Mocht je een buckle zoeken. 60euro Aken.
De GS vouwsluiting voldoet prima op de bulang band, maar goed om te weten! Faire prijs voor een buckle.
Hm, qua kleur kan de Skyflake een hoop hebben.
Ik heb deze er ook bij:
Maar weet niet of die Croco wat te âgrofâ is, ziet er wel wat dik uit. Het contrasterend stiksel is wel erg leuk. Het is ook 19mm toch?
Blauw en bruin is normaal een goede combi vind ik zelf.
De techneut in mij is op de teentjes getrapt wanneer een elegante en robuuste oplossing af wordt geschoten omdat, eh, te simpel voor de prijs. Economy of design is de zen-tuin van de engineer. Vandaar.
Ik heb verder geen snorretje en een scheiding naar rechts. De Freddie Mercury staat me beter dan de Charlie Chaplin.
Dat zou echt top zijn!
Ik begrijp je. Het is een grapje, en ik ben je sowieso dankbaar voor de gedetailleerde toelichting en wegende tegenargumenten.
Eens! Laten we e.e.a. wel in perspectief zien.
-
Seiko is een beursgenoteerde onderneming, en dus draait het vooral om âshareholder valueâ, of in gewoon Nederlands âgeldâ. Om de winst te maximaliseren passen ze de optimale marketingmix toe, dus een combinatie van product (in mijn ogen een te groot assortiment met te veel LEâs), prijs (wat mij betreft inmiddels meestal te hoog), promotie en distributie, en bij dat laatste wordt helaas voorbij gegaan aan de loyaliteit van Brunot, Van Hell, reijersen en andere ADâs van het eerste uur.
-
Naar verluidt vormen wij een kwart van de GS-klanten. Wij kijken, onderzoeken, lezen en discussiëren langdurig voor we tot een aankoop overgaan (volhouden - het bezit van de zaak is het eind van het vermaak). Driekwart van de kopers gaat met een creditcard of een zak contant (zwart?) geld naar bijvoorbeeld S&C om iets moois uit te zoeken. Calvé pindakaas moet bij de AH liggen want anders wordt het niet gekocht (niemand gaat naar een andere suup voor een potje pindakaas), en op dezelfde manier denkt GS dat haar horloges alleen worden gekocht als ze naast Rolex en Omega worden gelegd. Nogmaals: voor mij ligt dat anders: ik ga graag bij drie winkels op de koffie om drie verschillende merken te bewonderen, maar ik hoor dan ook niet bij die 75%.
Als we echt een probleem hebben met het beleid van GS inzake de keuze van ADâs wordt het tijd om GS links te laten liggen en te kiezen voor merken die Brunot e.a. wel voeren. Ik voel mijn knieĂ«n slap worden, en vrees dat de volgende NA toch weer een GS wordt, ondanks allesâŠ
Eens! Laten we e.e.a. wel in perspectief zien.
-
Seiko is een beursgenoteerde onderneming, en dus draait het vooral om âshareholder valueâ, of in gewoon Nederlands âgeldâ. Om de winst te maximaliseren passen ze de optimale marketingmix toe, dus een combinatie van product (in mijn ogen een te groot assortiment met te veel LEâs), prijs (wat mij betreft inmiddels meestal te hoog), promotie en distributie, en bij dat laatste wordt helaas voorbij gegaan aan de loyaliteit van Brunot, Van Hell, reijersen en andere ADâs van het eerste uur.
-
Naar verluidt vormen wij een kwart van de GS-klanten. Wij kijken, onderzoeken, lezen en discussiëren langdurig voor we tot een aankoop overgaan (volhouden - het bezit van de zaak is het eind van het vermaak). Driekwart van de kopers gaat met een creditcard of een zak contant (zwart?) geld naar bijvoorbeeld S&C om iets moois uit te zoeken. Calvé pindakaas moet bij de AH liggen want anders wordt het niet gekocht (niemand gaat naar een andere suup voor een potje pindakaas), en op dezelfde manier denkt GS dat haar horloges alleen worden gekocht als ze naast Rolex en Omega worden gelegd. Nogmaals: voor mij ligt dat anders: ik ga graag bij drie winkels op de koffie om drie verschillende merken te bewonderen, maar ik hoor dan ook niet bij die 75%.
Als we echt een probleem hebben met het beleid van GS inzake de keuze van ADâs wordt het tijd om GS links te laten liggen en te kiezen voor merken die Brunot e.a. wel voeren. Ik voel mijn knieĂ«n slap worden, en vrees dat de volgende NA toch weer een GS wordt, ondanks allesâŠ
HĂ©, issue met de dubbele replies weer actief?
Hier kun je eenvoudig normale sluiting van maken
Gaaf ding zeg
Dat wist ik niet.
De omslag is gekomen in 2017 toen GS als apart verkooporgaan ontstaan is.
De richtlijnen waren toen al duidelijk. Grand Seiko moet opgewaardeerd worden (lees: hoewel Seiko in de naam staat wil ze toch minder dat potentiĂ«le kopers denken aan de âgoedkopereâ seikoâs) en uiteindelijk moet het de bedoeling zijn dat Grand Seiko in één trek vernoemd wordt met de grote spelers.
De prijzen worden daaraan aangepast. Maar wees eerlijk, als je vergelijkt met sommige andere merken dan is de kwaliteit toch echt een stuk beter.
Dat men de ADâs van het eerste uur daarbij links laat liggen is inderdaad zeer teleurstellend want daar wordt je meestal echt goed bediend en het zijn die natuurlijk die er mee voor gezorgd hebben dat Grand Seiko voor 2017 of zelfs voor 2010 in onze contreien toch enige bekendheid had.
Ik ben blij deze hier getipt te hebben, zo zie ik hem nog eens langskomen! Ik vond 42 in dit model voor mij te groot, maar de verhoudingen zijn echt heel erg goed.
Voor mijn pols is dit model perfect. En 42mm valt eigenlijk nauwelijks op. Komt door de perfecte verhoudingen denk ik. Draagt daarom ook erg fijn.
Wat mij ook bevalt is hoe subtiel Seiko en GS overkomen op de plaat (zilver op zilver) terwijl Grand Seiko en Automatic in het zwart juist de aandacht trekken. Precies goed.
Oh en het uurwerk loopt nu na de eerste week nog nagenoeg op de seconde gelijk ('s nachts -2 en overdag +2 a 3).
Ik ben er enorm blij mee.