Laat je Grand Seiko zien VII

Nou, het vreemde is dat ik twee 40mm GSen heb. Beide met de 5 link band.

De SBGV231 zit duidelijk losser dan de SBGV005 met dezelfde schakels.

Zouden ze op een titanium band meer speling aanhouden?

1 like

Dat durf ik dan weer niet zeggen. Tot nu toe ging het altijd goed, maar het waren telkens stalen banden :blush:

Heel mooi die kast en plaat :star_struck:

1 like

Dat denk ik wel .
Titanium heeft de neiging te gaan vreten op staal .
Daarom zou het me niet verbazen dat ze wat ruimere passingen toepassen

2 likes

Mooi hoor!

1 like

Het verschil zit hem waarschijnlijk ook in de pin and collar verbinding bij je titanium band en de schroefjes op je stalen band.

2 likes

Eerlijk gezegd denk ik dat niet. Ze kunnen echt wel berekenen waar de pin moet komen tov een schroef.

1 like

Welke is dit ook alweer? Ik kijk er al een tijdje naar, maar kom er maar niet op. Prachtig.

1 like

Het is de SBGJ219 :blush:

1 like

Bedankt. Heel mooi horloge. Jouw inschrijving mbt het verdwijnen van de GMT wijzer klopt helemaal.

1 like

Dankje!

Ik ben eens benieuwd waar GS mee komt in 2023. Elk jaar is wel een jubileumjaar en volgend jaar is het 30 jaar geleden dat het 9F uurwerk uitgebracht werd.

Je zou vermoeden dat er wel wat quartz aandacht zal zijn dus. Ergens hoop ik op een evolution 9 quartz, dat zou nog eens iets kunnen worden :blush:

Nog iemand hoop of verwachtingen voor 2023?

3 likes

Ze brengen zo veel uit dat er sws wel iets naar mijn smaak tussen zal zitten. Mijn hoop is vooral dat het qua prijsstijgingen beperkt blijft.

1 like

Er zijn teveel jubilea bij GS :slight_smile:

Een high beat quartz, dat zie ik nog wel zitten.

1 like

Weer terug bij het merk waar ik in 2020 verliefd op ben geworden, and it feels so good.

44 likes

Wow wat een topper…till the sky

1 like

Toffe band ook :+1:

1 like

Bedankt! Dat is een Molequin petrole. Bewust gekozen voor donkergrijs zodat juist de case en wijzerplaat eruit springt en de band relatief rustig oogt.

1 like

23 likes

Een nieuw handopwind uurwerk op basis van 9SA5

En dat het introduceren van nieuwe modellen niet maandelijks is, maar 2x per jaar :joy:

6 likes