Laat je Grand Seiko zien VIII

Ik postte nog een beetje eerder dat ik de “natuur”-wijzerplaten gehad heb en dan komen ze met dit! Dat is nu eens echt Japans en vakmanschap. De prijs is er natuurlijk wel naar, maar dat laat ik even buiten beschouwing :wink:

Kanazawa is trouwens een heel leuke stad. Gezellig en klein naar Japanse standaarden en overal lekker eten herinner ik me. Ik krijg direct zin om nog eens terug te gaan!

6 likes

Hier zie je ook duidelijk het verschil tussen “diashoc 24 jewels” wat geprint is en de maki-e markers.

5 likes

China Limiteds
62GS

1 like

Kwam dit net op Marktplaats tegen.
Sorry moest hem even delen.

Ook een 62GS, maar dan een “echte” China limited.

3 likes

Is het raar dat ik nog wat koudwatervrees heb om 4k te betalen voor een Seiko??
En is het bij GS’en ook ‘gebruikelijk’ om 20% korting te krijgen?

Je stelt de vraag in het verkeerde topic.
Misschien krijg je hier antwoord: Seiko Only VII

6 likes
  1. JA
  2. NEE
2 likes

Zo schrijnend dat het bijna weer grappig is :laughing:

1 like

Sinds lange tijd niet zo blij geweest met een NA. Heerlijk onder mijn formelere kleding :ok_hand:

25 likes

Een hi beat quartz uurwerk, een zeldzaam exemplaar :ok_hand:

1 like

15 likes

Less is more?!

12 likes

Ik zou eerder zeggen:

1: NEE, dan doe je Grand Seiko echt te kort als je dit vind en is het niks voor jou.
2: NEE

1 like

Niet raar dat je wat koudwatervrees hebt. Maar als je dat hebt, moet je je afvragen of GS wel wat voor je is… Het gaat toch ook om het gevoel dat een horloge je geeft. Mijn GS (SBGA293) geeft mij hetzelfde gevoel qua kwaliteit als een Rolex, Omega of Lange van 10K…

2 likes

Uiteraard, maar dat liet ik aan @Traveler over.

Mooi he beetje fotootje croppen

10 likes

“The dials, all hand-enameled by a master Japanese craftsman, have 24-karat gold indices and dial text, produced by slowly building up layers of enamel.”

Volgens mij staat hier niet dat het een en dezelfde persoon was die de wijzerplaten gemaakt heeft.

Niet helemaal hetzelfde, maar toch in de buurt;

Prachtig horloge wat mij betreft!

3 likes

Een hele geruststelling te weten dat jij dit wel even voor mij kan bepalen…

1 like

Een collage van GS modellen die bij mij de revue hebben gepasseerd in de afgelopen 6 jaar. Leuk om alles eens zo bij elkaar te zien van Spring Drive tot Hi-Beat, Automaat en Quartz.

33 likes