Ja, blijft een bijzonder model.
Gewoon gaan meten. Breedte, dikte, afstand, schroefjes etc. En dan vergelijken.
Ja, ik was van plan even een andere GS met 5-piece link band op te snorren. Even meten en van dat type dan een losse sluiting te bestellen. Als vervanging van…
Dus… Mocht iemand een GS met een sluiting hebben van 18mm… En ik denk dat dat de meeste zijn, hoor ik graag welke GS het is, want dan bestel ik voor dat type en extra sluiting.
Heb jij eventueel nog contacten of suggesties @vierport?
Grappig blijft trouwens dat je volgens Seiko met het veranderen van een sluiting dus een niet-bestaand model creëert.
Dan zijn er al wat garantiejaren teloor gegaan, met al die leren of natobanden als (tijdelijke) vervanging van originele stalen banden… Die hier nogal gewisseld worden.
Maar goed, het is zoals het is.
Spijtig inderdaad dat GS niet constructief meedenkt. Maar al dat banden recycleren op de modellen zou in jouw geval wel eens goed kunnen uitdraaien. Genoeg 5 piece stalen banden te vinden hier denk ik dan
Bas heeft toen zijn grote verstelbare sluiting geruild met mij voor een kleine sluiting van de sbgn.
Volgens mij heeft hij die toen wekenlang gedragen. (En weer terug geruild toen die m verkocht haha)
Ja, volgens mij is het allemaal dezelfde maat. Even voor de zekerheid wordt gecheckt/gemeten of een SBGA375 of (de befaamde) SBGJ201J ook 18mm heeft. In dat geval gaat de vraag er gewoon uit voor een vervangende sluiting voor één van die horloges.
De aanhouder wint, zullen we maar denken.
Ik heb anders nog wel een sluiting van de sbgn over als je wilt passen.
O, dat zou wel goud zijn! Even pb-jen.
Het is dat de sluiting van de sbgx035 significant anders aan de band zit, dus da’s jammer genoeg geen optie.
Ik vind dit nog steeds een lekkere GS… sportief en in de juiste kleur!
Ja, toentertijd bij @tompj voor het eerst gezien en echt een prima horloge.
Die mag zeker op mijn SBGH267 worden ingeruild
Moest ik ook wel over nadenken, maar het datumveld loopt tenminste in dezelfde lijn met de kroon, dus optisch minder opvallend dat 't ie "scheef zit. En daarnaast geen frame om het datumveld, wat de neutraliteit ook ten goede komt. En als laatste dat de “binnenkant” van het datumveld dan wel weer super afgewerkt (gepolijst?) is.
Ik hoor een medegenoot.
Ha, ik zou willen, maar helaas net een verbouwinkje lopend én de zomervakantie nog niet gehad… dus de pot… Tenzij je mijn hele collectie en de hamster van de buren ook wil inruilen natuurlijk.
Mooi zo die wijzerplaat in het licht!
Ik kom hier al enkele maanden niet meer en wat ben ik verbaasd, de man die maar niet kon leven met de grote SBGA diver is een ‘convert’ en wat voor één.