Laat je Grand Seiko zien VII

Fraai! Ik ben nog niet goed bekend met alle GS modellen. Welke referentie is dit?

SLGH005 aka de White Birch :slight_smile:

Staat trouwens goed @W_G ! Hoe bevalt je de bredere band? Je hebt er de polsen wel voor lijkt me.

Bedankt! De band zit comfortabel.

1 like

Prachtig! De enige GS die nog op mijn lijstje staat

2 likes

21 likes

@Fate_Amenable_To_Change als je een comfortable GS zoekt, met uniek ontwerp en die zowel op staal en bandje kan, probeer de SBGK lijn eens?

Gaaf! Welke referntie is dit?

1 like

De SBGH039

1 like

Heerlijk team

Al begint de 3pcs collectie weer wat uit te breiden

Ga er nog overdenken of ik weer ga inkrimpen, de oris zal de grootste kans hebber zijn omdat ik niet kan wennen aan geprinte indexen.

6 likes

10 likes

Inwisselen voor de nieuwste versie, die heeft opgelegde lume blokjes ipv geprinte cijfers.

Of voor een GS natuurlijk, om in het thema van het topic te blijven :wink:

2 likes

Het was de bedoeling dat het een 3pcs collectie zou blijven, zit nu weer op 5…het is zo moeilijk sterk te blijven :weary:

2 likes

Jullie hebben zeker al allemaal de yt video gezien van watchfinder and co van de slgh013. :wink:

Zo niet. Damn :heart_eyes:. Aanrader.

4 likes

Toevallig net zijn yt filmpje van de SBGP001 zitten kijken. :heart_eyes: Vraag mij niet waarom…

2 likes

Na ruim 2 jaar kijken, mag ik hier nu eindelijk ook showen :smiling_face_with_three_hearts:.

42 likes

Gefeliciteerd. Je hebt @Fate_Amenable_To_Change uit zijn lijden verlost?

Mooie GS, geniet ervan!

2 likes

Ho ho. Alhoewel, aan één kant heb je gelijk. Martijn zat me te vertellen dat ik spijt ga krijgen, en ergens is dat ook zo. Als dat horloge 38mm was geweest in een Elegance kast was het nergens naartoe gegaan.

Ik ben mij aan het beraden op het verkopen van meer dingen teneinde mijn GS end-game te formuleren, en die bestaat gewoon uit een dress horloge van het één of andere soort. Dan maar niet waterdicht.

En weer een stalen sporthorloge van 40mm met 12mm dikte. Ok, 11,7. Ik kan dat weer niet dragen, want pols en au. Maar het is inderdaad zo’n zelfde dial als op die SBGA465 van @Martijn851.

Deze twee hebben mijn aandacht. Misschien wil ik m’n King Seiko daar nog wel aan slachtofferen. De laatste is 34mm. De eerste 37.

7 likes

Ik heb nog twee andere opties voor je: sbgw253 en sbgw033. Dit zijn 38 en 36mm reissue versies van the first grand seiko. Na 2 of 3 keer de sbgw231 geprobeerd te hebben, kwam ik erachter dat de 253 een stuk strakker is en dat hij de vlakke GS wijzers heeft. De 033 wordt door sommigen mooier gevonden, maar is iets kleiner en duurder.

Geloof mij nou maar, de handwinder icm deze wijzers is het niet. (de 231 stijl kast & wijzers)
Ga voor de 319, daar wordt je vele malen blijer van.

1 like

Ik ga daar geen 6000 respectievelijk 8000 ballen aan verspijkeren. Dan koop ik wel een Credor Spring Drive handwinder met Großdatum.

De SBGX319 is mooi, zeker weten. Maar dan ben ik misschien nog wel eerder geneigd om dit te bekijken:

Hee, dat had ik gemist… Zijn dat nou skere wijzers die je ook in een standaard moderne King Seiko vindt? Als het geen facetten heeft is het niet interessant bij GS.

3 likes