Laat je Grand Seiko zien VII

Leer is toch nog minder geschikt op warme dagen? Voor je het weet is de band helemaal kapot gezweet.

Een licht horloge is de oplossing, mijn Cartier Santos bv draagt altijd top zonder micro adjustments. Dus ze moeten meer compacte titanium quartzen uitbrengen, dan koop ik ook eentje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Verrassend genoeg valt mij dat alles mee. Ik heb een Colareb Spoleto (te dik om door te zweten), en ook bij warm weer is het een genoegen om die te dragen.

1 like

Mijn SBGX097 is nu een tijdje weg, het model zelf echt missen doe ik niet. Maar een GS in de collectie daarentegen mis ik enorm.

Nu brengt GS toch maar weer eens een model uit waar ik enkel van had durven dromen. De SBGN027 is exact wat ik zocht! Kan niet wachten tot deze beschikbaar is om te passen.

afbeelding

12 likes

Nog een leuke foto van deze namiddag:

18 likes

Godver ik vat hem nu pas. Moet echt stoppen met drinken voor 15:00

5 likes

Haha, “woordkoning van de maand”. Bestaat dat topic nog?

1 like

Dat werkt op de bracelet van mijn SBGA231 perfect. Het is wel een enorm bonkige sluiting, en er zijn mensen die het maar een stamped-parts-ding vinden, maar het on the fly verstellen werkt perfect. Je haalt de sluitlip even naar je toe en hij wordt ruimer. Je drukt de band in en hij klikt krapper.

Ik vind de kleine normale GS sluitingen nog steeds een stuk mooier, maar ben wel blij met de verstelbaarheid in 40 graden.

Niet mijn foto’s, maar geven een indruk:

6 likes

Hieronder mijn twee prachtige GS’en. Sinds de komst van de SBGK005 draag ik de SBGW231 helaas te weinig.

De SBGW231 mag dan ook het nest verlaten. Mocht ik hier iemand blij mee kunnen maken, dan hoor ik het graag. Buiten een minuscuul haarlijn kras op de poot rechtsonder kan ik geen gebruikerssporen vinden. Van het weekend volgt een topic in het blauwe gedeelte.

27 likes

Geweldig duo! De 231 vind ik nog steeds een van de mooiste Gs-en.

4 likes

Kan ik inkomen… ze zitten enigzins in elkaars vaarwater en de 231 kan niet op tegen dat blauw iwate geweld :grinning_face_with_smiling_eyes:

Beide wel prachtig! En van de weinige GS modellen zonder datum :ok_hand:

1 like

Vooral het wijzer geweld is waar de sbgw231 het voor mij laat afweten. De eerste gouden versies hebben wel de typische vlakke GS wijzers, maar daar heb ik er nooit eentje van durven kopen.

Daarom heb ik de sbgw253. Klassieke looks met de vlakke GS wijzers.

Maar de sbgw231 is een zeker succes. Een GS klassieker.

4 likes

Ja hier zou ik er echt meer van willen zien!

2 likes

De wijzers van de 231 passen dan wel weer in het eenvoudige design, wat je zegt een GS klassieker. Houd ook wel van bandjes en kan overal bij gedragen worden. De waterdichtheid is wel een dingetje, zeker tijdens de ‘was je handen stuk’ periode.

2 likes

Nog een zonder datum, weer terug in de collectie :slight_smile:

14 likes

Vraag me toch altijd af of iedereen die dit zegt/denkt doet alsof die chirurg is die zich klaarmaakt voor een operatie. :thinking:

1 like

Ik had zelfs een mondkapje op

Aha, dan ben je geen wappie. :+1:

On topic graag :slight_smile:

17 likes

Hij is 30m waterdicht. Is echt geen probleem.

1 like

… en de SBGY025 en SBGH303 zijn ook heel bijzonder. Er is echter niets over op de website van Grand Seiko Thailand te vinden, net zomin als op Chrono24. Wat is de status van die modellen? Enig idee wat voor prijskaartjes eraan bungelen?