Laat je Grand Seiko zien VII

Geen geld :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Als ik die oa de Franse site mag geloven waar dat live plaatje vanaf is gehaald en t forum van t kroontje €9200…

Ik vind het al ergerlijk om een horloge van 2700 list niet voor 1750,- ballen kwijt te kunnen raken, dus als ik een horloge van rond de 10K uit de stickers trek, en er verdampt 4500 aan waarde voor ik überhaupt de deur uit stap… Tja. Daar zou ik van moeten huilen. Misschien als er ooit eentje tweedehands op m’n pad komt, maar ik laat een ander die pijn graag even pakken, dank je wel. Nieuw raak ik die rommel met geen stok meer aan, tenzij ik vertrek vanaf 30% korting.

1 like

Niet verkopen, dan heb je er geen last van :wink:

Hetzelfde heb je zo goed als elk merk. Oris, Nomos, Breitling, Longines enz. Ook duurdere merken zoals Omega, Glashutte Original en Zenith (om er maar een paar te noemen) hebben er in zekere mate last van. Enige verschil dat ik merk is dat je bij GS nog meer op de staat afgerekend wordt, omdat mensen perfectie verwachten.

Ik ga zeker nog eens een spring drive handwinder nieuw kopen. Maar dan eentje waar alles klopt, zodat ik hem niet meer moet verkopen :blush:

7 likes

Toch wel raar hoe dat werkt. Ik merk dat ik met veel plezier een horloge draag met wat draagsporen, terwijl me dat bij een GS veel meer stoort. Ondanks dat je er in de praktijk nauwelijks aandacht voor hebt omdat de wijzerplaat en alles daaromheen onverminderd de aandacht trekken. Het argument: ā€œzelf gemaakte krassen maken het tot je eigen horlogeā€ gaat hier duidelijk niet op.

5 likes

Da’s exact mijn gedachte. Een 38mm spring drive handwinder waar echt alles aan klopt. Maar daar ga ik advertenties, chrono en Uhrforum nog wel eens voor afschuimen, dat wordt een meerjaren-plan met een zak funny-money en dan geduld voor een mooie tweedehands-deal.

Ik heb daar bij mijn SBGP011 geen last van, en had dat bij de Spring Drive met kira-zuri ook niet. Ik snap voor een aantal kasten wel dat men je afrekent op krassen. De SBGV245 was er zo eentje.

Maar alle klassieke Elegance kasten vallen gewoon in de categorie Vintage Constellation / Deville / Calatrava, terwijl de standaard-kasten van de heritage serie gewoon in de categorie Explorer / DJ / OP / AT vallen. Die kunnen uitstekend wat wabi-sabi hebben zonder minder mooi te worden.

Het is jammer dat mijn bot op de pols zo ver uitsteekt dat ik geen grotere horloges kan dragen. Om nou naar een chirurg te gaan om daar een stuk af te slijpen gaat me wat ver. :wink: Het vinden van de juiste GS kast voor mijn pols kost me gewoon ergerlijk veel tijd en geld.

3 likes

Spel-tip 7: koop inderdaad een GS met de perfecte plaat.

4 likes

Lijkt me een goed plan. Top op heden staan er nog 3 GS-en op mijn lijstje: De Omniwatari, de Skyflake (geen handwinder dan) en eentje met het nieuwe Hi-Beat uurwerk zonder Stardestroyer wijzers. Eigenlijk zou de Hi-beat er eerst moeten komen, maar Spring Drive blijft trekken.

2 likes

Dat is nu ook mijn insteek, dat hoeft niet morgen te zijn. Het juiste stuk of de perfecte deal komt sowieso wel eens langs :blush:

2 likes

Dat is t vervelende van GS. De tijden dat de ad btw vrij verkoopt zijn voorbij en wat je zegt er moet minimaal 30% of meer tov list af wil je m weer verkopen. En dat kan aardig in de papieren lopen. Om maar te zwijgen over een Hentschel of een Czapek mocht die toch niet bevallen…

Doet mij ook wel twijfelen maar goed ik probeer te kopen en niet meer te verkopen.

En jammer dat t nieuwe hi beat uurwerk in een 40 mm kast zit. Ik schrijf m desondanks nog niet helemaal af… En ja kleinere maat is veel beter voor mijn pols…

Weet iemand wanneer in november die slgh013 uit komt? Lastig die keuze.

Had ik nu toch maar voor goud gekozen dan was ik klaar geweest :rofl:

3 likes

De SBGH267 lijkt alleen maar duurder te worden, het kan dus wel.
(Alleen jammer dat het dan net voor 1 van mijn favorieten geldt :sweat_smile:)

18 likes

31 likes

Ja dat. Op die perfect gepolijste kasten zie je ook elk krasje.

18 likes

Dat wordt wel moeilijk. Want zoveel types zijn er niet. En die er zijn, zijn voor mij niet de types waar alles aan klopt. Dus heb ik de ā€˜zo courant als een betonnen muur’ spring drive Credor 24/7 gekocht.

Een Credor Eichi I of II is perfect. Of een Grand Seiko SBGD001/002/201/202 (alhoewel groot) Maar die vallen voor mij in de categorie ā€˜onbereikbaar’.

Misschien moet @Fate_Amenable_To_Change toch maar voor die Credor met grote datum gaan. En de afschrijving slikken.

En over afschrijving gesproken, ik heb met oplettend inkopen en geduld bij het verkopen tot nu toe geen hele vervelende waardeverminderingen hoeven slikken. Al heb ik er wel eentje uit Hong Kong laten komen waar ik nooit meer het bedrag + import/btw voor terugkrijg. Dat heb ik ingecalculeerd. Die heeft me ā€˜boven list’ gekost. Maar ja beter te duur dan niet te koop!!!

Maar ā€˜standaard’ horloges vanaf list weer verkopen, dat is een ander verhaal.

1 like

20 likes

Met 38mm x 9,7mm is dat een prachtige optie, en ik vermoed dat hij niet snel weg zou gaan. Ik ga kijken of ik nog eens een bonus ga verdienen het komende jaar.

Grappig genoeg heb ik nog nooit een GS voor list gekocht.

8 likes

Voorlopig inderdaad, maar er komen er wel geregeld bij. Ik heb daardoor het gevoel dat het cal 9R31 meer en meer gebruikt zal worden. Er zijn momenteel al 12 SBGY modellen sinds de release op Baselworld 2019, waarvan meer dan de helft dit jaar. Wie weet wat er nog komt dus :wink:

Voor de liefhebber:
https://www.plus9time.com/gsdb#home/?view_3_page=1&view_3_filters=[{"operator"%3A"is"%2C"value"%3A"9R31"%2C"field"%3A"field_3"}]

Mijn favoriet is momenteel de SBGY009. Ze hebben de 44GS kast een bol saffier gegeven, waardoor de wijzerplaat minder diep in de kast ligt, in tegenstelling tot de quartz modellen. De diepte is ook maar 10,9mm, dat lijkt me een topper qua draagcomfort!

Dit met het wijzerplaatmotief van de SBGP017 in een titanium kast met bijpassende band en dan koop ik hem voor list :crazy_face:

10 likes

Prachtig horloge. Op die veel te forse lugs na dan.

Het is maar wat je mooi vindt, ik vind het wel karakter hebben. Dat zou mooi passen naast mijn GMT.

Plaatje kan niet ontbreken (niet van vandaag)!

18 likes