Laat je Grand Seiko zien VIII

Van harte! Dat vraagt wel om wat meer foto’s.

1 like

Chique zeg…potverdrie! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Woow, erg mooi. Geniet ervan!

1 like

Mooi. Geniet ervan.

1 like

Mooi hoor! Genieten maar.

1 like

Zo dan!

Poh, echt heel mooi!

Over scherp gesproken, echt prachtig die wijzers in het goud.

Zelfs als iemand die normaal geen fan is van geelgouden horloges, is deze wel echt supermooi. Gefeliciteerd!

(en die SBGW253 blijft ook echt een geweldig mooi horloge)

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst - mooi setje zo!

Gefeliciteerd, mooi horloge! Hij lijkt nog best groot om de pols (voor 38 mm).

Zo zeg die heeft even een reis afgelegd. Resultaat mag er zijn! :ok_hand:

Dank allemaal voor de felicitaties.

Hoe onaangetaster hoe beter, dus ik ga hem gewoon dragen en dan zie ik wel hoe het zich ontwikkelt.

Die gaat er vast komen!

Hij is moeilijk goed te krijgen, maar ik ga het proberen. De wijzerplaat is in werkelijkheid een soort cremechampagne, ofzo…

Hij is een stuk meer roze goud dan ik verwacht had, het is echt een mooie tint.

Zoals altijd hangt het helemaal af van hoe ver je de foto maakt, of kijkt. Maar dat hij aanwezig is, is zeker.

Oorspronkelijk verkocht in Californië. Dus hij is echt de wereld rond gegaan.

Nog een foto, alhoewel ook nog niet helemaal met de juiste weergave van de wijzerplaat, maar het lijkt erop. Maar ik heb geen ander horloge dat in werkelijkheid nog zoveel meer presence heeft dan op de foto’s. Dat is echt wennen. Maar ik had er al vaak over gelezen, dat goud om de pols veel meer doet, en dat is ook echt zo.

28 likes

Erg mooi! :+1:

Bijna weekend!

27 likes

Schitterende aanwinst, mooie vondst :+1:

Goud is even wennen inderdaad, maar dat is nog steeds best subtiel bij een elegante dresswatch als deze. Geniet ervan!

1 like

Wat een toffe en gewaagde aankoop.
Heel gaaf :ok_hand::ok_hand:

1 like

Geweldig :star_struck:

Het is wel hard zoeken en risico’s nemen. Maar je ook niet gek laten maken. Maar het moeilijkste is te bepalen of een aangeboden horloge scherp is. Je ziet bijvoorbeeld op de foto die ik hierboven heb geplaatst bij 6 uur best veel krasjes lijkt het (als je inzoomt). Maar ik zie in werkelijkheid helemaal niks. Ik liet de uitvergroting net aan mijn dochter zien, met jonge ogen, en daarna het horloge. Ook zij ziet helemaal geen krasjes zitten. Dus licht en foto’s kunnen soms vreemde indrukken geven. Daar moet je online wel doorheen kunnen kijken. Andersom moet je ook de gepolijste verloren exemplaren eruit kunnen vissen waarvan de verkoper zegt dat ze in “uitstekende als nieuwe conditie verkeren”. Het is veel kijken en vergelijken.

3 likes

Vandaag onverrichter zake retour van Jaap waar ik ging kijken naar een MM300 (SLA047) als mogelijke inruil. Uhm…No Sir. Ze blijft nog even…:sunglasses:

27 likes