Laat je Grand Seiko zien VII

Drie jaar. geleden zou ik zonder twijfel de SBGX319 hebben gekozen uit dat rijtje. Want 100m waterdicht, stalen band.

Maar ik ben ergens op de stalen band afgeknapt (niet genoeg taper, in dit geval lelijke rivets). De 231 met handwinder heb ik vast gehad, maar die vind ik het net niet. Hij is wel mooi, maar net niet m’n kop thee.

Ik zou op dit moment de SBGX331 pakken. Dan maar niet waterdicht. Mooiste kast vna het stel, interessante wijzerplaat. Alternatief, op dit moment? De SBGX259 in het spierwit. Super horloge, 37x10mm, 100m WR, etc.

7 likes

En wat is het probleem?
Zet je er lekker leer op. :rofl:

231 haalt het niet bij de 319.

4 likes

Maar niemand hier die een live SBGX331 en 259 hebben gezien. :slight_smile:

Als mijn overige verkopen een beetje knap lopen komt daar verandering in. :+1:

1 like

Nouuuuuuu, die springdrive chronograph vind ik juist wel heel mooi!
Er staat nog maar 1 horloge op mijn wensen lijst en dat is er zo eentje!

Ik vermoed dat je het dan hebt over je SBGV009? :slight_smile:

1 like

!00 Punten en een bonusvraag. :smiley:

1 like

Plaatjes speciaal voor @Fate:

Mooi toch, op leer?

17 likes

Sinds kort mag ik ook mee doen in dit topic. Na een goeie actie met @donteatyellowsnow heb ik miijn eerste GS te pakken en die was vandaag in actie tijdens een ochtend wandelingetje. Heerlijk horloge waar ik voorlopig nog niet op uitgekeken ben ! Details en lichtspel op deze dail en case zijn echt geweldig. Ik ben fan!

29 likes

Mooi horloge!!!

2 likes

:heart_eyes:

Zeker! Welke ref. is dit? (Geen sbgw231 aan de wijzers te zien?)

Tof! Ik heb mijn Oris verkocht en ga op zoek naar dezelfde. Er is nog wat twijfel tussen de BB58 en de SNGN003 en moet dus nog even overgehaald worden :sweat_smile:

1 like

Het is de SBGX319, met inderdaad andere wijzers dan de 231. Dit is een quartz uurwerk, en het voornaamste uiterlijke verschil is dat de wijzerplaat lichter is dan die van de 231. Over deze laatste twijfel ik al een tijdje. De vraag is of hij voldoende meerwaarde biedt naast de 319. Wel een schitterend handopwind-uurwerk natuurlijk.
Eerst maar eens mijn 223 verkopen, die hier in het blauw staat. Maar ja, met die uitverkoop van @Fate_Amenable_To_Change zal dat nog wel even duren :slight_smile:

1 like

De 319 beviel mij vele malen beter.
Dunner, daardoor een mooiere balans in dikte & de diameter.
Daarbij komt dat de wijzers mooier zijn & de indices net wat rustiger. De 319 is een dikke win.

Is dit mijn ex Lerobert? Via Number4?

1 like

Blijft een topper! Mis nu al weer een high end quartz. Gewoon pakken en gaan, heerlijk.
Goed om te horen dat je er blij mee bent!

Mee eens, @ElChueco. Het zou heel goed kunnen dat de 231 er niet tegenop kan. Het lastige is dat je ze hier in het noorden nergens even kunt bekijken en bij mij werkt het zo dat ik een horloge eerst een paar keer wil zien om overtuigd te raken (of niet natuurlijk).
Mijn 319 heb ik afgelopen juni van @KBM (Jappe) overgenomen, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat hij eerder van jou is geweest. Niet via Number4 dus.
Ik ben er in elk geval zeer blij mee.

1 like

Zwarte SBGN, blauwe BB58 en witte dresser (Nomos ofzo) en je hebt een top trio. Geen doel op zich, maar ook nog uit drie landen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zomaar een uur verder, maar het is gelukt; de band is aangepast.
De maat was prima, maar er moest een halve schakel naar de andere kant om hem goed uit te lijnen op mijn pols.

Dit is wel een understatement, maar ik heb er ook geen betere woorden voor :sweat_smile:

Die wijzerplaat krijg ik maar niet goed op de foto, hier heb je een echte camera voor nodig geloof ik.
Wat een verschrikkelijk mooi horloge.

17 likes

Idd een mooi trio. Maar hij komt naast m’n speedmaster in de collectie. Dus dan wordt het weer een ander verhaal :thinking:

1 like

Ga ik het je moeilijk maken. En het eindelijk geen vergelijking maar De Tudor GMT is ook mooi maar ook heel anders dan de GS GMT die ik nu aan heb. Tudor is dikkert en smoelt wat stoerder. Even los van het uiterlijk. De GS GMT is meer allround dunner en ook lichter om de pols en heeft qua looks wat meer bling met een vleugje stoer. (Ipv pepsi ring subtiel night/day ring in de dail/case). De GS GMT is meer undercover maar stiekem well heel compleet

2 likes

Quartz, wijzerplaat en wijzers is voor mij allemaal een verbetering tov. de 231. Op leer ook zeer mooi zoals op jouw foto’s.
Na een snelle google vooral op stalen band te zien, die past er niet mooi bij imho.

1 like