Black above & white below.
Blijft ook zo’n prachtstuk die van jou!
Die is iets meer ‘ijs’ denk ik…
Als jij hem koopt kunnen we ze eens naast elkaar leggen
PS ik zou 'm ook durven kopen hoor, maar dan moet er echt wat weg
Thanks!
Pffff, wat is die mooi zeg
Een paar weken terug heb ik deze vergeleken met de SLGH009 (met dezelfde kast en uurwerk) die beiden in Amsterdam waren. Ik dacht dat de 009 in het echt makkelijk zou winnen, maar ik vond de 013 eingelijk mooier. Dat maakt het weer een stuk lastiger, want ik ben op zoek naar een GS met donkere wijzerplaat.
Ik zou hem alleszins wel eens willen passen! Spijtig dat het geen Spring Drive is, anders kwam die wel dicht bij de ultieme GS… Helaas gebruiken ze voorlopig meer het hi beat uurwerk en de SBGY Spring Drive handwinder gaat eerder in de “dressy” varianten, ipv op stalen band.
Of misschien is het wel beter, anders moest ik weer gaan grabbelen onder mijn matras…
Dat kan ik me zeker voorstellen. Het is moeilijker om die complexe wijzerplaten even mooi tot leven te laten komen in donkere kleuren. Ik zou ook niet twijfelen tussen die 2
SBGH273 niets voor je?
Ik vind dat één van de mooiste moderne GSen
De wijzerplaat van de SLGH017 “dark birch” vond ik wel erg mooi, maar ik kan (nog?) niet wennen aan die nieuwe wijzers en uurmarkers.
Staat zeker op de lijst, maar ik heb een sterke voorkeur voor het nieuwe automatische uurwerk. Gelukkig komt die nu in meer modellen en stijlen.
edit: Ik wil eigenlijk gewoon de wijzerplaat van de SBGZ007
Nog nooit mogen aanschouwen helaas, enkel de white’s. De E9 is in zijn geheel wat wennen, met die brede banden en nieuwe wijzerplaatdecoratie. De kasten zijn wel heel mooi en in titanium misschien wel beter / minder zwaar
Klopt! Mooie lugs en bezel, maar een iets minder mooie brede band. In staal vind ik de combinatie wat massief overkomen, maar in titanium was hij vergelijkbaar met mijn snowflake.
Dit is denk ik wel een van mooiste momenteel. Klassieke looks, lekkere wijzerplaat en dat nieuwe hibeat uurwerk.
Nadat ik hem op foto en in het echt heb gezien ben ik het daar volledig mee eens. Ik denk dat dit ook hun nieuwe “cover-model” gaat worden de komende jaren zoals de snowflake dat de afgelopen jaren was.
Interessante gedachte. Ik denk dat de variaties ons daarvoor iets teveel om de oren vliegen. Wellicht zal weinig echt beklijven - dat zou een (van de) keerzijde(s) kunnen zijn van Grand Seiko’s modellenstrategie.
Ik weet niet of de SLGH013 hun nieuwe ‘cover model’ wordt. De moderne interpretatie van de 44GS heeft mij nooit echt aangesproken. Het is te grof vergeleken bij de 44GS of de 45GS. De 44GS is 38mm en eenvoudig. De 45GS die ik de afgelopen dagen heb gedragen is iets kleiner, maar heeft meer details in de wijzerplaat en indices. Maar er zijn twee dingen die een 44GS een 44GS maken en dat zijn twee dingen die ik in moderne 44GS interpretaties altijd mis:
- het geborstelde vlak tussen de lugs
- de minuten markers liggen bij de 44GS buiten de indices, terwijl GS ze in moderne interpretaties altijd tussen de indices legt. En dat scheelt optisch. De 45GS heeft ze er ook tussen en dat is echt een verschil tussen de 44GS en de 45GS.
Zie deze SBGW047 reissue van de 44GS, deze vind ik een stuk interessanter dan de moderne herinterpretaties, met zowel het geborstelde vlak, als de markers buiten de indices. Nog even afgezien van het double logo :
Bovendien heb ik altijd het idee dat de moderne 44GS kasten niet zo scherp zijn als de vintages. Zie voor de kast en de indices deze nieuwe SBGY011 (wel een mooie variant trouwens met het spring drive uurwerk) ter vergelijk met de SBGW047 hierboven:
Een horloge dat me wel echt aanspreekt is deze prachtige SLGH019 evolution 9 met:
- het prachtige 9SA5 hi beat 80 uur uurwerk
- titanium kast en band
- donkerblauwe iwate wijzerplaat
Sommigen vinden de band te breed, dat hij te weinig tapert, dat hij te vlak geborsteld is, dat de wijzers te breed zijn. Maar ik beleef het wel als een ‘totaal ontwerp’. Waar ik bij de SLGH013 een beetje een allegaartje van ‘net niet’ ervaar.
ps., kunnen we niet met drie mensen een group buy doen van de set bij @vierport? Dan neem ik de SBGW047, en kunnen anderen de SBGV009 en SBGR095 nemen. Het zou heiligschennis zijn om de set op te breken, maar alleen de SBGW047 doet me echt iets.
Ik zou graag een chrono aan de collectie toevoegen. De El Primero Chronomaster Original spreekt me wel aan. Liefst dan in 38mm denk ik met de wat dikkere wijzers op de subdials. Zoals deze bv (plaatje gejat van Chrono):
Ik vrees dat iedereen de SBGW zal willen