Laat je Grand Seiko zien VIII

:joy: als je die groep zo naast elkaar ziet…

3 likes

Deze. Mooi hoor.

6 likes

Zo eindelijk oprecht een GS die ik mooi vind en waar je niet bang hoeft te zijn om de sharatzu polish te verkl*ten.

Vandaag gepresenteerd de sbgz009. Boutique online only.

Heb proberen te betalen. Heb mij uiteindelijk toch even bedacht. Niet dat ik twijfel maar ik las een ‘0’ te weinig :sunglasses:

:star_struck:

17 likes

Ftfy.

2 likes

Ik vind deze echt niet mooi. Doe dat reliëf óf op de kast, óf op de wijzerplaat (zoals al eerder gedaan overigens) maar niet allebei.

1 like

De dag dat Grand Seiko met een 39mm Chronograph komt… dat zou wat zijn.

Not cool bruv.

Ik zie, eh, verschillende modellen. :slight_smile: Verder kom ik ook niet. Zit er een SBGX263 bij? :slight_smile: En een SBGP009. En een 001. En een SBGJ255? Kut, als ik heel hard na ga denken kan ik er meer uit poepen dan ik toe wil geven, eerlijk gezegd. Uiterst links onder vind ik pas dikke mik, die oranje-achtige met die 62GS kast. Welke is dat?

Evengoed, minder 13 in een dozijn wanneer je er iemand mee in een kamer treft, daar moet u het mee blijven doen.

Eerlijk is eerlijk, ik vind 'm niet mooi. Maar dat is omdat ik graveren niet cool vind.

2 likes

Dus jullie hebben beiden een punt: 13 in dozijn in de catalogus van Grand Seiko, maar in de meeste kamers heb je geen dozijn Grand Seiko’s.

Ik dacht eerst dat het de 021 was, maar de linkse is de nieuwe SLGA019. Eindelijk de combi Spring Drive en titanium in de Evolution 9 collectie en daarom direct mijn favoriet uit die collectie, topper! Anderzijds is dit helaas al nr 3 van de blauwe spring drive modellen, wat ook weer overkill is. Of is meer keuze gewoon fijn? Ik ben er nog steeds niet aan uit :thinking:

5 likes

Koop gewoon een 6138 panda uit de jaren 70.

Snelverstelling op de dag en de datum. Column wheel, vertical clutch. Wat wil je nog meer?

10 likes

Dit wordt helemaal met de hand gedaan, onder de microscoop, met een soort van dremel.
Het zijn dan ook unieke stukken.

8 likes

Als ze zouden willen zouden we daar zo een moderne versie van kunnen hebben. Inclusief fatsoenlijke maatvoering. Zo jammer, dit.

Prachtig horloge!

Gelukkig maar, ik zou niet graag zien dat dit massa-productie was. Voor je het weet moet je er IRL tegenaan kijken.

3 likes

Heel heel mooi! :heart_eyes:

7 likes

Zo kan ik ook unieke stukken maken hoor… Niet allemaal tegelijk, maar voor €560 maak ik je GS bijzonder uniek. Ik zie de PB’s wel verschijnen :+1:

Het is wel effectief tegen wabisabi

3 likes

Maar als ik het goed begrijp is er dus ook een nieuwe versie van mijn SBGJ201?

Wat is er nieuw aan?

1 like

Ja, de sbgj263. Op de stock foto lijkt het meer champagne dan het wit vd sbgj201.

.
.
En het materiaal is anders: Ever-Brilliant Steel

• This stainless steel has a PREN (Pitting Resistance Equivalent Number) value 1.7 times higher than that of the grade of steel used in most high-end watches. PREN is a widely accepted standard used to measure corrosion resistance.

Het is wel een beetje debiel inmiddels. De nieuwe blauwe SBGJ267 heeft dus nu 3 verschillende referentie nummers.
231 en 235

7 likes

Klopt, het wordt helemaal gek nu. Net alsof ze elk jaar van idee veranderen wat ze met de reeksen willen doen. Maak een langetermijnsplan en breng 1 versie uit waar je een hele tijd goed mee bent.

Net hetzelfde met mijn post hierboven van de SLGA’s. Op een halfjaar tijd brengen ze 2 keer een Suwa uit, met een ander tintje blauw in de wijzerplaat en een ander kastmateriaal. Die vorige Suwa is totaal overbodig nu en ik zou even balen als je de eerste LE hebt, die is veel minder uniek nu. Ofwel willen ze een reden vinden om de prijzen omhoog te gooien?

Dat zou heel goed kunnen. De blauwe iwate gmt is 6300usd . De nieuwe in ever-brilliant moet 7200usd gaan kosten.

1 like

Die rechtse vind ik mooi!
Blauw, power reserve meter, datum en geen SD! :star_struck:
Welk model en maat is dat? Of is het een ‘blauwe duiker’? :thinking:

1 like

Welles