Och je moet eens weten hoeveel verzoeken ik al niet heb gehad om die los te verkopen.
Maar met een group buy kun je onderling nog rouleren
Ik vind dat het best wel meevalt. Als je niets van evolutie toelaat, dan verandert er niets natuurlijk. Ik kan mij best voorstellen dat ze vertrokken zijn van het oorspronkelijke ontwerp, maar dan op een 40mm omdat de trend nu eenmaal naar groter gegaan is. Volgens mij draagt een 40mm met de brushing doorgetrokken tussen de lugs een stuk groter dan zoals het momenteel is, en hebben ze daarom dit stukje weggelaten.
Akkoord, ik zou de kast ook een paar millimeter verkleinen en die brushing terugbrengen, dat maakt de 44GS wel tot wat ze was. Maar de hedendaagse signature GS wijzers en langere indices op de SBGY011 zoals hierboven vind ik ook wel heel mooi. Ik merkte vooral het verschil tussen die indices wanneer ik van de Spring Drive SBGA293 naar de SBGM221 gegaan ben. Bij de Spring Drive zijn ze wat langer en een stuk eleganter hierdoor.
Een fotootje ter illustratie, voor de mensen die geen lappen GS tekst willen lezen
Het enige wat ze niet mogen doen met een 44GS geïnspireerde kast is die dikke uurwerken erin stoppen. Dan loopt het voor mij wel mis. Maar met de nieuwe generatie uurwerken komt dat helemaal goed! In die mate dat ik een SBGY/SLGA in de moderne 44GS kast helemaal zie zitten, wanneer de juiste wijzerplaat langs komt. De SBGY011 komt er heel dichtbij alleszins!
Wat betreft de Evolution 9 collectie, het is ook gewoon heel mooi allemaal! Als ze de SLGA009 white birch nu eens in een titanium kast gestopt hadden, dan was de Snowflake verleden tijd voor mij. De blauwe Iwate plaat in die robuuste kast in titanium vind ik geen perfecte match eerlijk gezegd. En zo is’t altijd wat, en vooral heel persoonlijk.
Maar geen discussie mogelijk denk ik… de 44GS in de versie van de SBGW047 blijft een van de mooiste
Ik vind de SBGW047 ook één van de, zoniet, de mooiste Grand Seiko’s
Die zijn inderdaad veel mooier dan hun vintage wijzers.
Heerlijk die volledig gepolijste wijzers boven die witte plaat. Daar kan maar weinig tegenop
Zo dat is een indrukwekkend geheel!
Mooi. Maar ja, om nu 16.000 te gaan uitgeven voor de SBGW047 terwijl ik een originele 44GS in nette staat heb liggen is ook weer wat overbodig.
Ruil je die lekker in.
Ik blijf hen prachtig vinden.
Joh gewoon doen. En dan die andere 2 verkopen 🫣
Vandaag deze opgehaald en hiermee voor het eerst eigenaar van een GS geworden. Ik vind hem echt prachtig . Later meer….
Neem ik die wel over voor een Grand Seiko vrienden prijsje
Wel opecht het enige vintage horloge dat ik zou willen hebben!
Heel mooi
Gefeliciteerd!! Staat - samen met snow flake - ook op mijn potentiële lijstje als eerste GS.
Toevallig in Nijmegen gekocht?
Nog steeds geen tijd gehad om een NA te schrijven en echt lekkere foto’s maken lukt ook al niet. Dit geeft je wel een idee van de kastvorm en de plaat.
Ondanks dat ik de sluiting heel prettig vind is deze simpelweg te dik, deze kan je eenvoudig terugbrengen naar een simpele gesp.
Prachtig.
Die sluiting is inderdaad echt ruk bij GS. Een gesp is natuurlijk een prima oplossing en eigenlijk wel zo mooi.