Laat je Grand Seiko zien VII

Wat istie mooi he?

Hier nu dik een maand om de pols,

echt een genot om hem elke ochtend even op te winden. Horloge daarvoor natuurlijk even omdraaien voor de power reserve en naar het uurwerk kijken. Voor de liefhebber: de achterkant van de 9R31 is geinspireerd door de melkweg, de schroeven en juwelen stellen de band van sterren voor die je in de hemel ziet als het buiten goed donker is.

Het verbaast me nog steeds hoe de kleur van de wijzerplaat veranderd afhankelijk van de lichtval. Onder de juiste hoek is hij heel blauw, als je er recht op kijkt is hij bijna wit, en 's avonds is het een soort lichtgrijs. De textuur geeft het horloge een soort van karakter, en van die vloeiende spring drive secondewijzer kan ik nooit genoeg krijgen. Echt een andere manier van tijd ervaren dan puur mechanische horloges.

Nog steeds in de honeymoon period hier dus. :slight_smile:

21 likes

26 likes

Goedemorgen mede gs liefhebbers,

Op het internet heb ik een gs gezien met een rode achterplaat heeft iemand enig idee wanneer die is uit gekomen en de prijs?
Of heeft iemand er een die hier een foto van wilt maken ?

Zowel de foto als de GS is, zoals altijd, haarscherp!

1 like

Dat is de SBGA421, google er maar op, er zijn online vele foto’s te vinden. Hier heeft niemand er eentje durf ik wel te zeggen.

1 like

Ik twijfel om mijn Snowflake er uit te doen; merk dat ik hem steeds minder vaak draag. Van een afstandje vind ik hem maar wat saai. Let je echter op de details dan springt hij er echt uit tov de overige collectie.

Dus ja… Beetje een haat liefde verhouding met dat ding :slight_smile:

Zit in de auto te wachten. Vangt hij opeens heel mooi het licht waardoor de roze gloed goed te zien is. Snel een fotootje maken maar je krijgt het er niet echt op. Blijft toch genieten dit!

37 likes

Crosspost. Hier kan hij natuurlijk niet ontbreken. :smiley:

GS past best in Noorwegen.

27 likes

Ik heb het originele bandje met de GS-clasp er weer eens opgezet.

Comfortabele band en staat hem zo met de herfst :fallen_leaf: in aantocht ook wel weer goed.

15 likes

Ik zag hem ook! En was in de verleiding. Maar kocht wat anders Japans :sunglasses:

1 like

Welke banden heb je nog meer voor dit horloge? Ik heb zojuist de Roche van Molequin besteld voor mijn SBGW231 op basis van deze foto:

Fotocredit Monochrome

12 likes

Hmmm, gelukkig deze nog “in the house” collectie

Yummy.

Ook in Champagne versie ! :rofl:

14 likes

Dat is zeker een mooie! Staat hem erg goed.
Tot nu toe heb ik hem voorla gedragen op een ABP Paris Hermes die ik bij het horloge heb overgenomen van verkoper. Superfijne en mooie band.

En op deze

Onbekend welk merk het is maar was het ook net niet. net iets te donker.

7 likes

Thanks!

1 like

Er zijn er wel enkele met een rode dial. De best bekende zijn de SBGH269

en de SBGA405

Op de foto’s lijkt het meer rood/bruin maar irl wel eerder rood.

Is het 1 van die dewelke je gezien hebt?

7 likes

De bovenste vind ik zeer mooi.
Wat ik heb gehoord is dit een limited edition en bijna niet aan te komen.
Op chrono 24 heb ik er 2 gezien allebei boven de 10000 euro erg prijzig

En met reden :speak_no_evil:
Dat horloge is ongesteld

16 likes

Hij is zeker wel mooi maar het rood maakt hem toch meer voor ‘erbij’ en nog veel sportiever dan de reguliere snowflake.

Erg mooi ik heb zelf een snowflake deze is net even iets aparter klasse :smiley:

33 likes