Laat je Grand Seiko zien VIII

15 likes

Less is more?!

12 likes

Ik zou eerder zeggen:

1: NEE, dan doe je Grand Seiko echt te kort als je dit vind en is het niks voor jou.
2: NEE

1 like

Niet raar dat je wat koudwatervrees hebt. Maar als je dat hebt, moet je je afvragen of GS wel wat voor je is… Het gaat toch ook om het gevoel dat een horloge je geeft. Mijn GS (SBGA293) geeft mij hetzelfde gevoel qua kwaliteit als een Rolex, Omega of Lange van 10K…

2 likes

Uiteraard, maar dat liet ik aan @Traveler over.

Mooi he beetje fotootje croppen

10 likes

“The dials, all hand-enameled by a master Japanese craftsman, have 24-karat gold indices and dial text, produced by slowly building up layers of enamel.”

Volgens mij staat hier niet dat het een en dezelfde persoon was die de wijzerplaten gemaakt heeft.

Niet helemaal hetzelfde, maar toch in de buurt;

Prachtig horloge wat mij betreft!

3 likes

Een hele geruststelling te weten dat jij dit wel even voor mij kan bepalen…

1 like

Een collage van GS modellen die bij mij de revue hebben gepasseerd in de afgelopen 6 jaar. Leuk om alles eens zo bij elkaar te zien van Spring Drive tot Hi-Beat, Automaat en Quartz.

33 likes

:call_me_hand:

13 likes

20230131_144404

Hier op het forum in ieder geval wel, en alles komt wel een keer voorbij.

2 likes

Zo dat is een aardige collectie (geweest)!
Mag ik als leek vragen waar je voorkeur ligt en wat de reden is geweest om sommige te kopen of verkopen?

1 like

mooi en confronterend ook wel :wink:

1 like

brr, van zwart en goud, hoe kunstig ook aangebracht, krijg ik het niet warm maar koud…

2 likes

Ik dacht al, volgens mij zag ik hier iemand laatst nog om vragen haha. Al een preorder geplaatst? :grin::wink:

Ik moet nog even onder mijn matras kijken of er nog wat te grabbelen ligt :laughing:

2 likes

Als je snel kijkt zie je gewoon 1 model in verschillende kleurtjes :wink:

Welke kleur heb je nog niet gehad?

2 likes

Geen enkele met een patroontje op de plaat? Ook nog geen 44/62gs achtige cases zo te zien,

2 likes

Hmm voorkeur niet echt, al blijf ik het Spring Drive uurwerk fantastisch mooi vinden qua techniek. Omdat Grand Seiko zoveel moois maakt, springt er niet snel iets echt bovenuit qua looks. Ik heb van alle modellen erg veel genoten. En omdat ik veel wilde proberen heb ik ook weer veel verkocht.

:grin: Best wel inderdaad.

:grinning: Grappig inderdaad zoveel gelijkenis tussen al die modellen. Best wel homogeen die GS-en… :slightly_smiling_face:

Kleuren nog niet gehad : wit, rood, bruin, grijs.

Jawel hoor…de Limited blauwe SBGP007 en de Limited groene SBGN007 hebben een partoon op de plaat.

Slechts 1x een 44GS kast…de SBGA375. 62GS nog niet. Ik houd (overduidelijk) meer van de klassieke kastvorm.

3 likes