Voor mij was het geen keuze, ik houdt van simpel en sterk design. Het lettertype van de vintage ranger is prachtig. De nieuwe ranger… not so much
Ik heb de Trasca ih zwart Echt een super tof horloge. Hele mooie wijzerplaat, goed werkende anti scratch coating, loopt heel precies. Ideaal formaat.
Logischerwijs BB gestemd, maar moet wel zeggen dat de Seamaster ontzettend opknapt van deze bezel
Grand Seiko dilemma: SBGY013 (witte) Omiwatari of SBGY027 ‘Karesansui’. Welke vind jij mooier - metalen band en LE vs. normale collectie buiten beschouwing gelaten?
SBGY013 Omiwatari
SBGY027 Karesansui
- SBGY013 Omiwatari
- SBGY027 Karesansui
0 stemmers
Met Remmington epileerband? Ziet er iig uit als een harentrekker.
Rik, ik had het nog zo makkelijk voor je gemaakt:
Persoonlijk weet ik niet wat een epileerband is, dus de vergelijking gaat aan me voorbij.
Ik heb dat nog eens bekeken en ik vind het turbine/spiraal motief op de Karesansui niet op een Japanse tuin lijken. Integendeel. De Omiwatari is gewoon prachtig, terwijl het reliëf op de andere gimmicky lijkt. Bovendien: Grijs is een kutkleur.
De Omiwatari gaat het ook goed op leer doen, wat ik je brom. Tot slot zijn GS banden in mijn ervaring geen harentrekkers, omdat er ruimte tussen de schakels zit, maar alles wel erg mooi afgerond en goed gepolijst is, dus het zijn zware doch comfortabele banden.
Ik word van beide niet warm.
Is voor mij altijd de combinatie van horloge en band. Ik onthoud mij van stemming in dat geval
Haha kan niet meer.
O.k., even wat anders dan. Twee affordable retro auto chronos onder de 40mm, die je (gek genoeg) niet heel vaak tegenkomt, van merken met historie. Welke van deze twee en waarom?
- Yema Speedgraf
- Nivada Grenchen Chronomaster
0 stemmers
Serieuze overweging tot uitbreiding van de collectie met een GMT. Groene wijzerplaat lijkt me leuk omdat ik dat nog niet heb. Tudor S+G vind ik ook wel gaaf. Voor welke zou jij gaan?
-
- Breitling
-
- Grand Seiko
-
- Tudor
0 stemmers
Moet het een automaat zijn? Anders vind ik die quartz GS GMT’s die in het blauwe deel staan voor ±2000 euro wel een mooi alternatief (mooier dan bovenstaande GS)
Anders de Longines zulu met groene bezel ipv plaat
Die Zulu is inderdaad ook een mooie optie en kost wat minder dan de genoemde opties.
Zoals je ziet, probeer ik je geld te besparen met m’n alternatieven
Close call tussen de Breitling en de Tudor.
Ik ging voor de Tudor maar zou dan eigenlijk liever de CHNR hebben.
Ik wil die Breitling, alleen dan met een andere plaat.
Breitling dus!
Misschien kunnen we een mooie korting scoren als we er 2 bestellen?
Welke wil je? Ik vind zelf die blauwe plaat ook heel mooi! Ik heb nu al 3 horloges met blauwe wijzerplaat en wil eens iets anders.