Gefeliciteerd! Mooie matzwarte wijzerplaat. En een dubbel-logo, dus ook een mooiere balans op de wijzerplaat. Vind ik dan
Ik deed het andersom. Eerst een GS, daarna een Presage (SRPD97J1) en een Seiko SARB035. Alle drie even mooi, hoewel het verschil in afwerking wel te zien is.
Van een GS adept/AD heb ik begrepen dat die Japanners weinig konden met de Duitse aanduidingen op de machines en deze vervolgens eigenlijk verkeerd opstelden, waardoor de nu kenmerkende manier van polijsten eigenlijk per toeval werd ontdekt.
Hoe dan ook, het polijst werk is wel gelukt.
Ik heb eerst een sarx gekocht en snapte niet dat je zoveel meer moet betalen voor een gs, sarx zat op gelijke hoogte, tenminste dat was de gedachten.
Tot ik een gs kocht, toen werd het duidelijk dat beide veel horloge zijn voor het bedrag.
Perfectioneren kost veel tijd en geld, dat is bij beide te zien. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je echt wil uitgeven aan een “Seiko”. Zoals ik nu je twijfel lees denk ik dat dit het grote probleem is, soms moet je niet te veel denken. Wil je de mooiste dan kosten die vaak het meest.
Oordeel zelf en besef dat in het eggie het verschil nog groter is:
Door al die prachtige close-ups viel het me pas in tweede instantie op dat er een paard op je schoot ligt.
Van harte!
Heb wel wat arm haar maar dit was wel wat overdreven idd
Dat is wel bijzonder dat die wel in Parijs te koop lag/ligt. Geen idee waarom daarvoor een uitzondering gemaakt zou worden.
Had je nog iets moois meegenomen daar?
Ik doe mee!
Lijkt mij ook leuk!
Place Vendôme is natuurlijk hét uithangbord van GS in Europa. Maar het komt wel vaker voor hoor. In de Seiko boetiek in Amsterdam heb ik ook wel eens een LE van buiten Europa gezien.
De quote van Jaco deed me denken aan een verhaal van Shinichiro Kubo, designer in het Grand Seiko team.
Op de website “Seiko Design” gebruikt Seiko de Engelse uitdrukking “from a bird’s eye view” en transformeert deze in een “bug’s eye view” om het feit te illustreren dat deze horloges op een kleine schaal zijn getekend en ontworpen om te worden bekeken met een vergrootglas. De meeteenheid waarop de GS-ontwerpers werken is 1/100ste van een millimeter (of 0,01mm).
Oeiii… dat is niet goed voor mijn banksaldo na het zien van zoveel moois denk dat ik daar niet sterk genoeg voor ben
Met de nieuwe prijzen ben ik wat minder enthousiastisch, maar dit gaat voor mij nog wel op:
Goed idee! (Hier nog wel dezelfde Seiko’s als vorige GS GTG)
Dat zou wel weer leuk zijn inderdaad. Vorige keer was erg gezellig
Een prachtige Grand Seiko. Was dit een limited edition? Sowieso zijn alle dubbel logo GS uitgefaseerd, dus in die zin allemaal limited.
Tsja, en toen kwam er nog een band voorbij die mijn eega aanreikte. Potdorie, wat een bandenverslinder is dit zeg.
Ik heb een tijd gehad dat ik 's ochtends keuzestress kreeg van de hoeveelheid horloges in de doos.
Nu krijg ik al keuzestress met één horloge, welke band wordt het vandaag… Zeker met al die quickrelease pushpins. Nu nog voor het mooi (en gemak) dan maar een stuk of vijf GS gespen of vouwsluitingen op de kop tikken…?
Ja, één van 700 uit 2015.
Ik heb hem twee jaar terug NOS gevonden