciteerd

31 likes

Prachtig deze! Proficiat

1 like

Wauw welk type is dit super mooi ik mag aan nemen dat dit een hand op winder is ?

Heel tof, ik heb gisteren nog uitgebreid plaatjes zitten kijken van dit model :fire:

1 like

Als ik het goed zie de SBGK007. Zie https://www.grand-seiko.com/nl-en/collections/sbgk007g.

Ja, als het dat type is wel.

1 like

Even een vraagje aan de (ex) SBGN001/3/5 eigenaren: wat vinden jullie van de bracelet en clasp?

Draagt super fijn en de clasp vind ik erg geslaagd!

1 like

Welkom! Direct een knaller om de pols zo :+1:

Wat vind je van het gewicht? Of is het mooi verdeeld?

Mooie keuze! Geniet ervan!

1 like

Tikje zwaar hier, de quartz is lichter. Maar niet onaangenaam.

Welkom terug. :slight_smile:

8 likes

Op zich prima. Mijn pols is 17,5 cm en dat zwelt nog wel eens met warm weer als nu. Voor dit weer zit hij nu iets te strak, maar als het koeler is prima. Voelt een stuk zwaarder dan mijn titanium Snowflake, maar na even dragen merk je daar niks van.

1 like

De band is gewoon goed. Mooi afgewerkt, schroefjes draaien er vlot in en uit. De endlinks sluiten bij GS niet altijd 100% strak aan, maar dat zie je niet bij deze omdat de bezel erboven zit.

De sluiting is elegant en voelt goed aan. Het logo staat mooi op de sluiting verwerkt. Enige minpunt vind ik dat hij niet in de band sluit, hij zit erboven. Soms hapert dat een beetje.
Het gebrek aan snelle fijnafstelling zorgt bij aankoop voor wat puzzelwerk met de links tot het goed zit. Ondertussen weet ik al hoeveel links er uit moeten, dus bij mij is dat geen punt meer :sweat_smile:

Hier de band en sluiting van de SBGA415 ter illustratie. De sluiting is bijna overal hetzelfde.

8 likes

Welkom terug bij GS en vooral met deze duiker. Ik voel me hier, in dit deel, terug veel meer thuis nu dat er verschillende VIP leden de GS duiker omarmen.

Wat een kanjer toch he. :heart_eyes:

Wat maat betreft schrijf ik hier al jaren en ben grote fan. Het is fijn dat er nu meer en meer fans bijkomen.

Ik blijf het één van de mooiste en best afgewerkte duikers op de markt vinden met een geniale snelverstelling. Blik of niet, form follows function!

En dan die lume :open_mouth:

9 likes

Eigenlijk vat @illewoare het mooi samen hierboven, persoonlijk vind ik het ook een erg fijne band, sluiting mooi en strak maar ligt iets hoog al merk ik daar weinig van, haperen nog nooit opgemerkt. Minpunt is geen microafstelling maar ook daar heb ik geen last van.

Je kan met halve en hele links en toch goed afstellen.

Al met al niks mis mee en voelt goed.

3 likes

Toch vind ik het jammer dat (Grand)Seiko hier nog geen betere oplossing voor heeft ontwikkeld. Hoe fijn zou het zijn als je op eenvoudige manier een 12mm zou kunnen schuiven?

Vroeger weinig last mee gehad, maar de laatste maanden schommelt mijn gewicht soms tot 3kg. En dat is te merken aan de band. Met warmte eigenlijk nooit gemerkt, maar dat lees ik van anderen weer vaak.

3 likes

Ik moet even ervaring opdoen met draagcomfort. Nu een middag om op de boot. Eerst indruk: verrassend comfortabel.

2 likes

Het is irl gewoon een heel gaaf ding!

1 like

Hele mooie! :heart_eyes:

Ik heb van meerder winkels gehoord dat GS echt exclusief gaat worden. In de laatste twee jaar moesten twee winkels al stoppen met de verkoop van GS. Heeft iemand hier een mening over ?