Laat je Grand Seiko zien VII

Mooie stukken allemaal! Hier nog een shot van mijn Taisetsu bij wat quality time met de kleintjes :blush:

17 likes

Tsja die renders… Op basis hiervan zou ik toch Iwate zeggen, maar misschien is het wel zo’n tree bark structuur.

Was dit gisteren?

1 like

Scherp! Nog niet gecorrigeerd met de 1ste oktober :wink:

1 like

Ceci n’est pas une montre.

16 likes

Pas met die zon hè :sunglasses:

Of de oempa loempa body crème.

1 like

Uit de mailbox:

Grand Seiko and Fratello will host an event for fans and enthusiasts of the brand in the Grand Seiko boutique at La Place Vendome in Paris. Not only will you be able to experience the latest Grand Seiko watches, but also to be introduced to the European chapter of the GS9 Club.

The GS9 Club is a membership organization specifically for Grand Seiko watch enthusiasts and owners. It is an initiative by Grand Seiko Europe and starts on October 1st, 2022. There are already GS9 Clubs in Japan and in the United States of America. Members of the GS9 Club will get private access to events, giveaways, and exclusive content provided by Grand Seiko Europe.

On October 21st, we will introduce you to the GS9 Club and its advantages. Besides, there is the opportunity to discover the Grand Seiko collection and to participate in a workshop. The event will take place from 11:00 to approximately 15:00 and include lunch.

7 likes

November.
Blauwe Iwate wijzerplaat, titanium en het mooie hibeat uurwerk.

2 likes

Volgens mij is dit een heel verdraagzaam hoekje, zeker waar het andere Japanse schoonheden betreft, dus ik zou die foto gewoon plaatsen.

:grinning:

24 likes

Heerlijk!

29 likes

Hij is mooi zou zonde zijn

Machtig mooi apparaat.

1 like

Ik heb deze in het echt gezien niet het zelfde

Ik heb vandaag een uitnodiging gekregen om bij een gs event te zijn in Parijs. Erg leuk dat ze dat doen voor de klanten binding alleen een beetje te ver rijden hahaha

25 likes

Ik had een wat bijzonder hoek nodig om de juiste lichtval te krijgen. Maar ziehier de mooi geblauwde wijzer van de SBGW253:

32 likes

Hopsakee.

26 likes

Jongens, ik heb besloten om van Grand Seiko af te stappen. Ik zet m’n quartz ook te koop en ik hou er mee op, met die onzin.

Iedere keer als ik het woord Grand Seiko denk verdwijnt er 1000 Euro uit m’n bankrekening, die rommel is zo courant als een betonnen muur. Da’s hartstikke leuk voor degene die 'm tegen een afbraakprijs tweedehands scoort, maar ik hoef die flauwe kul niet meer te sponsoren.

Buiten dat heb ik nou vier van die dingen versleten en er zijn wat puntjes: Ze zijn allemaal te groot, te dik en te zwaar (titanium uitgezonderd). De bracelets zijn het probleem niet, de kasten zijn het probleem. Ten eerste is het allemaal te groot voor m’n pols en heb ik er nog geeneen gehad die echt lekker zat, als ik dat naast m’n Nomos afzet. Ten tweede kunnen ze vaak niet op leer, en ten derde wringt het stylistisch:

GS probeert een sporthorloge als dress wach te verkopen en dan krijg je het fenomeen dat de hele heritage serie het net niet is. Ze zijn met 40mm en 12mm dikte gewoon veel, veel te bonkig om er zo netjes uit te zien, maar veel te netjes om zo bonkig te zijn.

Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik denk dat ik een Citizen AB9000-52L ga scoren als referentie horloge, of als alternatief daarvoor misschien in een goeie bui nog eens een SBGX265 als ik er eentje voor weinig te pakken krijg, maar voor de rest kan Grand Seiko me de kont kussen, wijzerplaten en al.

Er werd in het “wristwatch battles” topic geroepen dat ik die GS niet weg moest doen omdat hij zo veel mooier is dan de Santos, maar er is gewoon nul animo voor dat kreng. Als ik 'm tegen een bodemprijs weg zet verdwijnt ie wel, maar eerlijk gezegd zou ik 'm dan liever met wasbenzine overgieten en ritueel verbranden, want ik gun het de lowballers ergens gewoon niet.

Er was hier op het forum ergens iemand die een Citizen AB9000-52L had die niks lag te doen. Wie was die man? Ik wil met hem praten.

9 likes