Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Alsof het in tijden waarin men met vierkante smartwatches onder een pak rond loopt nog uit maakt wat dressy is

5 likes

Ik draag de datejust wel met kostuum en hemd. Voor mij formeel genoeg. De Milgauss twijfel ik wel over of dat passend is onder een kostuum :thinking:

1 like

Ik vind een apple watch meer dressy dan een Milgauss.

Maar je hebt gelijk. Dressy bestaat niet meer. Dat is de reden dat zoveel dress watches zo ondergewaardeerd en al die sporthorloges juist overgewaardeerd.

4 likes

Wat voor kostuum hebben we het dan over? :clown_face:?

De milgauss gaat niet bij een pak iig

2 likes

Ik bedoel niet dressy in de zin van dresswatch. Ik bedoel eigenlijk dat de milgauss een vrij compleet horloge is. Die bij veel gelegenheden kan worden gedragen. Het is zeker geen dresswatch. Maar als only watch kan je bijna niet mis gaan met de Milgauss

3 likes

Ik kies als dresswatch ook liever een saxonia of breguet :wink:

3 likes

Een zakelijk kostuum😂 meestal donkerblauw krijtstreep of in de grijs tint.

Krijtstreep=gg of tt dd of dj imo

1 like

Ed, ik denk serieus dat, op een enkel horlogegekkie na, niemand 't een hol interesseert of jij een blauwe DJ of een blauwe Milgauss draagt. Ik bedoel dit niet vervelend, dat weet je, maar wij hier op HF overschatten vreselijk hoe belangrijk andere mensen (niet-horlogegeeks, dus) het vinden wat wij voor horloges dragen. Ik durf te beweren dat minstens 95% hier totaal niet mee bezig is. Veel mensen dragen überhaubt geen horloge (meer). En, het is hierboven al gezegd, je ziet ook behoorlijk wat mensen in pak een smartwatch dragen. Dus, als jij graag je Milgauss onder je pak draagt, gewoon lekker doen!

3 likes

Maar dan kan het je zelf nog wel interesseren natuurlijk.

6 likes

Vanuit het oogpunt wat een ander erover denkt ben ik het uiteraard helemaal eens.

Mijn overweging zit in mijn eigen collectie en wat ik passend vind onder een kostuum.

De dj41 is voor mij nu mijn vaste waarde welke ik draag in combinatie met een kostuum. Bij vrijetijdskleding is dat de Pepsi of de Sub.

Mocht ik de dj41 wegdoen en de Milgauss houden dan zal ik een mooie Cartier of Jaeger toevoegen om dat gat op te vangen.

Mocht de Milgauss weggaan dan wil ik een toffe chrono toevoegen. Keuze’s :sweat_smile:

1 like

Dat is sowieso het belangrijkste criterium.

Allemaal prima plannen! :+1: :wink:

1 like

Milgauss was altijd mijn favoriete Rolex. Dat was de Rolex die ik wilde. Blauwe plaat, groen glas, oranje bliksemwijzertje helemaal tof! Totdat ik hem mee kon nemen bij de AD anderhalf jaar terug. Te dik, te groot, te bling bling… beetje een lomp ding. Vond hem de €7.900 die ze ervoor destijds vroegen gewoon niet waard. Toen besloten voor een Explorer te gaan.

En toch hè… als ik hem dan weer zo zie denk ik damnnn! Had ik hem maar meegenomen. Blijf het ergens toch wel een gaaf ding vinden. :confused:

4 likes

Dat heb ik ook. Het financiële aspect buiten beschouwing gelaten, heb ik van geen enkele verkoop echt spijt. Maar … die Milgauss was zo’n apart en fijn ding. Had ik misschien niet moeten doen, denk ik soms :roll_eyes:

4 likes

Als je het puur doet omdat je het zelf leuk vind, dan is daar uiteraard niks mis mee en als het je een reden geeft om er nog een horloge bij te kopen, prima natuurlijk! :wink:
Maar, laten we nou niet doen alsof het écht belangrijk is, anno 2022. Mijn ouders zijn opgegroeid in een tijd en omgeving waarin alles draaide om ‘hoe het heurt’. Ze zaten in een keurslijf. Dat was verschrikkelijk: dat andere mensen zoveel invloed hebben op je keuzes, dat je nauwelijks keuzes hebt. Een van de enorme voordelen van leven in deze tijd, vind ik dat dit niet meer zo is. We leven in een tijd waarin we kunnen kiezen en doen wat wij zélf graag willen. Dus als iemand het leuk vind om zich formeel en volgens klassieke etiquette te kleden: more power to them! Maar het hoeft dus niet! Nee, natuurlijk ga je niet in een omgeving waarin iedereen een pak draagt, in je AC/DC-t shirt lopen. Duh! Maar iets als een formeel horloge/dress watch, dat is dus complete onzin. Lekker dragen wat je zelf leuk vindt dus. :+1:

4 likes

Ze zijn heerlijk dun die dressers. Gaat zoveel beter onder je mouw weg.

1 like

The battle of the white dials. Redelijk wat overlap, maar toch ook weer divers.

Welke vinden jullie het tofste?

Willem’s witte plaatjes
  • Speedmaster mitsukoshi mod
  • Zenith chronomaster sport
  • Omega seamaster 300M

0 stemmers

2 likes

Clown? Batman? Jessica Rabbit? Hou ons niet langer in spanning!

Alle gekheid op stokjes: Bij een pak vind ik geen enkel horloge met stalen of rubberen band passen. De vraag is niet zozeer of het een milgauss of dj is, maar of je het goede fatsoen had om het op een zwarte band te zetten. Voor bij je zwarte schoenen. En de bretels.

Brown to town is natuurlijk net zo min done als een stalen bracelet. Dan kun je het zo goed in je (Milg)Aussie komen.

4 likes

Het is niet wat een ander verwacht, maar een kwestie van (je persoonlijke) stijl.

3 likes

Dat zeg ik! :wink:

2 likes