Laat je Grand Seiko zien VII

De aankondiging van een prijsstijging circuleert al een hele tijd en men spreekt over een forse prijsaanpassing. Bizar genoeg krijg ik het nergens bevestigd.

Er gaat, ten opzichte van een aantal jaar geleden, onwijs veel geld naar marketing en uitbreiding toe. Grand Seiko Europe, USA en CA zijn opgericht, er zijn meerdere over the top boutiques geopend en er wordt volop geadverteerd.
Daarnaast heeft GS zich vele malen meer bekend gemaakt in de Westerse horlogewereld. Waar het voor 2017 nog echt exoten waren, is het tegenwoordig een vaste naam op bijvoorbeeld review websites.

Om die reden kunnen, maar ik denk ook moeten, ze meer voor hun producten gaan vragen.

Ik vroeg dit:

En de GS boutique antwoordde eergisteren dit:

Dus tja, of dat dan per 1-1-2023 is? Of ergens in 2023?

Die mis ik nog wel eens! Het is niet zo’n spannend stuk en hij is aan de grote kant, maar het is wel eentje waar bijna alles aan klopt. De kast van de GMT’s vind ik wel net wat beter van diameter en deze heeft een “buikje” tussen de lugs.

Totaal geen goed stuk om te verkopen ook, maar kijk wat een pracht! Misschien moet ik die wel herkopen en stoppen met die onrust :sweat_smile:

14 likes

De SBGY011 zit momenteel in mijn hoofd als ultieme GS. 10,5mm dik en no date spring drive. Dat samen met die 44GS kast lijkt me een droom, maar ik heb die kast nog niet gehad.

Misschien is’t wel wat teveel van het goeie en keer ik beter terug naar mijn SBGA die hierboven staat. De prijs is ook wat gunstiger :thinking::wink:

10 likes

Heerlijk ja! Ik kwam een exemplaar op het forum tegen die volgens mij al flink is rond gegaan hier :smiley:

Geen idee waar ie tegenwoordig resideert.

1 like

Er waren er 2. Die van mij is via @GMTplus1 naar het buitenland vertrokken dacht ik.

1 like

Jammer

Niemand een mooie GS uit de elegance lijn die weg mag? Liefst icm met mijn JLC :smiley:

1 like

:heavy_check_mark:

1 like

Wat een topper.
Ik merk dat de hoge afwerking van GS voor mij toch het beste past bij een klassiek ontwerp.

3 likes

De verzameling compleet

:pray:

19 likes

Ik heb een vraagje en ik stop hem maar even in dit topic. Ik hoop dat dat mag.

Ik heb een SBGX061 aangeschaft, maar ik vind het gelijk zetten van de tijd erg zwaar gaan. Dit is mijn tweede kwaliteits-quartz-uurwerk en ik weet dat dit de 9F62-0AB0 een speciaal quartz uurwerk is. Maar, is dit normaal?

Ik merk dat er erg veel verschil zit in de soepelheid waarmee de kroon zich laat bedienen.
Zo heb ik 2 horloges met een 9S85 uurwerk waarbij de ene praktisch geluidloos opwind (alleen de magic lever hoor je tikken) en bij de ander hoor je iedere tand aangrijpen.

Als alles werkt zou ik me geen zorgen maken.

2 likes

Dat herken ik. De sportievere of drukkere designs vervelen hier snel merk ik. Die SBGY zet zowat alle vinkjes die een GS moet zetten voor mij. Behalve dat de wijzerplaat misschien wat “gewoontjes” wit is. Ik moet hem eens in het echt zien :slight_smile:

1 like

Dit heb ik toch gemist
 Met een theetje op de bank naar mijn horloge staren. Beetje spelen met het licht. Wat een fantastisch horloge is dit. Mocht ik deze tzt in het blauwe zetten, kan iemand hem dan snel voor me dicht vlaggen :slightly_smiling_face:

23 likes

Schitterend model :+1::blush:

Ik zou zeggen “gewoon houden”, maar dat zou vrij hypocriet zijn :sweat_smile:

2 likes

:smile: anders ik kan je dan tzt ook wel eens een bod doen

1 like

Puur genieten! Idem hier hoor, niet met een theetje maar met een :baby_bottle: voor Gustav jr.

14 likes

Met de nieuwe modellen die een stuk duurder zijn (al vind ik dat niet meer dan logisch gezien de doorontwikkelingen) ga je deze toch net wat meer nog waarderen. Vraag me ook wel af hoe lang ze deze modellen nog gaan produceren.

1 like

Die is prachtig, zonder meer.

Kwestie van passen en nog eens passen :blush:.
Of gewoon kopen en de afschrijving pakken :wink:

1 like