Ok, dus toch wat vernieuwing wat het uurwerk betreft. Er zijn ook Heritage modellen van 10k, dus het gat is niet zo absoluut. Maar inderdaad, dat model dat je laat zien vind ik echt bijzonder fraai. Hoewel ik de wijzerset en lijvige 12-uur index niet fantastisch vind, passen ze weer wel erg goed bij het model. Maar de prijs zorgt er weer voor dat ik er de komende 20 jaar niet over hoef te piekeren
Nouja, naast het hoger in de markt zetten van nieuwe modellen heeft GS onlangs natuurlijk ook de prijs van de “oude” collectie verhoogd. Daar zijn ze in Japan natuurlijk niet vies van.
Ja dat was onvermijdelijk… maar het is de eerste algemene prijsverhoging in jaren, dus het valt best mee
Gelukkig hebben we de 2dehandsmarkt nog @daffie! Hij blijft prachtig
Haha zo is dat. Voor <3k ben je al klaar. Screw a bunch of new releases
Nu pas even wat beter gekeken - deze is wel verrekte mooi zeg… Een rosegouden SBGY met de (zeer subtiel) roze dial die we kennen van de SBGA413 ‘shunbun’.
Voorwaar geen straf, dunkt mij!
Hij blijft prachtig! Mooie foto’s ook altijd.
Bijzonder mooi!(e foto’s)
Dank u
Dank U.
Niks mis mee
Prachtig! Het was voor mij destijds moeilijk kiezen tussen deze en de SBGN005. Die laatste is het toch geworden.
Fantastisch ontwerp! Lekker clean.
Die kast is gewoon een reusachtige Lord Matic 5606 7000 kast
Ik dacht nog even over de 8-puntige ster op de wijzerplaat van mijn gouden SBGW252. Een 8-puntige ster betekent dat de wijzerplaat, wijzers en/of indices van edelmetaal zijn gemaakt.
Maar waarom heeft dan bv de nieuwe SBGY026 dan geen ster? Ik dacht dat misschien de met spring drive uitgeruste horloges dan wellicht geen ster hadden.
Maar de SBGZ003 uit de masterpiece collectie heeft wel een 8-puntige ster, en een spring drive uurwerk. Dus die combinatie bestaat wel.
Maar waarom heeft de SBGD201 uit de micro artist studio (kijk, daar heb je hem weer!!!) dan weer geen 8-puntige ster? Die heeft toch zeker wel wijzers en indices uit edelmetaal? Of zouden die ook gecoat zijn ipv massief?
Het zou kunnen dat ze het alleen bij “the first” modellen doen, maar de bovengenoemde SBGZ003 is geen “the first” kast. Dus ook dat is het niet. Maar wat is het dan wel? Ik ben er nog niet achter. Willekeur lijkt het me niet.
In de tussentijd blijf ik genieten van mijn SBGW252. Met 8-puntige ster…
Een beetje een ramp foto zo onder de spotjes, maar het gaat om het idee.
Yes - klopt. Mogen ze wat vaker gebruiken. Zou een hele coole kast zijn voor een King Seiko model.