Laat je Grand Seiko zien VIII

@anon6060116EV tsjonge! :astonished::ok_hand: Maar zwart is de kleur?

@koetsjh mooie band / combi :ok_hand: Wat dacht je van zo’n 10 GS-en ieder op een mooie band. :grin:

Silver en vaak richting champagne…

16 likes

Bordeaux

1 like

Ah, ja da’s ook wel een idee. Eens kijken of mijn eurobloesemboompje het dit voorjaar gaat doen. :grin:

Vorig jaar niet. Dus je weet nooit.

3 likes

Ah…wow. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dank voor deze tip. Prachtig achtergrond verhaal. :ok_hand:

Pas onlangs opgemerkt dat er dus een dunne transparante laag op de wijzerplaat ligt

5 likes

Blijft een mooi uurwerk deze nieuwe hi beat.

8 likes

Terug op z’n titanium band :star_struck:

16 likes

Heel tof! Bruckner is geweldig!

Edit: ruim weekje er even tussenuit geweest, digitaal ontgift en nu 300 berichten in het GS topic doorakkeren. Vandaar de spuit 11 reactie. :sweat_smile:

3 likes

Ik zou voor de zwarte gaan. Rood is wat te avontuurlijk voor mij denk ik.

Moet je nog een keuze maken of heb je ze alle 3 in je bezit op het moment?

1 like

Ik heb ze alle 3 :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Dit is net zo’n situatie als de presentatie van de eerste iphone door Steve Jobs. Hij presenteerde daar drie nieuwe devices:

• a widescreen ipod with touch controls
  • a revolutionary mobile phone
  • a breakthrough internet communicator

Hij bleef het herhalen en herhalen, totdat het publiek doorhad dat het één device was: de iPhone!

And the rest is history, echt een geweldig moment uit onze moderne geschiedenis. Ik kan hier echt keer op keer weer blij van worden:

En als je je nu afvraagt wat dat met @anon6060116EV zijn GS te maken heeft? 3 being 1?

4 likes

Beter

1 like

Prima idee, ik doe mee!

Ik doe ook mee

1 like

#metoo

1 like

Een snel kiekje van vanmiddag

23 likes

Beide hebben hun charmes. En ik kan echt genieten van de GS quartz tik. Maar goed niks komt in de buurt van de springdrive. Goed nog een mooie 3600 High Beat en dan heb ik mijn trio.
Twijfel tussen een mt Iwate model zoals die van Erik (blauw of zwart). Of een tweede birch, dan de black of green birch. Keuz’s en slechts een linkerpols…

10 likes

Super, wanneer?

1 like

Ik sluit me bij @koetsjh aan, ik heb van een werknemer van Grand Seiko zelf mogen vernemen dat je het netjes doet als je eens in de tien jaar een beurt doet, maar Spring Drive is van nature geen echappement wat botsing of wrijving kent zoals een klassieke ankergang of co-axiaal. Het was een lekkere maaltijd, overigens.

Geen botsingen betekent minder loopschade.

Welke juwelier was het, en welk ander merk horloge probeerde hij je te verkopen? :slight_smile:

Voor een NA / Review met vergelijk en live foto’s:

Dat topic gaat over de zwarte Sharp Edges.

1 like

Was een officiële GS dealer die mij juist adviseerde voor een SD te gaan ipv kwarts (hij kent me langer en heb er al eerder twee automaten gekocht), maar dit dus wel als rekenschap meegaf.
Wel eerlijk vind ik, maar ‘schrok’ wel van 1K kosten.
Ook gaf hij aan een GS niet te weer in te ruilen aangezien ze behoorlijk afschrijven. Nu is dat denk ik bij ieder merk wel zo, op Rolex na misschien, en ben daar verder niet op ingegaan.

Enfin, die champagne quartz voelt voor mij nog het meest als beste combinatie kosten/uitproberen eerste GS/mindere afschrijving bij verkoop óf upgrade naar SD!

Alleen die polsmaat houd me nog echt tegen.

Zou wel kunnen wennen denk ik, maar niet als ik telkens moet afwisselen met de grotere Astrons ergo: die moeten dan weg…

4 likes