Laat je Grand Seiko zien VIII

17 likes

Zo, gefeliciteerd. Dat is een bijzondere! Is het staal of titanium? Hij ziet er heel goed uit. Ik herinner me deze niet van Chrono, heb je hem via yahoo/buyee gekocht of anders?

Magi, yahoo, buyee. Ik zal een Noob zijn, maar ik ken dat niet? Zijn dat de adressen die jullie, meer GS ingewijden, gebruiken om je GS’en aan te schaffen?

1 like

29 likes

@Hans Dé mooiste. :ok_hand: Punt.

3 likes

Een post op dit forum met informatie hierover

3 likes

Ik zou zeggen dat je je vooral niet druk moet gaan maken over kopen in japan, als je zoals jij nog niet eens weet of je überhaupt een Grand Seiko wilt, en welk budget je daarvoor moet reserveren.

Er zijn in NL zat goede te koop voor een goede prijs. Kijk ook eens bij pange, of op ten2two, of wristcandy, of hier in het blauwe staan er ook een aantal.

3 likes

Maak me ook niet druk hoor.
Ben vaak redelijk impulsief met kopen en 99 v/d 100 keer puur op zicht en directe klik. (Heel makkelijk en snel kleding kopen is dat ook. Kijken, scannen en doorlopen of kopen).

En als de hebben factor groot genoeg is om de prijs zonder twijfel te accepteren is het kopen.

Dus kan maar zo een GS of andere Astron zien en het is raak.

Ik ga de genoemde sites eens afspeuren!:+1:t2:

1 like

Hier een van de weinige 42mm GS, om je een beeld te vormen voor je keuze:

Dank je! De SBGX127. Titanium, 40 stuks wereldwijd. Er is erg weinig over te vinden, maar ik wist wel dat ik weer een quartz in de collectie wilde. En dan net even wat specialers. Aangekocht via Yahoo Auctions in combinatie met Japan Rabbit.

Als er interesse is kan ik op een later moment nog wel wat extra foto’s nemen. Overigens wel aardig dat de wijzers helemaal gepolijst zijn, meestal zijn ze gebrusht op de quartzen.

3 likes

Volgens mij polijsten ze de bovenkant van de wijzers bij lichte wijzerplaten, en hoort de brush bij donkere wijzerplaten. Het heeft te maken met afleesbaarheid, en is volgens mij niet afhankelijk van het type kaliber.

2 likes

Die witte ziet ee mooi uit op zo’n bor! Welk type is dit?

Klein vraagje aan de kenners hier.
Ik heb net mijn sbgx061 verkocht.
Voor mij te klein, maar ik overweeg een iets groter model (40mm).

Ik twijfel tussen de SBVG231 en de SBGP011, beide zwarte dial, zelfde kast?, 9F82 vs 85.
Op Chrono ongeveer gelijke prijs, al lijkt de 231 duurder vanwege import.

Is er een goede reden om niet voor de nieuwere 011 te gaan?

Iemand ervaring met een of beide horloges?

Dat is de SBGW231

1 like

Ik zet m’n GS queeste stil. Het gaat hem ‘m niet mooi worden. Heb er niet voldoende klik mee die ik normaliter we heb en 99 v/d 100 zelfs binnen 2 minuten.
Allen hier dank voor de info en het enthousiasme. Ik zoek verder. En wellicht een oldtimer. Ik heb nl. al wel zo’n 20 jaar een klik met de Breitling B1 maar op een of andere manier is het er nooit van gekomen daar dieper in te duiken en later ben ik afgehaakt vanwege negatieve verhalen mbt het uurwerk.
Daar wil ik nu opnieuw in gaan duiken, er is een uurwerk upgrade geweest en toen ik ‘m weer zag afgelopen tijd raakte ik toch weer meer en meer verliefd.
Enfin, ik ga daar dadelijk een topic over openen.
Nogmaals dank en wellicht komen er in de toekomst wat grotere GS die ik wel mooi vind en ga ik er weer voor. En dan graag een SBGE255 van 43mm zonder GMT.

De SBGE201 bijvoorbeeld, vind ik we mooi en de GMT wijzer lijkt op filmpjes ed. niet zo opvallend maar zou ik dan in het echt moeten zien.
-=-

Ik blijf hier wel meelezen!:wink:

7 likes

De klik is het belangrijkste van alles!!! Zo kom je dichter en dichter bij jouw droom horloge, succes en enjoy… en vergeet niet dat een ander z’n smaak niet de jouwe hoeft te zijn

2 likes

Wat een prijzen voor deze zeg. Ik heb hem destijds voor €3600 weggedaan na maanden leuren

2 likes

Graag, mooi horloge!

Bijna - met de blauwe wijzer is de SBGW235.

3 likes

Dacht ik ook eens een ref te weten :grinning_face_with_smiling_eyes: