Laat je Grand Seiko zien VII

Astu :grin:

26 likes

In mijn ervaring hetzelfde als wat daffie zegt, heel erg mooi donker blauw. Dat felle blauw wat je op sommige foto’s ziet is een uitzondering, daarvoor moet het horloge precies goed in het licht gehouden worden.

Maar goed, ik preek natuurlijk voor eigen parochie :wink:

5 likes

Deze is perfect hoor, en zéker niet te blauw. Als je toevallig eens in Amsterdam bent, mag je hem proberen. :+1:t2:

2 likes

Bedankt voor het aanbod! Helaas woon ik in het verre Gent en momenteel geen reisplannen naar het noorden :sweat_smile:

Ik heb hem al eens even in het echt gezien op een GTG, maar ik was toen meer in de ban van de SBGA415, dat ik er wat voorbij gekeken heb :upside_down_face:

Prachtige foto’s @daffie !

1 like

Met dit weer niet te versmaden.

24 likes

Mijn sbgv239 is even blauw en is echt een topkleur

17 likes

Hij is juist vrij donker over het algemeen. Dat is buiten de fotomomenten waarop de bezitters juist het blauw tot uiting willen laten komen.

Vind ik van de 375 ook. Prachtig horloge maar als ik een blauwe koop, wil ik niet het grootste deel van de tijd naar een zo goed als zwarte plaat kijken.

3 likes

Ik vind een felblauw niet zo mooi, dus voor mij is subtiel meer dan goed genoeg. Anders koop ik wel een lichtblauw. Smaak natuurlijk.

Dat foto’s kunnen misleiden is een feit, we tonen onze horloges graag op een bepaalde manier. Dat kan twee kanten uit ook, dat valt wel eens tegen :sweat_smile:

4 likes

20 likes

Exactemundo. Dat denk ik bijvoorbeeld ook bij de nieuwe SBGY009. Mooi blauw op de foto, maar in de praktijk vaak neigend naar zwart, vrees ik.

16 likes

Is ook zo.
Een van de mooiste wat mij betreft!

2 likes

Even schaamteloos crossposten. IJsblauw dit keer :star_struck:

28 likes

Dit is ook één van de mooiste! Prachtig stuk, ik blijf het zeggen :ok_hand:

1 like

Lichtblauw is nog wat anders.

Ik vind het blauw de Citizen Chronomasters veel mooier. Ook donkerblauw maar wel duidelijker blauw.

Maar over smaak valt niet te twisten. Die 007 is ook prachtig.

Ik hou het bij deze, juist vanwege dat blauw.

14 likes

21 likes

Ik denk dat het bij mij vooral het feit is dat het al snel wat paars gaat tonen.

Dat doet deze Chronomaster dan weer heel goed, echt een mooie tint blauw! JLC kan er nog wat van leren met hun Reverso’s :wink:

3 likes

We zijn 10 dagen verder en mijn 9R15 spring drive loopt +1… fantastisch voor een mechanisch aangedreven horloge.

1 like

Eensch. Kan je verzekeren dat de Citizens ook echt blauw zijn.

Maar goed, terug naar GS.

1 like

27 likes

Even een polletje :thermometer:

Ik overweeg de stalen band van de SBGK009 op de SBGK005 te zetten. Zo’n ding kost geen halfje wit aldus Van Baal :money_with_wings:

Ik ben er niet helemaal over uit of dit nu goed smoelt. Op de SBGK009 past het gewoon prima, maar op de SBGK005 ben ik nog niet zo overtuigd.

Wat vinden de deskundigen? Adresjes voor voordelige GS banden ook welkom trouwens

• Nee, vlag op een modderschuit!
  • Ja, da’s blits!

0 stemmers

Plaatje:

12 likes