Laat je Grand Seiko zien VII

Geweldig! Wat is de ref? :yum:

1 like

Fijn weekend.

4 likes

Had ik al eens dibs geroepen?

1 like

Ze zijn beide prachtig! @Fate_Amenable_To_Change en ik hebben beide onlangs naast elkaar gelegd en kwamen tot de conclusie dat er eigenlijk een hybride van beide moest komen, al waren zouden we dan beide andere keuzes maken :grin:.
Van Willigen is een fijne zaak, daar komt mijn Snowflake ook vandaan. Toen (feb 2020) moest hij ook besteld worden en was er in 4 weken ofzo. Hoe dat nu is weet ik niet. Succes met kiezen!

3 likes

42mm hard core GS met het oude logo
Binnenkort toch uit de collectie

8 likes

Dit is de SBGX097 :smiley:

2 likes

Genieten van de eerste zomerse dagen

Wat kan het leven in alle eenvoud toch mooi zijn hè :sunglasses:

Edit: en een vuurtje erbij, is tegen de muggen natuurlijk :innocent:

7 likes

Thx. Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om een keuze te maken.

Ze zijn beide inderdaad prachtig. Ook zijn de techniek en afwerking top en ze liggen fantastisch op en om m’n pols. De titanium Snowflake draagt erg licht. De SBGA465 is iets zwaarder om de pols, maar draagt ook heel erg comfortabel. Vreemd genoeg geeft het iets meer gewicht van de laatste me ook iets meer gevoel van kwaliteit :thinking: Maar da’s alleen maar gevoel.

2 likes

Ik weet niet of het bij de moderne GS’en hetzelfde is, maar bij mijn SBGR309G heb ik aan 1 sleuf-schroevendraaier van 1mm genoeg. De verbindingspen zit los in het midden en wordt opgesloten door aan weerszijden een schroefje in de buitenste schakels. Ideaal omdat er niks mee kan draaien dat je tegen moet houden.

Nadeel is dat het wel héél erg kleine schroefjes zijn. Van 1x2mm.

Ik denk dat @vierport dit precies weet.

14 likes

Ik ben vanmiddag even wezen kijken bij de Seiko Boutique in Hamburg. Best een uitgebreide Grand Seiko collectie, maar volgens mij geen echt bijzondere modellen. Ik heb de nieuwe titanium sbga463 nog even gepast. Het viel me mee hoe die droeg met zijn 44,2mm en meer dan 50mm lug to lug. Maar het contrast met de sbgw253 handopwinder die ik omhad was wel wat groot.

Maar wie weet. Ooit…

4 likes

Klopt. Zeker met iets warmer weer kan ik het lichte gewicht erg waarderen. Het draagt onmerkbaar.

3 likes

26 likes

Wat mooi zeg, geniet ervan!

1 like

1 schroefdraaiertje is genoeg idd

Vandaag nog een keer samen op pad

9 likes

Veel beter op een oud JLC bandje!

23 likes

Ik ook maar eens posten weer :smile:

29 likes

Begint toch wel een beetje mijn favoriete horloge /merk te worden :grinning: