Laat je Grand Seiko zien VIII

Vind die idd. mooi en de band ziet er ook goed uit.
De rode en witte versie zijn ook mooi van deze.

Tja, los van de maat, vind ik de keuze tussen een nieuwe Presage automaat (mechanisch heeft m’n voorkeur) van 1K of een GS quartz van 2.5K best een lastige.

3 likes

Tsja, voelen, proberen en/of doorsparen. :wink:

Overigens nog anekdotisch over dat Zaratsu polijsten: Er zwerft een review bij een Amerikaans horlogetijdschrift rond waarbij de reviewer er van overtuigd is dat Zaratsu polijstwerk een techniek is die al eeuwen gebruikt wordt door smeden van Samoeraizwaarden en waar men bij in de leer is geweest. Niet alles geloven dus. :wink:

5 likes

Plaatje…

15 likes

13 likes

ps., dit is trouwens de reden dat ik waarschijnlijk, binnenkort, als alles meezit volgende week, wellicht, als ik de knoop doorhak, een unieke ‘incoming’ heb. Ik heb lang gekeken naar alle GS die wereldwijd te koop staan. En steeds stuit ik in mijn beslisboom op “die ik al heb is mooier”, of “heb ik al eens gehad”, of “niet vanwege reden XYZ”, waardoor ik niet tot koop overga van eigenlijk alles dat wordt aangeboden.

Maar toch bleef ik op zoek naar een bepaald gevoel om de pols. Op zoek naar een gevoel van luxe, kwaliteit en merkbeleving. Binnen een budget. En dat bleek moeilijker dan gedacht. Maar ik heb nu toch “soort van” een knoop doorgehakt, en besloten dat Grand Seiko ‘mien merk’ blijft omdat ik deze combi niet elders op een geschikte manier vindt. En de manier waarop Grand Seiko kasten, wijzers en wijzerplaten maakt is daarbij de belangrijkste factor.

Wellicht later meer :slight_smile: Of wellicht bedenk ik me nog :slight_smile:

12 likes

:hugs: ik ben benieuwd!!

:star_struck:

1 like

Ik ben benieuwd. Je hebt natuurlijk al een aantal prachtige horloges, ik kijk wellicht, als je de knoop doorhakt uit naar de NA!

1 like

Zijn er hier ook liefhebbers die hun SBGW horloge dragen op een Oysterband?
Ben wel benieuwd naar wat foto’s :wink: Lijkt me mooie combi op de SBGW283

2 likes

20 likes

Dit type Grand Seiko is perfect op een BoR band, maar naar mijn idee past dit type niet bij een 3-piece oyster band.

5 likes

Eens

Deze graag

23 likes

Na deze houd ik op met GS ‘verdedigen’, want dat hebben ze niet nodig. Kijk 2e hands. Bovendien maak je procentueel gezien net zoveel verlies op zowel Presage als GS als je ze nieuw koopt. Denk echter dat het draagplezier verschil het meer dan goed maakt! Anders keer naar GTG van het forum gaan en daar veel ervaring opdoen. Dan kom je toch tot de conclusie dat Grand Seiko het meeste waar voor je geld bied van alle horloges bij nieuwwaarde aanschaf. 2e hands overigens ook omdat ze wat afschrijven (helaas en onterecht).

Maar forum genoten wordt het niet tijd voor een Grand Seiko GTG? Nu ik er toch over nadenk :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Ha, eh… Ja, volgens mij was de laatste ergens in 2021…

2 likes

Ja en nog steeds zoekende voor een BOR voor de Skyflake, maar ik durf het gewoonweg niet aan om er één zo blind te bestellen. :sweat_smile:

De SBGM221 is net een tandje kleiner dan de SBGA407 of SBGE269. De band van die laatste past wel, maar mega… duur bandje… :scream:

3 likes

Ook zoekende maar eerst passen. Anders dadelijk een kinder horloge om mijn kleine polsjes.

Wist niet dat die niet normaalgesproken niet in Europa verkrijgbaar zijn. Bij GS op Place Vendôme heb ik de zwarte versie gepast. Mooi ding! Eichi 2 in goud erbij voor de mooi :star_struck:

11 likes

:heart_eyes: inderdaad!

1 like

En dan is ook nog eens het fraaie contrast minder. Al heb je daar met blauw minder last van dan met wit/ zilver.

1 like

Kan hier na een tijdje meekijken langs de zijlijn eindelijk zelf plaatjes posten, dus daar gaat ie:

Nog bedankt @JohnD voor het mooie horloge en de koffie :wink:

31 likes