Laat je Grand Seiko zien VIII

Gek eigenlijk dat ze de gouden secondewijzer niet op de groene hebben gezet, dat zou ook fraai zijn.

Als ze nu ook waardevast worden is dit voor jou alleen maar positief :grin:

1 like

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik mijn grand seiko’s wel gehad heb. Die ik heb vind ik prachtig, maar ik zie niks uitgebracht worden wat voor mij nog de “hebben” factor heeft. En als die box wel is aangevinkt, dan is de prijs zo fors dat dat verlangen niet ingevuld kan worden.

Ik heb nog wel iets kleins te wensen. Dat de kroon van mijn sbgw253 net zo groot was geweest als die van de sbgw231. Dat zou het opwindgenot wat verhoogd hebben. De kroon van de 253 is net wat te klein voor een echt top opwindgevoel. Het is prima, maar was beter geweest met de iets grotere kroon.

4 likes

Dit heb ik dus ook sterk de afgelopen paar jaar. De 11 verschillende GS modellen die ik heb gehad zaten allemaal in de 2-4k hoek. Dat is nog te behappen. Kijk ik nu naar wat er wordt uitgebracht dan heb je geluk als er eentje bij zit van net aan 4k.

:roll_eyes: Moet dat nu hier amigo? :rofl:

6 likes

Ja idd…kleurstelling zoals sommige Australia/Asia releases uit het verleden hadden zoals ook mijn vorige SBGN007…

Damn die was toch ook erg lekker zeg…

12 likes

Absoluut mooi :blush:

1 like

Sinds nu bij S&C lees ik net…

7 likes

Alle merken gaan echt omhoog in de markt. Er zijn veel mensen met nog meer geld die het blijkbaar leuk vinden om hun centen stuk te slaan op horloges. Helaas moeten we het ermee doen…

Gelukkig blijft GS voorlopig nog steeds niet echt waardevast, dus je kan veel modellen bijna nieuw vinden met een 3de eraf van de listprijs. Niet leuk om te verkopen, wel leuk om te kopen :blush:

En alles tesamen valt het best mee. GS heeft amper hun prijzen verhoogd, alleen nieuwe modellen en reeksen worden hoger in de markt gezet. De SBGN003/5 bv kost nog steeds 3200 list, daar heb je niet veel meer voor anno 2023. We gaan zien of ze dit jaar toch eens een stuk gaan stijgen.

:joy:

3 likes

Een paar goeie punten. :+1:

1 like

Ik ben er maar gewoon open over :slight_smile: Van alle handopwinders die ik heb of heb gehad geven die met het 9S64 uurwerk het fijnste gevoel.

De vintage Grand Seiko’s hebben veel minder draaien nodig om de veer helemaal op te winden. Draaien gaat zwaarder met meer terugslag. Ook mijn credor spring drive handopwinder haalt dat 9S64 gevoel niet. Dat is bij de 9S64 echt geperfectioneerd.

3 likes

Doe vooral je ding. :laughing:

Maar serieus…ja erg fijn zo’n soepel licht-draaiend uurwerk.

Zou nog wel eens een GS handwinder willen…

2 likes

Sbgw255. Standaard op een groen glimmende krokodil. Brrr
Hier op de BOR band vd sbgw235

23 likes

Bah…

Ze hebben hun zin. Weg met de dealers waar ze naast Oris, Tissot en Bell & Ross lagen en nu naast de groten zoals Rolex en Omega.
Driessen in Haarlem zal binnenkort ook wel sale hebben…

4 likes

Dat is duidelijk de strategie ja, meedoen met de grote jongens. Ergens ook wel terecht. Als je kijkt naar de kwaliteit die je krijgt, doen de horloges niks onder voor Rolex en Omega. Ik snap dat je als merk dan in de schappen wilt liggen tussen deze merken.

Maar ergens vind ik het ook wel jammer.

6 likes

Goed verwoord. Zo denk ik er ook over

3 likes

Zit veel in idd. Het was eigenlijk onontkoombaar. Toch blijft het voor mij als eenvoudige liefhebber jammer.

2 likes

@daffie: weet jij of Eugene v Baal na Omega nu ook GS gaat verliezen?

1 like

Oh geen idee maar zou dan best eens kunnen gaan gebeuren logischerwijs. :cry:

Ik vind het bijna een aanfluiting en beledigend. Brunott zit nagenoeg om de hoek, een GS AD van het eerste uur die het merk enorm heeft gepromoot. Alleen omdat ze geen Breitling, Omega of Rolex in de etalage hebben zijn ze er letterlijk uitgeknikkerd. En ze hebben op heel hoog niveau (juridische) strijd gevoerd. Maar het mocht niet baten.

Van de horloges en de passie en precisie waar ze mee gemaakt zijn blijf ik fan, maar de manier waarop ze het één en ander aan het vermarkten zijn, vind ik persoonlijk een zware kras op het blazoen van GS als merk/bedrijf.

Maar dit geheel terzijde. :wink:

7 likes

Allemaal overstappen naar the citizen chronomaster, dat is nu het gs van 20 jaar geleden. :shushing_face:

3 likes

Nah, een Chronomaster ernaast dan. :wink:

2 likes