Laat je Grand Seiko zien VII

28 likes

Vraagje:

Als er bij een model t volgende staat:

‘Available at the Grand Seiko botiques and Grand Seiko salons’

Slaan die salons op een reguliere ad? Dus eigenlijk bij iedereen te krijgen die t merk heeft? :thinking:

Blijft leuk de weerkaatsing van een gs, nu met Ambilight lijken het verschillende versies, toch zit er maar een paar seconde tussen.

6 likes

Volgens mij is de hiërarchie als volgt:

Salon = AD
Mastershop = AD/salon +
Boutique = GS vestiging

1 like

Er is alleszins een niveau in dealers behalve de boutiques. Bij Tensen in Antwerpen wist hij me te vertellen dat ze gestegen waren van dealer naar premium dealer en daarom toegang hadden tot exclusievere stukken. Maar de precieze benaming die ze gaven weet ik niet meer.

Welke dealers dan op welk niveau staan is ook niet duidelijk. Classic GS, eenvoud troef

Edit: achterhaalde info, zie post van @YY77 hieronder :zipper_mouth_face::wink:

2 likes

Thanks heren.

Dat is goed nieuws. Zal binnenkort eens informeren.

Gs is momenteel met iets bezig wat mij bepaald niet ‘koud’ laat.

Ik begin zelfs te twijfelen of ik nu wel voor goud moet gaan daardoor… :thinking:

1 like

Pertijs is salon;

https://www.grand-seiko.com/nl-en/storesinfo/list

Tensen is mastershop;

https://www.grand-seiko.com/be-en/storesinfo/list

Wat gaat het misschien worden?

1 like

Ah kijk, dat hebben ze aangepast dus. Ik was te snel :+1:

1 like

Stel ik laat goud gaan. Ca €16k als budget.

En laten we t even bij GS houden.

Als de vraag is: Welke gs zou je nu halen als in nu direct te koop

Om mijn pols met piep licht

2e keuze

Niet mijn foto’s maar zou m weleens jb t echt willen zien. Weet niet hoe ‘roze’ deze is

Als ik ‘even’ wacht. Komt medio oktober en thank **** niet usa only

Gs maakt even een high beat met 80 uur pr. En een schitterend uurwerk met geen afgestompte uren wijzer. (Zoals de birtch t wel heeft, die valt daarom af)

:cold_face:

10 likes

Ik ga er afscheid van nemen. Werkelijk prachtig maar verliest het van mijn blauwe Globemaster Constellation en blijft daardoor toch liggen. Iemand interesse voordat ik een topic in het blauw aanmaak?

10 likes

Allemaal mooie keuzes! Ben benieuwd waar je op uitkomt. Ik denk wel dat de laatste genoemde 40mm zal zijn en groter zal dragen dan de andere twee.

De hiërarchie is iets anders:

1. Grand Seiko Boutique. (London en Parijs)
  2. Grand Seiko Salon (hier vallen alle Seiko boutiques onder en de AD’s die boven een bepaald bedrag aankopen en verkopen)
  3. Grand Seiko Mastershop: overige AD’s

Interessant, als ik vergelijk wat Pertijs en Tensen qua aanbod hebben en showroom inrichting heb ik op basis daarvan mastershop hoger ingeschaald.

Dan klopt het niet wat ze bij Tensen gezegd hebben een paar maand terug (juli 2022). Of het zou moeten zijn dat hun status nog aangepast moet worden.

15 likes

Het is (heel) moeilijk te beoordelen op basis van één foto, maar de Omiwatari ziet er vrij fors uit op jouw pols. Ik kan me voorstellen dat de roze handwinder (iemand hier op het forum heeft hem trouwens) je beter zal staan. De 40mm hi-beat 44GS zal het grootst ogen denk ik.

1 like

De sbgw289 draagt als een Datejust36 en is niet zo roze als de stock foto`s. Beetje net zo als de roze 62GS Spring Shunbun. Op plaatjes lijkt de kleur ook meer aanwezig.

De omiwatari is ook fantastisch en met een ander bandje prima casual te dragen.

Beide zonder datum, vind ik wel een plus mbt de looks.

Maar ook die nieuwe 44GS slgh013 is vanwege het uurwerk een uitstekende keuze.

Voor 16k als budget kan je er wel twee kopen. :grin:

1 like

None of the above om eerlijk te zijn. Ik zou mijn geld elders besteden dan deze drie. Ik heb momenteel geen betaalbare Grand Seiko op een wenslijstje staan waarvoor ik eentje die ik heb zou willen ruilen. Waaronder de SBGW253 die ik van jou heb overgenomen. Dat is meer een favoriet geworden dan ik had verwacht.

1 like

Er wordt toch niks gerept over ruilen? De beste man heeft gewoon 16k en wil daar graag vanaf :smile:

4 likes