Laat je Grand Seiko zien VIII

:rofl:

Ik vroeg het me gewoon af. Vond het bij de Seiko 5 altijd een beetje een ‘meh’ systeempje, maar het werkte en de horloges waren goedkoop, dus begreep ik het.

Om hetzelfde systeem nou te implementeren bij horloges van duizenden euro’s vind ik dan weer zonde.

:joy: Ik moest even hardop lachen. Goeie :+1:

3 likes

Dit soort kansloos snobisme slaat natuurlijk nergens op. Hoe denk jij dat Rolex shockproofing doet op z’n balansas?

Dat is bij horloges van 50 Euro ook exact hetzelfde als bij een Dufour van anderhalve ton.
Volgens dezelfde logica is het teleurstellend dat chronografen van 1500 - 250.000 Euro dezelfde Cam & Lever vs Column Wheel architectuur hebben, of is het teleurstellend dat alle mechanische horloges tussen de 50 en 500.000 Euro gewoon een ordinaire veerton aan boord hebben.

Als je een engineering probleem hebt wat het beste opgelost kan worden door middel van een boogvormig veertje onder een robijntje (Diashock / Incabloc) of door een palletje (magic lever winding), waarom zou je dan gaan zitten zeiken dat dat in een duur horloge geen pas heeft?

Was het maar zo’n feest. De mijne heeft zelfs geen magic lever, you insensitive clod. :slight_smile:

11 likes

AQ5012 en AQ5010 is deze met zwarte wijzerplaat.
.

Ja die had voor de looks wel anders gemogen. Platter en groter. Of weggewerkt in de kast. Maar ja, je kan niet alles hebben hè? :slight_smile:
Op bijna elk horloge is wel wat aan te merken.

6 likes

Oef, mooi zeg!

Waarbij het AQ5010-01L-broertje dan ook niet te versmaden is. Welliswaar wat meer in your face als dresser, maar toch.

Zo, niet verder vervuilen en on topic :wink:

13 likes

Plaatjes willen wij…

17 likes

Plaatjes krijgen jullie

25 likes

Echt super met die band Erik! :ok_hand:

1 like

Thanks Jaco!

Die croco die erbij zat gaat het daglicht denk ik niet meer zien :smiley:

1 like

22 likes

En de andere kant

Ik zou 1 keeper eraf kunnen halen, maar dat is weer niet handig als ik de band op een ander horloge zet.

6 likes

Welke was dat ook alweer? :thinking:

1 like

Ha, prachtig inderdaad. Maar ik bedoelde eigenlijk die “ouwe” croco.

Ietwat vertraging :roll_eyes:

2 likes

Nog maar eentje van gisteren. Op een zwart/antraciet band met grijs/nlauw stiksel.

26 likes

Hier ook nog eentje van gisteren in het winterzonlicht :blush:

25 likes

24 likes

band is qua looks prima!

2 likes

Mij is ie wat lang, dus mocht iemand iets leuks te ruil hebben houd ik me aanbevolen.

2 likes