Grand Seiko dilemma: SBGY013 (witte) Omiwatari of SBGY027 ‘Karesansui’. Welke vind jij mooier - metalen band en LE vs. normale collectie buiten beschouwing gelaten?
Ik heb dat nog eens bekeken en ik vind het turbine/spiraal motief op de Karesansui niet op een Japanse tuin lijken. Integendeel. De Omiwatari is gewoon prachtig, terwijl het reliëf op de andere gimmicky lijkt. Bovendien: Grijs is een kutkleur.
De Omiwatari gaat het ook goed op leer doen, wat ik je brom. Tot slot zijn GS banden in mijn ervaring geen harentrekkers, omdat er ruimte tussen de schakels zit, maar alles wel erg mooi afgerond en goed gepolijst is, dus het zijn zware doch comfortabele banden.
O.k., even wat anders dan. Twee affordable retro auto chronos onder de 40mm, die je (gek genoeg) niet heel vaak tegenkomt, van merken met historie. Welke van deze twee en waarom?
Serieuze overweging tot uitbreiding van de collectie met een GMT. Groene wijzerplaat lijkt me leuk omdat ik dat nog niet heb. Tudor S+G vind ik ook wel gaaf. Voor welke zou jij gaan?
Moet het een automaat zijn? Anders vind ik die quartz GS GMT’s die in het blauwe deel staan voor ±2000 euro wel een mooi alternatief (mooier dan bovenstaande GS)
Anders de Longines zulu met groene bezel ipv plaat
Ik kijk graag naar de filmpjes van ID Guy op Youtube. Hij is industrieel ontwerper en had hetzelfde.
Hij maakte een render waarop hij iets kleiner is, witte lume en een gele tip op de secondewijzer.