Laat je Grand Seiko zien VII

15 likes

Blijft een mooie, met die “pilmarkers” :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

https://pangehorloges.nl/grand-seiko-sbga413-spring/

Sla je slag! :smiley:

1 like

Same here. Heb in mijn zoektocht veel modellen van GS om de pols geslingerd. Kunstwerkjes, stuk voor stuk. O.a. de SBGY007, SBGJ251, SBGE271, SBGE269. Ja, dit is een zin, HF. Niets op af te dingen, maar ofwel iets te bling of te uitgesproken van kleur (SBGY007, SBGE269).

Aartsconservatief als ik ben, prevaleerde het verstand en toch mijn zoektocht voor de SBGK005 voortgezet. Beste van 2 werelden. Niet zo uitgesproken dat je er rap of minder rap op uitgekeken raakt, maar ook wel weer zo bijzonder dat het een genot is om naar te blijven kijken.

Komen ze:

En de winnaar

19 likes

En genieten maar. Na het vertrek van mijn alleskunner, de Rolex Explorer, kreeg ik toch behoefte aan een horloge met klassieke lijnen dat bijna altijd kan, tegen water kan en comfortabel is.

De SBGV231 is het geworden. Titanium, dus ook nog eens lekker licht.

Valt prachtig om de pols door de heerlijke buiging van de lugs. En een kwarts was wel een leuke en handige toevoeging naast een automaat en spring drive van GS. Ik zit er weer helemaal in, in die Japanse schonen.

28 likes

Spijtoptanten & bekeerlingen worden in dit hoekje van het forum altijd met open armen ontvangen. No hard feelings :+1: maar flik het niet nog een keer

2 likes

Dat is wel even een andere klasse Duratect, met een verschil van 500 tot 1000 op de Vickers schaal. Ik ben in het verleden in een Citizen gebruikersforum gedoken en het is echt, echt heel moeilijk om in het dagelijks leven krassen te krijgen op Duratect Alpha die toegepast wordt op de Caliber 0100. Zit in de hardheidscategorie van saffierglas.

Ik begrijp je punt overigens wel hoor, dat het op te lossen is. Maarja, dan ben je wel je horloge twee maanden kwijt.

Waar het mij even om ging is dat we in de vergelijking niet de top Citizens moeten vergeten. En dan mij maar op mijn woord vertrouwen :grimacing:

Een foto kan natuurlijk niet ontbreken.

Onwijs mooi! Vooral de combinatie met een bruine band past het denk ik in heel veel combinaties.

10 likes

Klopt, Duratect Alpha zit op saffier-niveau, da’s erg hard. De mijne had Duratect DLC, wat rond de hardheid van keramische bezels zit, zeg maar. Evengoed is het mij ook gelukt om een kras op een saffier te maken, ooit. Hoe is me een raadsel.

Ik denk dat op termijn pisbakkenstaal het beste is voor mijn onbedoptheid.

Het zijn geweldige horloges. Maar die heb je niet voor twee a drie duizend Euro, het moet gezegd. Ik wil er ooit nog wel eens eentje hebben, maar ik huiver. Het zit in de Santos-richting. :slight_smile:

Ik zie het. Drie stuks, en zo verschillend van aard. :+1:

In het verleden kwam jij voor duikhorloges wel eens bij discretere modellen uit zoals de 40mm Aquaracer en zo… Hoe voelt de duik-kolos voor jou? Ik heb 'm nog nooit omgeklapt, ook omdat ik niet durf, maar ik had laatst bij een GS een veel te grote chronograaf om van een lotgenoot, en die zat wonderwel uitstekend.

5 likes

Dat dit tegenwoordig al als “zeer goed” betiteld wordt…

Een 44GS reissue SBGW047 op chrono:

4 likes

Mooie daily!

1 like

Zo’n aanbieder mag wat mij betreft meteen worden geroyeerd, maar zelfs als dat niet gebeurt neem ik aan dat potentiële kopers zien dat dit exemplaar de kwalificatie “doorleefd” verdient.

Die moet je echt zelf proberen voor een goed oordeel. (De mijne stel ik graag beschikbaar). Op papier vooral lomp en groot. En ook niet moeders mooiste misschien. Maar eenmaal om de pols voelde hij meteen goed en echt tof. Hij heeft wat veel GS-en hebben. Foto’s doen hem geen recht.

3 likes

Niks te wit voor mij, mijn sbgw253:

25 likes

Prachtig. Mooie band erbij ook.

1 like

Potdorie. Da’s ook mooi hoor.

1 like

Na 2 weken vakantie een avondwissel naar de SBGW231. Nog steeds erg blij mee!

28 likes

Even opgezocht, sinds november 2019 in de collectie :scream:

Tof man, gefeliciteerd! Altijd fijn een GS. Ik heb zijn stalen kwarts broeder:

12 likes

Blauw. Ook erg mooi.

1 like

Ik vind deze echt fantastisch!

Deze heeft wel wat meer een drempel van, “oef, da’s prijzig voor een quartzje op zonne energie”.

Bij GS quartz moeten velen (ik destijds ook) die drempel wel over. Het is echter geen gewone quartz of, in dit geval, ecodrive.