Wat een gezelligheid op de vroege zaterdag Chris! Maar begrijpelijke punten, al vind ik het als in het verleden gesponsorde wel jammer natuurlijk. Ik vind 40mm net aan en ik mis vooral een beetje lume op mijn GS. Maar zo gaat t. Heb je trouwens al eens een spring drive duiker geprobeerd? Vooral in titanium erg goed te doen lijkt me
Het klinkt een beetje alsof je met nog iemand anders moet praten ook.
Wel apart. Jaren was GS geweldig, en nu je hem niet kwijtraakt ineens niets meer.
Verkopen is geen remedie. Als je ze niet verkoopt, verlies je ook niks hoor.
Cartier?
Zodra ze er eentje maken van 39mm in een 12mm kast (tot de top van het glas) met een iets discretere wijzerset wil ik daar nog wel eens naar kijken.
Als er iemand een draagbare Grand Seiko kent naast de SGBX265 / 259 hoor ik het graag. Gaarne ook 100m waterdicht, en gaarne met een bandaanzet die er niet belachelijk uitziet met leder.
De SBGV239 was fantastisch van afwerking en cachet, maar kon nooit op een leren band of NATO, want het slaat gewoon als een lul op een drumstel met de diepliggende lug gaten.
De SBGV245 was oncomfortabel, zeer moeilijk met banden te combineren, en de fabrieksband was een ellende. Bovendien kon hij geen wabi-sabi verduren en was het polijstwerk veel te breekbaar.
De SBGA465 en SBGP011 zijn wederom prachtig afgewerkt, maar ze zijn te groot om te dragen. Als ik de SBGP011 op leer zet krijg ik pijn aan de pols, terwijl een Farer GMT wel comfortabel zit met z’n halve mm minder, op één of andere manier. Op staal zie je dat de banden niet taperen, en dan zijn ze te groot voor het concept. Als ik naar de SBGA465 kijk, die zet ik niet eens op leer, want torenhoog bovendien.
Jarenlang heb ik de evidente issues die er aan een gemiddelde Grand Seiko kleven door de vingers gezien want superieure afwerking en erg spannende wijzerplaten, maar ik heb ze allemaal verkocht. Ik heb nog nooit de neiging gehad om m’n Nomos AHOI te verkopen. Waarom niet? Omdat hij comfortabel is en zowel op canvas als leer gewoon goed smoelt.
Maar we gaan niet pretenderen dat ik de maat, dikte, positie van de lug holes, taper en de band van de SBGV245 nooit aangekaart heb hier. Daar is genoeg over geschreven. Alleen heb ik geen zin meer om het te accepteren.
Het probleem is dus puur ergonomisch van aard. Als het lekker zat ging het niet weg.
Dan liggen ze stof te happen.
Nee, die verkopen een gekleed horloge wat ook mee het zwembad in kan. Net als Nomos. Dat doen ze goed.
Ik wilde net vragen hoe de verkoop gaat van je GSen…
Ik zei toch dat je voor de 37mm quartz moest gaan?
Ik snap je sentiment wel. Daarom heb ik nu een duo van een titanium Spring Drive en een elegance collection model op leer. Die zijn perfect draagbaar en een stuk comfortabeler dan de stalen sportmodellen. Het is wat zoeken, maar ze bestaan wel.
Ik denk trouwens dat de perfecte GS voor jou een SBGV011 is. Fijne kast, heel mooie wijzerplaat met subtiele sunburst. Leuk bol saffiertje erboven en comfortabele stalen band. Wat een topper was dat!
Prima. Als ik met de SBGA onder de 3000 ballen uit moet komen in de garantie organiseer ik een social media even voor de stoep van de boutique waarin ik hem ritueel verbrand.
Kennelijk wil je graag tegen Cartier zo aankijken en bij GS het negatief benaderen. Ik zie geen verschil.
Dan moet je er eens een week eentje om de pols klappen. Die lompheid is niet alleen visueel, maar het scheelt me letterlijk pijn aan de top van m’n elleknook.
Veel, veel te lompe lugs. Die zijn bijna net zo breed als moderne Rolex.
Ik had deze gewoon moeten kopen:
SBGX331.
Dat is weer een heel ander argument hè.
Ben het trouwens wel deels met je eens voor wat betreft draagcomfort. Dat is bij GS geen given. De sluiting op de juiste plek en werken met de twee halve schakels als nodig werkt echter meestal voldoende bij mij.
Tja, Fate wilt graag GS dragen maar met zijn eisen pakket komt hij er gewoon niet uit. Het frustreert gewoon en ik snap hem opzich.
Die SBGA moet je gewoon lekker op staal dragen en zoals Tom zegt de band goed afstellen.
Wel eens gehoord vd 319?
Daarom zeg ik ook twee posts hierboven: Het probleem is puur ergonomisch van aard.
Ik heb niks tegen een zekere visuele lompheid. Maar hoe kan het dat deze kolossen wel gewoon lekker zitten?
Dat zijn geen kleine jongens. Toch geen pijn. @ThaPapper roept het al sinds hij me een 47mm Panerai om de pols klapte die lekker zat: Maak het dan zo groot en plat aan de onderkant dat het als een blok beton ligt, dan heb je ook geen probleem.

319?
Oh jazeker wel. En de 315. Ik geloof dat ik er zelfs ooit mee aan kwam kakken op het forum in een poll.
Achteraf ook gewoon moeten doen.

wilt graag GS dragen maar met zijn eisen pakket komt hij er gewoon niet uit. Het frustreert
Daar wringt de schoen.
Alleen ben ik het proberen zat.

Achteraf ook gewoon moeten doen.
Dus dat.
Dat blijft voor mij de beste GS.
Juiste kast, mooi op leer, prachtige wijzerplaat, de goede wijzers.
Quartz, mooi dun…
De perfecte GS.
PS. probeer een een rolexje tussendoor om je flipperverlies wat te beperken. 1 Rolexje voor list = 5 keer een GS flippen zonder pijn! Zijn ze toch nog ergens goed voor.

een Citizen AB9000-52L

die rommel is zo courant als een betonnen muur

SBGX331
Als ze hier nou eens handgewonden Spring Drive uurwerk in stoppen
Ja, maar de Citizen scoor ik voor 1500 Euro, is waarschijnlijk gewoon lekker draagbaar, en als ik daar eens 20% op verlies hoef ik niet heel erg te huilen. Waar is @Jesselton als je 'm nodig hebt? Die man was ooit de koning van de mid-segment flipper, en als het om horloges van tussen de 700 en 1500 gaat is dat te overzien.

Als ze hier nou eens handgewonden Spring Drive uurwerk in stoppen
Nee man, gewoon quartz, want beter uurwerk. Maar wel even 100m waterdicht maken. Dat zou wat zijn.
Wil jij niet eigenlijk deze Chris?
Die kast is licht, klein, draagt heerlijk en heeft minstens zoveel klasse als elke GS. Enige nadeel is het uurwerk. Mocht Citizen eens een springdrive mogen lenen en in deze kast proppen dan heb je het beste horloge evah.
Bezint eer ge begint!
Die is ook 12mm dik. Ik vind hem geweldig, maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren.
De Chronomasters met “Chronomaster” op de wijzerplaat zijn 10mm dik. Ik zie niet in waarom een dress horloge 12mm dik moet zijn. Dat doen ze fout.
Tenzij er sprake is van een complicatie zoals de GS GMT Quartz of een chronograaf of zo wil ik in dit leven nooit meer een dress watch van boven de 10,5mm dikte zien.

Bezint eer ge begint!
Ik heb me vier modellen en vijf jaar lang bezonnen.