Laat je Grand Seiko zien VIII

Oeh, da’s afzien dan, nog even. :muscle:

Ben zeer benieuwd naar je foto’s.

Even nog wachten met het organiseren van een GTG… :wink:

2 likes

Is er trouwens weer animo voor een GSGTG?

Het is inmiddels al eind 2021 geweest dat we in de buurt van Zaltbommel een onderonsje hadden.

Volgens mij had @Hans of @purple300 toen de accommodatie op de kop getikt.

Ik wil best wel weer de voortrekker zijn om iets te gaan plannen. Ooit in een ver verleden heb ik rond Utrecht iets kunnen regelen.

#balletje+opgooien

11 likes

Om even het polijstwerk en contrast van GS maar weer aandacht te geven… En kleine beweging met de camera, (of het oog natuurlijk) en het Zaratsu blackpolishing doet zijn werk.

25 likes

Hij is vanochtend in Keulen geland. Het komt dichterbij…

Ik heb in het weekend eventueel een kantoorverdieping beschikbaar in Hilversum. Met genoeg licht, koffie, thee, fris. En privacy, wifi en parkeren. Er is ook een station op 10min lopen. Geen horecagelegenheid, dus iedereen moet zijn eigen cappucino etc tappen. Het kan een optie zijn.

6 likes

Als dat zou kunnen. Dat zou wel heel handig zijn. Zeker ook in verband met het

aspect.

De cappuccino nemen we dan voor lief.

Ik ga er vanavond even verder wat werk van maken.

Mochten mensen geïnteresseerd zijn doe me alvast een PB. Dan krijgen we alvast een beeld omdat er best wat nieuwkomers zijn. :wink:

3 likes

Bizar dat ze nog steeds de SBGP007 hebben liggen daar. Inmiddels toch alweer een LE van 3 jaar geleden. Wel een hele fijne… ‘t Is dat ik hem al geregeld om heb, anders wist ik het wel.

3 likes

Je wordt wel hebberig van die aanbiedingen 🫣

#yesplease :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een splinternieuwe SBGH205 voor €4500. Dat is pas om hebberig van te worden

1 like

Die plaat is inderdaad wel fantastisch mooi!

1 like

Gaaf ding:

When Evolution 9 meets Mt. Iwate : the Grand Seiko Evolution 9 SLGH019.

Powered by the latest high frequency movement, the Hi-Beat 36000 80 Hours 9SA5, this timepiece is clad in High Intensity Titanium, the Brand’s proprietary lightweight alloy. As part of the newest Evolution 9 Collection, it meets the design codes established in 2020 and meant for a new era of Grand Seiko, by increasing both the legibility and the wearability, the 40mm case benefiting from a lower center of gravity.

Adorned with a dark blue Mt. Iwate patterned dial, the signature of Shizukuishi, this timepiece is an exclusivity of the Grand Seiko Online Boutique.

Alleen die prijs: € 11.100,- :expressionless:

7 likes

Waanzinnig mooi! :heart_eyes:

Minder mooi… poeee…

1 like

Net binnen. Mijn allereerste Grand Seiko

32 likes

Gefeliciteerd! Wat een beest op de achtergrond (en het horloge ook).

Shah Alam > Sepang > Bayan Lepas > Guangzhou > Keulen > Grace Hollogne > Utrecht > …

De NA komt steeds dichterbij! Stopt het busje vandaag al? Morgen? Maandag?

:drooling_face:

ps. het online afrekenen van invoerheffingen versnelt het traject enorm. Ik heb dat al gedaan terwijl het horloge nog ergens in de lucht in Azië hing. Dan kan het als het geland is gelijk door, zonder ergens op een stapel “te behandelen” te komen.

7 likes

Klopt is ideaal, nou ja, behalve dat die invoer soms flink wat duiten kost dan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het busje is langs geweest! Man, inderdaad goud om de pols is wel even wat anders dan staal. Het is exact hetzelfde horloge als mijn SBGW253, maar dan dus de gouden SBGW252 versie. Ja dit heeft even wat meer impact. Blij dat deze slechts 38mm is. Nu weet ik ook dat een 40mm gouden klatser echt teveel van het goede geweest zou zijn.

Gelukkig helemaal scherp zonder krassen. Ongepolijst, weinig gedragen vandaar wat aanslag, maar ik ga niet poetsen, ik vind het goed zo. En het is een hele mooie kleur goud. Veel minder geel dan ik dacht.

Om de pols zoals altijd weer mooier dan op de foto. Met name de wijzerplaat is veel zachter dan de foto doet lijken. Maar goed, hier een eerste polsfoto.

Met dank aan @Fate_Amenable_To_Change voor de ondersteuning bij de finale keuze.

73 likes

Heel gaaf! Gefeliciteerd

Is die aanslag niet chemisch te verwijderen?

1 like

Proficiat!!! Prachtig man!

1 like

Supergave aanwinst! Gefeliciteerd. Uitgebreidere NA mag hoor :grimacing:

2 likes