Hoewel ik de techniek van sd heel mooi vind met de vloeiende seconde wijzer en geen pr wijzer meer op de voorkant maakt GS wel even een hi beat met 80 uur gangreserve.
80 uur met hi beat! Dat halen de meeste merken met een lager tikgetal niet eens.
En daarnaast zit er onder kap van t nieuwe sd uurwerk veel verborgen.
Qua wijzerplaat en dan pak ik even de originele omitawari weet ik niet wat ik mooier vind maar die is dan wel flink stuk goedkoper dan de limited. (Ik word er zoals ik t nu zie al duizelig van en dan heb ik niet eens wat gedronken en dan doel ik op de limited)
Hmmm ik herinner me niet zo’n geblauwde wijzer. Maar het was wel een spring drive met een zilveren omiwatari wijzerplaat. En op zwart leer zoals op de foto.
@illewoare dit moet jij zeker eens proberen
De 10,7 MM uitvoering van de 44gs kast is een unieke ervaring.
De wijzerplaat, denk aan de winter, maar nog stijlvoller… de winter is niet te kloppen hoor
Ik ga in december eens kerstshoppen in Brussel, dan ga ik zeker een paar horlogewinkels doen. Komt goed dat passen (of net niet )!
Mijn Winter is terug vertrokken omdat ik de band toch echt wat te breed vind helaas, ondanks de prachtige kast en toon op toon wijzerplaat. Wie weet kan de 44GS meer bekoren met zijn 19mm band…
Schitterend horloge trouwens! Morgen eens een betere foto?
Ik heb de winter net op een mooie lederen band gezet, perfect passend, met bended push pins, quick release …
En ik moet toegeven, dat staat hem echt super goed
Heb ik ook geprobeerd, dat ging hem verrassend goed af. Alleen vind ik het jammer om een titanium horloge op leer te zetten, de luxe ervan is net het gewicht op de metalen band. Dus het ging er niet helemaal in hier
Het contrast met een beetje donkere band doet hem zeer goed
En zijn wij zijn wijzerplaat, tja het is een verhaal apart.
Het wordt hier vaak gezegd maar een Grand Seiko moet je met je eigen ogen gezien hebben
Al naar de SBGY027 (zie https://www.grand-seiko.com/nl-en/collections/sbgy027g) gekeken? 38,5 mm misschien net wat groot, maar met 10,2 mm mooi dun. Spring Drive zonder datum of gangreserve op de wijzerplaat, en een unieke wijzerplaat. Ik vrees dat hij heel prijzig wordt, maar wat een schoonheid.
Las net dat in Ginza boutique je nu je eigen GS kunt samenstellen op basis van sbgd201.
Je eigen unieke GS voor 10 miljoen yen (68k) en een jaartje wachten.