Hier ben ik nog wel gecharmeerd van. Ik paste de SBGE269 om daarna aangenaam verrast te worden door deze:
Nu vond ik al dat de kroon van mijn 253 iets groter zou mogen, maar wat hier op zit is gewoon een lelijk pukkeltje. Het idee is zeker dat je hem nooit hoeft te gebruiken, maar dit zou me erg afleiden. Voor de rest is het een mooi horloge.
Brrr…idd.
Maar ja…groter wordt wat lastig met zo’n platte kast. 
Het viel mij aan het aantal nieuwe berichten dagelijks in het topic ook al op, wat meer reuring in GS Only is altijd goed!
Vandaag m’n NA weer aan. In het ochtendlicht lijkt ie zilver, in de zon champagne. Mooi hoor. Fijne dag allemaal!
Heerlijk is dat. 
Ah, Dat vind ik een beetje jammer.
Zelfde systeempje gebruiken als in een Seiko 5 van een paar tientjes.
Verder vind ik ze erg mooi, vooral de spring drive is een tof idee.
Ik las altijd mee maar ben slechts echt actief wanneer ik een GS ook in bezit heb. Anders klink ik als zo’n ouwe has-been salesman…

Dit is een beetje een worteltjestaart vraag:
- @munkel heeft u ook worteltjestaart?
- @fate_amenable_to_change ja die hebben we
- @munkel vies he!
Op GS bij S&C zat ik niet te wachten. Ik koop liever bij een goede kleinere juwelier. Maar ja, de marketing jongens bij GS hebben anders beslist. Jammer hoor.

Ik vroeg het me gewoon af. Vond het bij de Seiko 5 altijd een beetje een ‘meh’ systeempje, maar het werkte en de horloges waren goedkoop, dus begreep ik het.
Om hetzelfde systeem nou te implementeren bij horloges van duizenden euro’s vind ik dan weer zonde.
Ik moest even hardop lachen. Goeie 
Dit soort kansloos snobisme slaat natuurlijk nergens op. Hoe denk jij dat Rolex shockproofing doet op z’n balansas?
Dat is bij horloges van 50 Euro ook exact hetzelfde als bij een Dufour van anderhalve ton.
Volgens dezelfde logica is het teleurstellend dat chronografen van 1500 - 250.000 Euro dezelfde Cam & Lever vs Column Wheel architectuur hebben, of is het teleurstellend dat alle mechanische horloges tussen de 50 en 500.000 Euro gewoon een ordinaire veerton aan boord hebben.
Als je een engineering probleem hebt wat het beste opgelost kan worden door middel van een boogvormig veertje onder een robijntje (Diashock / Incabloc) of door een palletje (magic lever winding), waarom zou je dan gaan zitten zeiken dat dat in een duur horloge geen pas heeft?
Was het maar zo’n feest. De mijne heeft zelfs geen magic lever, you insensitive clod. 
AQ5012 en AQ5010 is deze met zwarte wijzerplaat.
.
Ja die had voor de looks wel anders gemogen. Platter en groter. Of weggewerkt in de kast. Maar ja, je kan niet alles hebben hè? 
Op bijna elk horloge is wel wat aan te merken.
Oef, mooi zeg!
Waarbij het AQ5010-01L-broertje dan ook niet te versmaden is. Welliswaar wat meer in your face als dresser, maar toch.
Zo, niet verder vervuilen en on topic 
Echt super met die band Erik! 
Thanks Jaco!
Die croco die erbij zat gaat het daglicht denk ik niet meer zien