Laat je Grand Seiko zien VIII

Verrek, we blijken een GS-wijzerplatenboom in de tuin te hebben.

15 likes

Smorgens…

20 likes

Heel mooi. Blij weer in het vriendelijke mensen topic te zitten.

4 likes

Thx :grin: Scheelt heh…

Zeker, naar om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel leuk om een beetje te stoken in andere delen van het forum. :sweat_smile:

Ik vind dit echt een prachtig clean horloge. De kast lijkt op het eerste gezicht op die van de Snowflake. Klopt dat? Dat zou de ultieme combi zijn.

2 likes

Dank je. Ik ben er ook zeer blij mee. Het is niet exact dezelfde kastvorm als de Snowflake. Zij replies hieronder…

Mijn SBGR099…

Snowflake…

Mijn SBGR099…

Snowflake…

7 likes

Sorry, het is niet dezelfde kastvorm

4 likes

Huh…niet? :flushed:

Mijn GS…

3 likes

Ik zie wat je bedoelt. De polished delen van de lugs zijn breder dan van de Snowflake en de kast loopt recht naar beneden terwijl de Snowflake taps naar beneden loopt.

Was me ook nooit opgevallen, maar ik zie het nu

Snowflake kast is toch ook een millimetertje kleiner?

3 likes

De gepolijste delen zijn verschillend volgens mij.

Edit: @koetsjh was sneller en gaat er vandoor met de magnetron

2 likes

Haha

De zijkanten van de jouwe zijn vlak en lopen aan de boven en onderkant naar de bezel en caseback toe.
Bij de Snowflake loopt hij vanaf de zijkant al af naar de caseback toe

3 likes

Apart…ik zie toch grotendeels dezelfde kastvorm. Het is ook iig geen 44GS of 62GS kast (maar welk type dan wel?).

Edit : Ninja-ed…ff goed kijken nog…

2 likes

Fuck…ik zie het eindelijk! :joy::see_no_evil:

@anon6060116EV Ik vergeleek jouw laatste pic met mijn GS…maar die laatste van jou is de mijne. Blijkbaar. :innocent:

Thx…weer wat geleerd. :sunglasses:

4 likes

Beide heel mooi in iedergeval.

1 like

Fijne zaterdag allen !!

17 likes

Dat weet je niet he, zonder datumaanduiding heb jij geen idee of je hem per ongeluk 12 uur verschoven hebt. Misschien wijst hij nu wel 22:13 aan ipv 10:13.

:grin:

3 likes

:rofl: Best een probleem als je ten noorden van de noordpolcirkel woont. Spitsbergen ofzo…:grin:

Plaatjes dan maar?

18 likes

Ik noem dat type kast altijd de Grand Seiko bananenkast. Omdat hij banaanvormig is, vanaf de zijkant bezien. Desgevraagd was de Grand Seiko marketingdame voor Europa het niet met die benaming eens, maar kon ze me ook weer geen andere naam geven.

De basic kast? De standaard kast? Geef het een slinger.

2 likes