Laat je Grand Seiko zien VIII

Die is duidelijk geïnspireerd op de Iwate dial maar heeft toch een heel andere structuur.
Ik ben er niet weg van.

1 like

Vond er nog eentje die ik erbij heb geplakt in het bericht hierboven.
De eerste is een Thailand limited en de tweede een China Limited. De groene kan me al meer bekoren

2 likes

Schitterend. Dit is toch de SBGY013?

1 like

Die onderste is de sbgy005, de bovenste weet ik niet meer haha

1 like

Dit :point_up: . Waarom een wijzerplaat imiteren en dan met een uitvoering komen die toch net weer wat minder mooi of verfijnd lijkt.

Ik was onlangs aan het denken over de post van @amusicar dat de kast, wijzerplaat, markers, kroon enz allemaal net wat anders zijn tussen de Spring Drive en Hi Beat Birch. Ik merk net hetzelfde op nu ik weer mijn SBGA293 binnen heb. De kast is anders tussen de lugs, de kroon is groter, de wijzers zijn smaller en niet gebogen en het saffier heeft een heel ander effect qua vervorming dan bij de SBGW231/SBGM221.

Je zou kunnen denken dat de 2 studio’s de horloges helemaal onafhankelijk van elkaar produceren. Waarom anders die heel subtiel verschillende kasten bv… Mogen ze helemaal niets gemeenschappelijk gebruiken en doen ze daarom die gelijkaardige ontwerpen? Dat ze hun eigen designfilosofie hebben is duidelijk, maar dit gaat wel heel ver dan.

Dit blijft een van de mooiste… en geen imitaties, gewoon een prachtige Shinshu wijzerplaat! :smiley: :star_struck:

3 likes

Yep, dat viel me vorig jaar dus ook al op tussen een sbgy en sbgk. (Oké, je moet ze naast elkaar zien om het verschil op te merken, maar het is er zeker.

2 likes

Juist, nog zo’n voorbeeld. Hoe het ook ineen zit, fascinerend is’t wel :slight_smile: .

Het lijkt wat op het Cartier verhaal van vroeger met de verschillende huizen in New York, Parijs en Londen die elk hun eigen ding deden onder de grote Cartier paraplu.

1 like

Geïnspireerd door p paar.???

Een Grand Seiko met een plaat als de Credor Eichi…

Dat zou een mooi (maar waarschijnlijk kostbaar) model kunnen worden.

3 likes

Ik winkel liever bij de Poiesz.

Tja. Ook Brunot is gewoon een bedrijf wat zich op een bepaalde manier in de markt zet. En of GS Brunot er uit heeft gegooid, of dat Brunot GS er uit heeft gegooid omdat ze niet meer aan de eisen voor een dealerschap wilden voldoen, dat laat zich raden. Ik ken die mensen niet, ben er nog nooit geweest.

Ik heb een paar mannetjes voor Grand Seiko, en noch Brunot, noch Schaap en Citroen zitten er bij.

Grand Seiko maakt enkele tranentrekkend mooie horloges, en ze ontwikkelen übercoole uurwerken. Zelf. Met significante innovaties op het gebied van zowel de mechanische als de spring drive als ook de quartz uurwerken.

Dat ze wat duurdere horloges maken: Soit. Ik ga ook geen 10.000 ballen uitgeven voor een GS, maar dat neemt niet weg dat er aan de onderkant van het assortiment heel erg mooie horloges aan worden geboden.

Dat ook. Ik vind dat een GS van 2000 - 5000 Euro zeker meekomt met horloges die de dubbele vraagprijs hebben.

:rofl:

Ik ben een grotere fan van de Kirazuri en Linen dials. Maar vind de sneeuwvlokken en golven ook erg mooi.

Als ze nooit meer een berk van de band lieten rollen was dat prima. Dat motief doet me minder dan niks.

Daarentegen zijn de Shunbuns van deze wereld wel weer erg geil.

4 likes

Evolution 9 doet me minder dan niks, dus ik heb “Ik weet het niet” gestemd. Wat ik eigenlijk bedoelde is “geef mij letterlijk elke andere GS lijn maar”.

1 like

1/3e weet het niet. En de andere 2/3e is 50/50 verdeeld. Wat moet de marketingafdeling van Grand Seiko hier nu mee? Nog maar een versie uitbrengen?

Trouwens ook vaag bedenk ik me is dat de iwate high beat titanium ‘online boutique only is’. Maar geen limited edition. Misschien dat hij ooit wel in de winkel komt. Maar als dat niet gebeurt dan zouden er wel eens minder van kunnen gaan zijn dan van een aardig gelimiteerde limited edition…

2 likes

:joy: Zou me niets verbazen…de Extremely Limited Extra Special Edition…curry of ketchup San?

2 likes

Al dat enthousiasme hier. Ik slinger m ook weer om.

27 likes

Wat is hij toch fijn!

24 likes

Uit de oude doos :sleepy:. Spring drive - automaat - Quartz.

15 likes

Zilver…

Champagne…

18 likes

21 likes

17 likes

Dit gaan ze nooit doen. Dat past helemaal niet in de lijn van Grand Seiko.
Misschien komt er ooit een maanfase (patent is aangevraagd) en dat vind ik ook niet zo Grand Seiko, tenzij er een technisch hoogstandje aan verbonden is.

5 likes