Laat je Grand Seiko zien VII

Oeh, nice! Lekker stilletjes van genieten :wink: Staat trouwens goed op de pols van @daffie

2 likes

15 likes

Welke maat Bergeon moet ik ook alweer hebben voor de GS oyster band?

Exact dit, ik gun ze van harte een eigen hoekje (dat je op negeren kunt zetten)

1 like

1.2mm rood vermoed ik. Die was’t alleszins voor SBGX261, SBGP007, SBGX343 en SBGN003/5 :blush:

2 likes

Welkom terug in het hoekje :wink:

2 likes

Met veel geduld heb ik eindelijk een SBGA285 weten te bemachtigen :star_struck:. De SBGX261 is waar mijn GS liefde begon. Ik was vooral gecharmeerd van de plaat, de wijzers en de eenvoud. Mooi dat ik dat nu heb teruggevonden maar dan met een mooi uurwerk en betere proporties! Is de plaat nou zwart of donkergrijs?

24 likes

Een ingetogen schoonheid!

1 like

Mijne hemel kan het nog wat kleiner?

1 like

Supertof! Gebroken zwart, of op z’n GS-iaans: Binchotan charcoal grey :thinking:

1 like

Maar, maar…wat gebeurt hier, komt de GS Diver hier nu weer meespelen.
Dat begint hier al een deftig clubje te worden.

Geweldig en proficiat met de prachtige aanwinst.

3 likes

thanks Jasper. Heb ik het nou goed wanneer je de band ietsje strakker wilt en de twee ‘halve’ schakels zitten nog in de band, dat je de twee halve schakels eruit haalt en een hele terug plaatst? @amusicar

2 likes

Klopt, 1 halve schakel is ongeveer 2/3 van een hele, dus 2 halve is 4/3 dus meer dan 1 hele. 3 halve is dan weer 2 hele, dus je hebt er max 2 nodig.

Als je horloge net ietsje te strak zou zitten, maar een volgende stap te los zit, dan helpt het ook om een schakel van de 6 uurs kant naar de 12 uurskant te brengen. Dan krijgt de sluiting onder de band wat meer vrijheid en spant hij minder. Omgekeerd kan natuurlijk ook :blush:

Ik heb hiermee altijd een goeie fit gevonden. Net iets losser in de winter en strak met dit weer, maar in beide uitersten nog comfortabel.

11 likes

images (4)

4 likes

Jaren lang mee bezig geweest! :sweat_smile:

1 like

Ik krijg mn bracelet ook voor geen meter goed, teach me master. :laughing:

Ik heb van 2 exemplaren zelfs 2 banden! Dus veel halve schakels. ADHD dingetje :crazy_face:

1 like

Voor een horloge in dit prijs- en kwaliteitssegment zou dat toch helemaal geen issue mogen zijn. Ik vind de meeste GSen super mooi maar door dat (imo) gebrek toch minder aantrekkelijk.

Wat is precies het issue? Het is gewoon een mooie Japanse puzzel :wink: zei iemand snel verzet in een mooie compacte clasp?

1 like

Nou dan op zijn minst de optie. Een band met snelverstelling en eentje voor de puzzelaars onder ons😅

1 like