Laat je Grand Seiko zien VIII

Hier ben ik nog wel gecharmeerd van. Ik paste de SBGE269 om daarna aangenaam verrast te worden door deze:

14 likes

Nu vond ik al dat de kroon van mijn 253 iets groter zou mogen, maar wat hier op zit is gewoon een lelijk pukkeltje. Het idee is zeker dat je hem nooit hoeft te gebruiken, maar dit zou me erg afleiden. Voor de rest is het een mooi horloge.

3 likes

Brrr…idd. :confounded: Maar ja…groter wordt wat lastig met zo’n platte kast. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Het viel mij aan het aantal nieuwe berichten dagelijks in het topic ook al op, wat meer reuring in GS Only is altijd goed!

1 like

Vandaag m’n NA weer aan. In het ochtendlicht lijkt ie zilver, in de zon champagne. Mooi hoor. Fijne dag allemaal!

13 likes

Heerlijk is dat. :ok_hand:

1 like

Ah, Dat vind ik een beetje jammer.

Zelfde systeempje gebruiken als in een Seiko 5 van een paar tientjes.

Verder vind ik ze erg mooi, vooral de spring drive is een tof idee.

Ik las altijd mee maar ben slechts echt actief wanneer ik een GS ook in bezit heb. Anders klink ik als zo’n ouwe has-been salesman…

afbeelding

4 likes

Dit is een beetje een worteltjestaart vraag:

4 likes

Op GS bij S&C zat ik niet te wachten. Ik koop liever bij een goede kleinere juwelier. Maar ja, de marketing jongens bij GS hebben anders beslist. Jammer hoor.

8 likes

:rofl:

Ik vroeg het me gewoon af. Vond het bij de Seiko 5 altijd een beetje een ‘meh’ systeempje, maar het werkte en de horloges waren goedkoop, dus begreep ik het.

Om hetzelfde systeem nou te implementeren bij horloges van duizenden euro’s vind ik dan weer zonde.

:joy: Ik moest even hardop lachen. Goeie :+1:

3 likes

Dit soort kansloos snobisme slaat natuurlijk nergens op. Hoe denk jij dat Rolex shockproofing doet op z’n balansas?

Dat is bij horloges van 50 Euro ook exact hetzelfde als bij een Dufour van anderhalve ton.
Volgens dezelfde logica is het teleurstellend dat chronografen van 1500 - 250.000 Euro dezelfde Cam & Lever vs Column Wheel architectuur hebben, of is het teleurstellend dat alle mechanische horloges tussen de 50 en 500.000 Euro gewoon een ordinaire veerton aan boord hebben.

Als je een engineering probleem hebt wat het beste opgelost kan worden door middel van een boogvormig veertje onder een robijntje (Diashock / Incabloc) of door een palletje (magic lever winding), waarom zou je dan gaan zitten zeiken dat dat in een duur horloge geen pas heeft?

Was het maar zo’n feest. De mijne heeft zelfs geen magic lever, you insensitive clod. :slight_smile:

11 likes

AQ5012 en AQ5010 is deze met zwarte wijzerplaat.
.

Ja die had voor de looks wel anders gemogen. Platter en groter. Of weggewerkt in de kast. Maar ja, je kan niet alles hebben hè? :slight_smile:
Op bijna elk horloge is wel wat aan te merken.

6 likes

Oef, mooi zeg!

Waarbij het AQ5010-01L-broertje dan ook niet te versmaden is. Welliswaar wat meer in your face als dresser, maar toch.

Zo, niet verder vervuilen en on topic :wink:

13 likes

Plaatjes willen wij…

17 likes

Plaatjes krijgen jullie

25 likes

Echt super met die band Erik! :ok_hand:

1 like

Thanks Jaco!

Die croco die erbij zat gaat het daglicht denk ik niet meer zien :smiley:

1 like

22 likes