Laat je Grand Seiko zien VII

Sinds eergisteren ben ik de trotse eigenaar van de Grand Seiko Sport GMT SBGN023, waarover ik onderstaande bijdrage schreef:

Nu ben ik in beginsel geen liefhebber van stalen bracelets door het gewicht en overweeg ik andere opties.

Nu lijkt het mij zelf gaaf om een Cordura-band toe te passen, zoals bij sommige andere GS-modellen waaronder de SBGV243 en 245.

Nu heb ik twee vragen hierover:

1. Wat zijn jullie ervaringen met Cordura? Ik lees hierover veel wisselende meningen, met name over het draagcomfort. Ikzelf vind de uitstraling lekker rugged en sportief overkomen wat m.i. perfect aansluit bij het horloge!
  2. Denken jullie dat de band van de 243 (zie hieronder) mooi zal aansluiten bij het horloge of zouden de stiksels te geel zijn t.o.v. de goudkleurige elementen van het horloge?

Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag. Alvast dank!

De Sport GMT:

Het horlogebandje van de SBGV243:

13 likes

dit is de link die ik via google vind maar afhankelijk van je locatie wordt de url aangepast naar je eigen regio:

https://www.google.com/search?q=sbgy021&rlz=1C1GCEB_enNL967NL967&oq=&aqs=chrome.0.69i59i450l8.826j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

1 like

Dat doorlinken lijkt bij mij onvermijdelijk. Iemand met een goede VPN kan dat wellicht wel omzeilen want ik wordt geen steek wijzer.

De meeste hebben een klaagzang gedaan over de band van bijv. de SBGV245. Ikzelf vind het inmiddels de fijnste band in mijn collectie, heeft zeker wat draagtijd nodig om hier te komen. Ook de voor somminge vreemd gekozen plaatsing van sluiting vind ik erg prettig omdat deze niet in je pols drukt wanneer je je hand laat rusten op een tafel/bureau. Verder is deze makkelijk te reinigen en vind ik de sluiting ook mooi vormgegeven.

10 likes

Effe via Facebook de link gevolgd, dat werkte wel.

3 likes

Ik had van deze modellijn de SBGV247 en heb de bijgeleverde band nooit gebruikt. Die was zo stijf, ik had geen enkele behoefte die te gaan gebruiken. Maar @wouterwatch zegt dat het “met wat draagtijd” blijkbaar wel gaat. Ik vond het niks. Ik zou hem altijd op staal houden.

1 like

Bedankt! Dat is bijna € 10.000 voor de SBGY021 en SBGY025, € 7.250 voor de SBGH303.Leuk voor hen die zich dat kunnen veroorloven en goede contacten in Thailand hebben.

2 likes

Je hebt wel wat haar op je borst nodig om deze band te dragen :wink:

1 like

Ik verwacht dat een zwarte Artem ook niet misstaat. Ligt een beetje aan waar de lugholes gesitueerd zijn. https://artemstraps.com/collections/sailcloth-watch-straps

Gaat er niet uitzien, jij hebt rechte endlinks, de 243 zijn concave. Als je het al passend krijgt gaat het er heel vreemd uitzien

31 likes

Mooie close-ups! Zelf een favoriet tussen de 2?

1 like

De bovenste is titanium en dat heeft wel zo zijn voordelen.
Maar de platte Quartz draagt ook prima.

Als je zo van dichtbij bij elkaar ziet zijn er best wat verschillen. En dan hebben we het nog niet eens over de kastvorm of uurwerk.

De sbga413 is spannender en mijn eerste keuze.

4 likes

Snap ik, die draagt licht en de kast is fascinerend. Hoewel de SBGP017 ook zijn elegantie heeft met de smallere band en dunne kast. Los van de wijzerplaat kunnen ze eigenlijk niet meer verschillen. Leuk duo! :+1:

2 likes

Eerste keer dat het me opvalt hoe de textuur van deze twee Grand Seiko’s eigenlijk exact hetzelfde patroon op dezelfde plaatsen in de dial volgt. Prachtige foto’s!

3 likes

Ja, het is een stempel, geen opgedampte (ofzo) structuur die iedere keer anders is. De snowflake is volgens mij ook niet uniek. Een unieke structuur zou leuker zijn. Maar ik denk heel moeilijk verkoopbaar omdat mensen dan willen gaan kiezen tussen een paar om hun favoriet te kiezen.

2 likes

Dit las ik laatst over de White birch;

3 likes

Deze zit sinds vanochtend om de pols. Maat is prima. Geen kleine jongen, maar draagt een stuk kleiner dan de maat doet vermoeden. Ik ben weer terug hier!

Zoals gebruikelijk zegt een foto niets over de maat trouwens.

39 likes

Wat een knaller, erg gaaf! Lug to lug zegt vaak meer dan de mm.

1 like

Klopt, maar zelfs dat zegt niet alles. De vorm van de kast en lugs kunnen een horloge veel groter of kleiner laten lijken.
Deze lijkt, mede door de sterk gebogen lugs kleiner, terwijl mijn Zenith Chronomastwr van 38mm met zijn rechte lugs weer een stuk groter lijkt dan zijn maat doet vermoeden.

3 likes