Laat je Grand Seiko zien VIII

Nog niet echt. Uiteraard fantastische afwerking in dezelfde stijl en een sterk Eco Drive uurwerk (wat mij betreft beter dan de GS 9F).
Maar ik mis een mooi palet van automaten en mechanische uurwerken.

5 likes

Klopt, wie weet komen ze daar ook mee. Ze hebben al automaten in duurdere lijnen dus die stap zou zo gemaakt kunnen worden. Daarna beter beschikbaar maken in eu, uitbouwen en dan ook naar s&c om de cirkel rond te maken :man_facepalming:
Laat ze maar lekker eigenwijs doen, dat kunnen die Jappen wel :sweat_smile:

Precies op tijd overgestapt :joy:
Straks ook wachtlijst

4 likes

Heeft grand Seiko ook zo’n vorkje in t uurwerk om bidirectionaal op te winden?

Hier ben ik wel van gecharmeerd. Papieren wijzerplaat. Eco Drive one (uurwerk van 1mm dun). Verder geen tierelantijnen op de wijzerplaat. Helaas is het geen echt goud.

18 likes

Prachtig, wat is het referentienummer?

1 like

Inderdaad jammer van dat ā€œfakeā€ goud. Wel zeer mooi met die zwevende indices.

1 like

Ja. Althans, de automaten.

Welk referentienummer is dat?

1 like

Ha, het zou hier binnenkort wel eens rustig kunnen worden :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Gelukkig zijn sinds kort Jaco, Jasper en ik weer van de partij hier…en Rik volgt spoedig. :grin:

5 likes

Hier ben ik nog wel gecharmeerd van. Ik paste de SBGE269 om daarna aangenaam verrast te worden door deze:

14 likes

Nu vond ik al dat de kroon van mijn 253 iets groter zou mogen, maar wat hier op zit is gewoon een lelijk pukkeltje. Het idee is zeker dat je hem nooit hoeft te gebruiken, maar dit zou me erg afleiden. Voor de rest is het een mooi horloge.

3 likes

Brrr…idd. :confounded: Maar ja…groter wordt wat lastig met zo’n platte kast. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Het viel mij aan het aantal nieuwe berichten dagelijks in het topic ook al op, wat meer reuring in GS Only is altijd goed!

1 like

Vandaag m’n NA weer aan. In het ochtendlicht lijkt ie zilver, in de zon champagne. Mooi hoor. Fijne dag allemaal!

13 likes

Heerlijk is dat. :ok_hand:

1 like

Ah, Dat vind ik een beetje jammer.

Zelfde systeempje gebruiken als in een Seiko 5 van een paar tientjes.

Verder vind ik ze erg mooi, vooral de spring drive is een tof idee.

Ik las altijd mee maar ben slechts echt actief wanneer ik een GS ook in bezit heb. Anders klink ik als zo’n ouwe has-been salesman…

afbeelding

4 likes

Dit is een beetje een worteltjestaart vraag:

4 likes

Op GS bij S&C zat ik niet te wachten. Ik koop liever bij een goede kleinere juwelier. Maar ja, de marketing jongens bij GS hebben anders beslist. Jammer hoor.

8 likes