Ok, dan zou ik de Shunbun bij jou kopen als ik hem was.
Dank voor de antwoorden en toelichting. Ik hoef idd niks te ruilen en t is gewoon een gedachte gang wat als ik niet voor rose goud ga zou ik ook idd voor (deze) twee GS kunnen gaan voor t ongeveer t zelfde budget. ( Omiwatari en de nieuwe high beat) of een gs en een Santos keuzes keuzes keuzes.
#KuDhobby
Ja, dat idee heb ik ook soms. Er is inderdaad veel verschil in wat er bij de verschillende verkooppunten ligt en hoe het uitgestald is. Zelf voel ik ook “Mastershop” als zijnde hoger geklasseerd dan “Salon”.
Dat heeft Hendrik me ook verteld. Wellicht is het nog niet aangepast op de site. Zij waren al altijd “mastershop” toch?
Uiteindelijk speelt dit allemaal niet veel rol en zorgt het ervoor dat we overal eens gaan kijken.
Houden!
Keep it!
Véél mooier dan de Cartier
Mooi. Mooie band ook.
Die band gaat hem goed inderdaad
Thanks! Op basis van online foto’s besteld maar ik ben zeer tevreden. Nubuck Roche van Molequin voor de geïnteresseerden.
Dank, ook @daffie en @richardr. Hij staat te koop, maar het heeft geen haast.
Even goed… Iedere keer wanneer ik zo’n ding draag, of het nu een vintage Galbee, een vintage 29mm met rode spider-dial die in slechte staat verkeerd of een moderne Medium is, het zit heerlijk en ziet er top uit. Ik begrijp dat mensen het niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet.
Ik ben langzaam op weg naar een verzameling waar geen horloges meer in zitten van boven de 39mm, twee duikertjes uitgezonderd. Zit er ook over te denken om m’n 40mm GS quartz om te ruilen voor een 37mm, als de gelegenheid zich voordoet. Al draagt die met z’n 10mm hoogte wel prima.
Ik heb mijn Winter eens op een leren band gezet. Best geslaagd vind ik! De diepe lug gaatjes storen hier niet zo als bij andere modellen.
De kastvorm komt mooi tot zijn recht en het draagt enorm comfortabel dankzij de titanium kast.
Eens! Vooral ook omdat er niet zo’n schlemielig plat bandje op zit. Ziet er mooi uit
Hoe is de dikte van deze band? Op foto’s zien ze er super uit maar toch houdt iets mij tegen
Even een vraag voor mensen met ervaring met Grand Seiko service. Ik las dat een aantal hier wel eens gebruik hebben gemaakt van de GS onderhoud/service.
Op de website staat dat als zij het horloge polijsten, dat het met een ‘andere’ finish terug kan komen dan het oorspronkelijk had. Dit betekend toch niet dat een brushed gedeelte opeens helemaal glad gepolijst wordt, toch? En weet iemand wat alleen het polijsten kost? Alle ervaringen die hierover gedeeld kunnen worden zijn welkom :).