Laat je Grand Seiko zien VII

🫣🫣🫣🫣🫣 zit al bij de voordeur

1 like

Volgens de tracking nog 22 tot 24 uur blijven zitten :rofl:

2 likes

17 likes

Heb kannen koffie staan en genoeg lege flessen….:joy::joy::joy:

1 like

NA: Een jong gebruikte SBGX261 als daily… Kan er wel aan wennen denk ik :grin:

26 likes

Blijft een gave daily deze! Heerlijke maatvoering en understated.

Deze komt in januari mijn kant op.
Weer eens een GMT in de collectie.

Copyright @illewoare.

Mag naast z’n blauwe neefje in de doos:

37 likes

Zit ik even een paar dagen niet op het forum, loopt het meteen uit de hand :sweat_smile: Waarom was ie t niet?

Te sportief voor mijn smaak en niet het GS gevoel zoals ik met andere modellen wel heb.
Hij had snel een nieuw baasje gevonden

3 likes

Prachtig!

2 likes

Gmt zeer mooi

1 like

Ik ben blij dat hij binnen het forum blijft. Het is een apart stuk in de GS collectie met zijn oneven GMT schaal en dunne markers. Het geeft een harmonisch geheel, echt een heel mooie wijzerplaat :+1::blush:

4 likes

Een “True GMT” met een eigen gezicht is zeldzaam. Het Hi-Beat uurwerk maakt het af.

Dus ik ga ervan genieten :blush:.

4 likes

31 likes

Zekers wie weet tik ik nog zoiets op de kop

1 like

Ik had hem natuurlijk al 10x van je moeten kopen, maar ik ben blij dat @bauhaus het gedaan heeft!

2 likes

Als ik naar de prijzen van nieuwe Grand Seiko’s kijk, dan zijn de prachtige SBGD201 en SBGD202 intussen eigenlijk koopjes geworden. Gemaakt door de Micro Artist Studio. Met een unieke kast en uniek uurwerk. En toch voor maar 45k nieuw in Europa te koop. Of 40k als je hem uit Japan haalt. Nu snap ik dat 40k meer dan een modaal inkomen is, dus dat “maar” is relatief. Maar als je andere recentere Grand Seiko’s uit het luxe edelmetaalsegment ernaast legt, ja dan is 45k ineens goedkoop. Hij is een beetje groot, maar wat een geweldig ding. Eigenlijk geldt hetzelfde voor de Credor Eichi II. Dat lijkt met de laatste releases ook bijna een koopje.

Een gouden evolution 9 met een matig afgewerkt spring drive uurwerk kost tegenwoordig hetzelfde. Maar dan heb je geen micro artist studio stuk:

5 likes

Zo’n SBGD202 is toch wel het eindstation. Voor mij het allermooiste horloge dat er is

1 like

Het is een ongelooflijk joekel!

Inderdaad een eindstation horloge. Maar qua maten ongeveer hetzelfde als mijn SBGA231 titanium duiker:

• SBGD201: |Case size:|Diameter 43.0mm Lug-to-lug 51.8mm Thickness 13.2mm| |Band width:|22mm|
  • SBGA463 (het huidige typenummer van mijn duiker): |Case size:|Diameter 44.2mm Lug-to-lug 51.0mm Thickness 14.0mm| |Band width:|22mm|

Een paar mm kleiner in alle richtingen was beter geweest. Maar het is geen onmogelijk formaat.